اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم درس ریاضی را برای دانش آموزانم شیرین وجذاب کنم ؟

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم درس ریاضی را برای دانش آموزانم شیرین وجذاب کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم درس ریاضی را برای دانش آموزانم شیرین وجذاب کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم  موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم

انتخاب راه جدید به صورت موقتی :

به منظور اجرای دقیق راه حل های به دست آمده و رفع مشکل یادگیری این کودکان ابتدا سعی نمودم در امر یادگیری هر مفهوم مستقیما آنان را با موضوع یادگیری درگیر نمایم و متوجه شدم برای یادگیری بیشتر مفاهیم ریاضی ، این کودکان احتیاج به انجام یک سری فعالیت های ذهنی ساده تر در رابطه با آن مفهوم دارند،كه اگرآن رابابازي انجام دهند درذهن شان بصورت دايمي وجودخواهدداشت.

به عنوان مثال درپايين چندمثال راكه باتوجه به مواردبالا انجام داده ام ر امي آورم.

الف-تدريس ساعت درپايه دوم

دركتاب پايه دوم ابتدايي ۲تا۳ صفحه قبل ازتدريس ساعت  دانش آموز بايد يادبگيرددو تا  دوتا ويا سه تا سه تا ودرنهايت پنج تا پنج تا بشمارد.براي تدريس اين مطلب دانش آموزان رادرحياط آورده وآن ها رابه صورت دايره وار مي گذارم وبا بازي اين كارراانجام مي  دهم.چند روز بعدآن ها رابه بيرون آورده وبازهم دايره وارقرارداده و۱۲ نفررادرروي خطوط دايره قرارداده وبه آن هامي گوييم مي خواهيم كارساعت راانجام دهيم.وبه هرنفريك شماره از۱ تا۱۲ مي دهيم.وسپس يك شماره هم مخفيانه به هرنفرداده تادرجيب خودقايم كند.كه همان شماره هاي دقيقه هاهستند.

سپس يك نفررادرمركزدايره قرارداده وباطناب ورزشي دونفرديگررانيزباطناب كوتاه (براي نشان دادن ساعت) وباطناب بزرگ (برا ي نشان دادن دقيقه ) قرارمي دهيم .وهربارجاي ساعت ودقيقه راعوض كرده وسپس ازبچه ها ساعت رامي پرسيم .كه معمولا درست مي گويند ولي براي دقيقه چندبار بايد تكرار كنيم وبعدازهربارپرسيدن از نفري راكه طناب عقربه شماردرروي شماره او ايستاده است

مي خواهيم بعداز جواب بچه ها عددي را كه درجيب خود مخفي كرده است نشان دهد.

اگر درست بود دانش آموزان تشويق مي شوند واگر غلط بود بيشتردقت مي كنند.ومرحله ي بعدي هردانش آموزيك ساعت درست كرده وباخودبه كلاس مي آورد.ويك ساعت نيزدركلاس نصب كرده وهرروز ازچندنفرمي پرسيم تاديگر تمامي آنها يادبگيرند.

ب-آموزش محور

براي انجام اين تدريس اول دركلاس مسابقه پرش مي گذاريم ودرروي زمين دركلاس خطي مي كشيم كه شماره دارد.هردانش آموز براي تدريس جمع بايد دوباربپرد.مقدارپرش آنها باجمع حساب مي شود دانش آموزاني كه بتوانندبيشتربپرند برنده هستند.

ودرمرحله بعددرروي تابلو آموزش داده مي شودواين بارآقاخرگوشه مي پرد. درپايان دانش آموزان بدون كمك معلم خودشان صفحه مورد نظرراحل مي كنند.

پ-تدريس اعدادزوج وفرد

ابتدابه دانش آموزان دانه هاي يكي ده تايي رابه صورت گروهي دراختيارآنان مي گذاريم .بچه ها اين دانه ها چندتا هستند؟جواب مي دهند ۲تا آيا مي توانم آن هارا جفت كنم ويك دسته دوتايي درست كنم؟ بله سپس ۴تا دانه وهمين طور ۶ تادانه وهمين طور ۸ دانه رادراختيار آن ها  قرارمي دهم وهمان سؤالهاي قبلي رامي پرسم .وجواب بله است .حالا دانه هاي ۳ تايي و۵ تايي و۷ تايي و۹تايي رادراختيار آنان مي گذارم .ومي گويم بچه هااين عددها راكه دوتادوتامي شدند برايم بگو.ونتيجه مي گيريم هرعددي كه يكان

( ۰،۲،۴،۶،۸)دارد زوج يا دوتايي است.

ودرمرحله بعدي جدولي به صورت بازي لي لي دركلاس رسم كرده وسپس دانش آموزان رامي گوييم روي اعداد زوج بايد بپري واشتباه نكني واگراشتباه نكرد برنده خواهدشد.بچه هابا شوق تمام اين بازي رادنبال كرده وحواسشان به طرف بازي جلب شده است .

مرحله بعددانش آموز بايد روي اعداد فرد بپرد.بعضي وقت هاهم اعداد راعوض مي كنيم.تاباعث تكرارمكررات نشود .وبچه هاازروي ديگران اين كارراانجام ندهندوبه فكركردن وادارشوند.

ضرورت اجراي طرح

باتوجه به اين كه بعضي ازدانش آموزان بسيارپرجنب وجوش هستند،وبا روش ها ي پرسش وپاسخ ميانگين هاي يادگيري پايين مي آيد ودرضمن باتوجه به نظر بسياري ازهمكاران كه، دانش آموزان پايه هاي پايين بيشترتمايل به بازي دارند وهمچنين باتوجه به سخن بسياري ازبزرگان كه« بازي تفكركودك است» لازم ديدم كه اين دروس ومطالب ديگرراتامي توانم فعال وپرجنب وجوش نمايم.

وهمچنين در بازي هاي آموزشي دانش آموزان  درس رابه طور عميق تري يادگرفته وبرايشان شيرين تر وجذاب ترخواهد بود.

توافق راه حل هاي اجرايي

پس ازاجراي طرح درخصوص ميزان موفقيت طرح باهمكاران صحبت شدهمگي طرح راموردتمجيدقراردادندودرمورد راه حل اجرايي همه متفق القول معتقدبودندكه تااين گام اجرا طرح موفق بوده است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم

کسب نتایج  پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزانم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم

منابع:

۱-ادهم ماراللو علي اكبر-روش هاي فعال سازي درس رياضي

۲-خليلي زهرا-بررسي علل ضعف تعدادي ازدانش آموزان پايه اول دردرس رياضي

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

25 − = 23