نمونه اقدام پژوهی پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم را بهبود بخشم ؟

نمونه اقدام پژوهی پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم را بهبود بخشم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

نمونه اقدام پژوهی پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم را بهبود بخشم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی پایه دوم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی پایه دوم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی پایه دوم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود بخشیدن به بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم

جمع آوری اطلاعات

  • مشاهده:

باتوجه به مطالب وتوضیحاتی که درقسمت توصیف وضع موجودوشرایط فیزیکی محیط مدرسه بیان شد مانند:کمبودفضا ومناسب نبودن حیاط مدرسه و  فضانسبت به تعداددانش آموزان ، دانش آموزان همواره در پی آن بودند که از حضور در مدرسه و کلاس بکاهند و تا جایی که می توانند دنبال دلایل غیر موجه برای غیبت نمودن باشند.

پس ماچه کارهایی بایدانجام دهیم که برشادی دانش آموزان بیافزاییم غیبت دانش آموزان را به حداقل برسانیم وبرنامه های فرهنگی وتفریحی متنوعی ایجادکنیم.

  • مصاحبه:
  • بایکی ازمعلمان آموزشگاه صحبت نمودم ایشان شادابی دانش آموزان رادرآموزشگاه ومدرسه برگرفته ازشادابی معلمان ومدیر ومعاون آموزشگاه می دانستند واذعان داشتند فضایی که امروزه بعضی ازمدارس واقعادارند بخصوص کوچک بودن و بی رمقی کلاس وکمبود امکانات باعث شده که دانش آموزان نتوانند شادباشندوانرژی های مازاد خودرا تخلیه نمایندوروی بیاورند به غیبت کردن و حضور کمرنگ در مدرسه که به این وسیله بتوانند انرژی خود را بیرون مدرسه تخلیه نمایند.

یکی ازاولیای دانش آموزان که همان روزبه مدرسه مراجعه نموده بودنددرتکمیل صحبت های همکارمحترم آموزشگاه گفتندکه ای کاش آموزش پرورش درساختن مدارس به مجموعه ای ازعوامل ازجمله به نیازهای جسمی وروحی دانش آموزان بیشترتوجه می  تا انرژی دانش آموزان تخلیه شودیابیشترمنجربه شادی دانش آموزان گردد.

تجزیه وتحلیل  و گردآوری اطلاعات

باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با علل  عدم علاقه به درس و کلاس و مشاهده رفتار آتنا و مریم در کلاس و مصاحبه ای که با مادران  آتنا و مریم  داشتم متوجه شدم از مهم ترین دلایل بی علاقگی به درس در آتنا و مریم و عدم علاقه به ماندن در کلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نحوه تربیت والدین که ماندن هميشگي و جدانشدن حتي چند ساعت از والدين را برای دختر یک حسن تلقی کرده و نشان دهنده حجب و حیای وی می دانند.

-عدم ارتباط صمیمی و دوستانه پدر با فرزندان در منزل و آگاه نبودن از مسایل و مشکلات روزمره آنان.

-عدم ارتباط آتنا و مریم با همكلاسي هايشان

– عدم انگیزه در آتنا و مریم به کلاس درس و مدرسه

ارائه راهکارموقتی

۱-   برای تشویق آنها برای ماندن در کلاس ،جوایزی درقبال پیشرفت تحصیلی( ولوبه مقدارکم )درحضوردانش آموزان به آنها داده شود.

۲-   درزنگ های تفریح به آنها مسولیت( دربان)بدهیم تاخودشان مانع رفتن سایردانش آموزان ازمدرسه شود.

۳-   درصورت لزوم ارجاع به مشاور که بنده به دلیل تجربه و علاقه ای که به امر مشاوره داشتم تصمیم گرفتم با آنها  در این امر مشورت و راهنمایی کنم.

۴-   مشاوره و راهنمایی خوددانش آموزان

۵-   ارتباط صمیمی ودوستانه آموزگار ان وسایرمعلمان  با آنها

دلايل انتخاب راه حل

آتنا و مریم نيز مانند برخي از كودكان دچار مشكلاتي هم چون ناراحتي، بي قراري ، ترس از مدرسه و حتي بيزاري و تنفر از کلاس و بی علاقگی به درس شده اند..ترس غير منطقي آتنا و مریم از مدرسه به معني امتناع از مدرسه رفتن و يكي از نشانه هاي اضطراب جدايي از والدين، خانه، خانواده و بخصوص مادر و يا شرايطي است كه به آنها وابسته شده اند.

دلايل بی علاقگی آتنا و مریم به درس و کلاس و ماندن در مدرسه

١-اضطراب جدايي: معمولا مادران بچه هايي كه دچار اضطراب جدايي هستند، شخصيتي افراطي، مضطرب، بيش از حد حمايت كننده، مردد، حساس و عاطفي هستند كه اضطراب خود را با بيان افكار منفي و عمل خود به بچه ها منتقل مي كنند

۲-يادگيري: ترس ويا امتناع از مدرسه بيش از آن كه علت شخصيتي و عاطفي داشته باشد ناشي از يادگيري است مادر يا پدري كه در ارتباط با كودكان خود مفاهيم ويا نكته هاي منفي از مدرسه، تنبيه و توبيخ ها و تجارب ناخوشايند خود را از دوران تحصيل بيان مي كنند و از آن ها مي خواهند كه  مواظب رفتارهايشان باشند خواه ناخواه باعث ترس كودكشان از مدرسه مي شوند.

٣-وابستگي: اضطراب كودك گاهي به دليل وابستگي به مادر محيط خانه،خانواده و يا هر تكيه گاه و پناهگاه ديگر است.معمولا مادران سعي در وابسته كردن كودك به خود دارند و به واكنش هاي عاطفي او نسبت به ترك ،پاسخ مي دهند. بنا بر اين براي پيشگيري از به وجود آمدن اين مشكلات و يا برطرف كردن آن و نيز آماده كردن آتنا و مریم براي پذيرش شرايط جديد و مانوس شدن او با محيط دبستان موارد زير را مد نظر قرار مي داديم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی پایه دوم دبستان  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی پایه دوم دبستان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی پایه دوم دبستان  

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی پایه دوم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی پایه دوم دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی پایه دوم دبستان

منابع:

  1. حوریزاد،بهمن،برفراز قابلیت های مدیران ومعلمان،غنی سازی فرهنگ آموزش،۱۳۸۵
  2. حوریزاد،بهمن،غنی سازی تکالیف آموزشی؛انتشارات لوح زرین،۱۳۸۴،چاپ چهارم
  3. حوریزاد،بهمن،بینشی نو در غنی سازی مدرسه،انتشارات لوح زرین،۱۳۸۴،چاپ ششم
  4. عبدالحلیم،احمد مهدی،تعلیم ارزش ها،تربیت اسلامی،بهار ۷۹،مرکز مطالعات تربیت اسلامی
  5. مجموعه مقالات سومین سمپوزیوم جایگاه تربیت،معاونت پرورشی،۱۳۷۳

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی پایه دوم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

64 + = 65