نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس را برطرف نمایم؟

نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس را برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۴۱ صفحه

نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس را برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانندنمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به ۴ دانش آموز ضعیف

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي ۴ دانش آموز ضعیف  در مدرسه

– ۴ دانش آموز ضعیف را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

–  دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به ۴ دانش آموز ضعیف  نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.

-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و ۴ دانش آموز ضعیف نقص آن را پيدا كند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که كاغذ باطله يا كاغذ روزنامه را با دست هايش مچاله كند.

ـ كاغذهاي باطله را قيچي كند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 یافتن راه حل مناسب

انواع تمرینات برای ادراك دیداری، حافظه دیداری، تمیز دیداری، توالی دیداری

۱-  بازی رایانه‌ای كارت‌های پومین (دو تایی‌ها).

۲- بازی رایانه‌ای نقطه و خط.

۳- بازی رایانه‌ای پازل. (گذاشتن اشكال هندسی در جای خود).

۴-  بازی رایانه‌ای استفاده از میوه‌ها در جای خود.

۵- فرم فراستیك (یافتن تصویر در زمینه).

۶- چند تصویر به كودك داده شود و درباره‌ی آن‌ها سؤالاتی كرده شود.

۷- چند كارت كلمه یا تصویر و… روی میز گذاشته شود و آن‌ها را به همان ترتیب قرار دهد.

۸- پیدا كردن یك حرف در میان چند كلمه و یا  پیدا كردن یك كلمه در میان  كلمات.

۹- جمله‌سازی با استفاده از كلمات در هم ریخته.

۱۰-  استفاده از كارت‌های تصویری:نگاه توسط كودك، محفی توسط مربی و گفتن نام تصویر

۱۱- استفاده از تصاویر پنهان.

۱۲- پیدا كرن اختلافات در دو تصویر.

تمرین برای تقویت حافظه ـتمیز و اکمال و توالی دیداری ـ هماهنگی چشم و دست

برای  تقویت عضلات کوچک و بزرگ

۱ـ دادن خمیر بازی یا  گل رس (ساختن خمیر ۱ پیمانه ـنمک ۴ پیمانه ـآرد ـروغن  ـآب به اندازه کافی )

۲ ـ مچاله کردن کاغذ باطله با دستی که می نویسد

۳ ـ قیچی کردن کاغذ باطله

۴ ـ باز و بسته کردن زیپ لباس

۵ ـ انگشت دست را با فرمان  حرکت دادن

۶ ـ روی زمین با یک چوب شکل کشیدن

۷ ـ باز و بسته کردن قفل و پیچ و مهره

۸ ـ عکس نقطه چین را وصل کند

۹ ـ نقاشی با انگشت رنگی

۱۰ ـ دو نوار کاغذی چسبانده و بخواهیم وسط ان را بنویسد

درمان وارونه نویسی و قرینه نویسی

تمام فعالیت های نارسانویسی مفید است.

۱ ـ تن آگاهی و شناخت اعضای بدن

۲ ـ ساختن یک آدمک با دکمه جفتی که بتوان اعضای ان را حرکت داد

۳ ـ ایستادن در روبروی کودک و انجام حرکات دست چپ مربی با سمت چپ شاگرد

۴ ـ استفاده از تصاویر گزینه های ۱تا ۸ ازمون فراستیگ

برای کلماتی که جا می افتد چه باید کرد

۱ـ کودک به علت کندی در عمل نوشتن هماهنگ نیست باید تمرین های تقویت عضلات کوچک و بزرگ و همچنین تمرین هایی برای هماهنگی چشم و دست انجام شود

۲ـ بسیاری کودکان این کلمه ها را جا می اندازند چون این کلمه ها در حافظه دشنیداری آن ها نمی ماند

۳ ـ سه کلمه برای کودک بیان کنید و از وی بخواهید بعد از تمام شدن حرف شما بگوید و کلمات را اضافه کنید.

۴ ـ بک جمله بگویید و از او بخواهید بگوید و بعد جمله دیگری به جمله اول اضافه کنید

۵ ـ دادن چند دستور و از کودک بخواهید به ترتیب انجام دهد

  تقویت و تمیز دیداری

کودک در ادراک و ریزه کاری ها و جزئیات کلمه ای که به خاطر سپرده است دچار مشکل بوده و بنابراین در نوشتن آنها مرتکب اشتباه شده است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی

فهرست منابع:

– کریمی،یوسف( ۱۳۹۲ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها. تهران: نشرارسباران.

– کریمی،یوسف( ۱۳۹۰ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– کریمی،ي. ( ۱۳۸۹ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– وینرایت،ویلیام(بیتا). عقل ودل. ترجمه: محمدهادي شهاب( ۱۳۹۴ ). قم: انتشارات پژوهشگاه علوم ومعارف اسلامی.

– مارشال،کاترین وراسمن،گرچنب. ( ۲۰۱۴ ). روش تحقیق کیفی. ترجمه: علی پارسائیان وسیدمحمداعرابی(۲۰۱۶).تهران: انتشارات دفترپژوهشهاي فرهنگی. )

.– مارشال،ك. وراسمن،گ. ب. ( ۲۰۱۵ ). روش تحقیق کیفی. ترجمه: علی پارسائیان وسیدمحمداعرابی ۱۳۷۷). تهران: انتشارات دفتر پژوهشهاي فرهنگی.

– سرمد،زهره؛بازرگان،عباس وحجازي،الهه. ( ۱۳۹۴ ) روشهاي تحقیق درعلوم رفتاري. تهران: انتشارات آگه.

– سرمد،زهره،بازرگان،عباس وحجازي،الهه. ( ۱۳۹۱ ) روشهاي تحقیق درعلوم رفتاري. تهران: انتشارات آگه.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 11 = 20