اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان را در مازیار برطرف نمایم؟

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان را در مازیار برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان را در مازیار برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان در مازیار

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان در مازیار

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان در مازیار

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان در مازیار

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان در مازیار

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان در مازیار

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان در مازیار

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان در مازیار

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان در مازیار

ارائه راه حل:

در تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده برایحل مشکل مازیار راه حل های جدید وجالبی بدست آمده که به ترتیب اولویت عبارتند از:

* حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیتهای مناسب باتوجه به میزان توان جسمی و ذهنی مازیار جهت تقویت اعتماد به نفس آن

* قرار ندادن مازیار در موقعیت هایی که شکست را به دنبال دارد و بالعکس تشویق و زمینه سازی جهت حضور مازیار در فعالیت های جمعی و گروهی

* ایجاد آمادگی لازم برای جرأت ورزی در بیان عقاید ونظریات خود ونیز پذیرش نظریات مخالف از طرف مقابل

* مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت جسمی مازیار(در صورت وجود مشکل) و رفع مشکل و اندیشیدن راه جدید

اجرای راه حل:

در اجرای راه حل بر طبق اولویت بندی راه حل اول یعنی:

((حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیت های مناسب با توجه به میزان توان جسمی و ذهنی مازیار جهت تقویت اعتماد به نفس آن.))

را برگزیدیم و جهت اجرای به منوال زیر اقدام کردیم.

در اولین اقدام از اولیاء مازیار دعوت کردیم که به مدرسه آیند ولی تنهامادر مازیار به مدرسه آمد بعد ازاحوالپرسی های روزمره خواسته های خود را به ترتیب اولویت های زیربا اودر میان گذاشتم واز او خواستم که آنها را با خانواده در میان بگذارند وحتمأ به آن عمل کنند.

*مسولیت کارهای مازیار را به خود او واگذار کنند.

*در کارهای خانه از مازیار کمک بخواهند وبه او مسئولیت واگذار کنند.

*فرزند خود را با نام های آقای مهندس ، آقای دکترو… صدا بزنند.

*در جمع هایی که مازیار حضور دارد ازاو تعریف وتمجید کنید.

و نیزتصمیم گرفتم خودم در مدرسه کارهای زیر را برای بهبود مازیار آنجام دهم

*مازیار را به عنوان نماینده ی کلاس معرفی کنم.

*در زنگ ورزش مازیار را در بازی ها شرکت دهم و خودم عضو تیم او باشم.

*در زنگ های تفریح از او چشم بر ندارم وسعی کنم با او خلوت کنم وبا او هم صحبت شوم.

*بیشتر او را پای تخته بیاورم و از او سولات شفاهی بپرسم.

*کارهای خارج منزل وبه صورت گروهی (که مازیار عضو گروه باشد)به آنها بدهم مانند ساختن بالن.

*و در نهایت مسئولیت هایی در مدرسه به او بدهم که بیشتر با دانش آموزان هم کلام شود. مثلأ شهردار مدرسه

جمع آوری اطلاعات (شواهد۲)

پس از اجرای راه حل ارائه داده شده نوبت به جمع آوری اطلاعات میرسد و ما در این مرحله میخواهیم بدانیم که آیا نتایج خوبی را از این راه حل بدست آورده ایم یا راه حل جدیدی برای مشکل مازیار انتخاب کنیم.

معلم: بعد ازتغییر جای مازیار به نیمکت اول دیگر در ردیف های آخر او را مشاهده نکرده ام  در زنگ تفریح هنوز هم در گوشه ای می ایستد ولی بعضی وقت ها مشاهده می شود که کنار بچه ها ایستاده و به حرف های آنها گوش می دهد. در زنگ ورزش با بچه ها بازی می کند ولی هنوزم از توپ گریزان است و توپی که به او می سپارند فورأ به فرد دیگری می سپارد تا از مسئولیت آن فرار کند. در دروس شفاهی بهتر شده اما هنوزم اثرات استرس واضطراب در چهره ی او آشکاراست وکار خود را به عنوان نماینده ادامه می دهد و همه ی  دانش آموزان از او راضی هستند.

والدین: در دیداری که با والدین مازیار درمدرسه داشتم اظهار داشتند که مازیار در جلوی آینه می ایستد و با خود حرف میزند( که این نشانه ی تلاش مازیار برای اجتماعی شدن می باشد). وقتی به مهمانی میخواهیم برویم فورأ حاضر وآماده می شود.کارهایی را که به او می دهیم بعضی وقت ها انها را خراب می کند اما بازهم دوست دارد در کارهای خانه به ما کمک کند.گاهی اوقات دوست او مازیار به خانه می آید وبا هم بازی می کنند ودرس می خوانند.

دوستان مازیار و همکلاسی ها: مازیار در درسهایش پیشرفت کرده و در زنگ ورزش با ما بازی می کند.حتی کاراته هم کار می کند .هم گروهی های مازیار اظهار داشتند مازیار در کارهای گروهی خیلی خوب است و کارهایش را درست انجام می دهد و به ما هم کمک می کند. مازیار می گوید:من به خانه مازیار میروم و با او بازی میکنم ودر درسهایش به او کمک می کنم، مازیار با بقیه بچه ها دوست شده و بچه دیگر به او بیمار نمی گویند.

تجزیه وتحلیل اطلاعات گرد آوری شواهد دو :

در اطلاعات به دست آمده از مشاهدات معلم(خودم) و والدین ودیگر دوستان مبنی بر اینکه مازیار در اجتماع و گروها حاضر می شود و از با آنها بودن لذت می برد حاکی از آن است که تلاشهایی که انجام داده ایم مازیار را از حالت انزوا وگوشه گیری در آورده ودر حال سوق دادن به سوی اجتماعی شدن می باشد. گرچه نمی توانیم ادعا کنیم که مازیار  کاملأ بهبود یافته اما این را می توانیم بگوییم که مازیار تغییرات چشمگیری داشته و در این راه در حال پیشرفت می باشد و ما برای بهبود کامل مازیار همین رویه را در پیش می گیریم به امید آنکه مازیار  یکی از شخصیت های اجتماعی این مرز وبوم گردد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان در مازیار  اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان در مازیار اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان در مازیار  اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان در مازیار  اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان در مازیار اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم ارتباط با دانش آموزان در مازیار  اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

فهرست منابع و مــآخذ

  • شفيع آبادي، عبدا… . ناصري، غلامرضا.(۱۳۸۳) . نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني. تهران: ناشر مركز نشر دانشگاهي.
  • سيف، علي اكبر.(۱۳۸۴). تغيير ررفتار و رفتار درماني نظريه‌ها و روش‌ها. تهران: نشر دوران.
  • ليندن فيلد، گيل. (۱۳۸۳). اعتماد به نفس برتر . مترجم: حميد اصغري‌پور، نگار اصغري‌پور. تهران: ناشر جوانه رشد.

سیف ،مازیار مازیار. (۱۳۸۰) روانشناسی تربیتی(اصلاح الگوی رفتاری کودکان): انتشارات دوران

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 2