اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم راههاي مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان تقویت کنم ؟

اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم راههاي مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان تقویت کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۱ صفحه

اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم راههاي مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان تقویت کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تقویت راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقویت راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تقویت راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقویت راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان

 تجزيه و تحليل داده ها:

پس از جمع آوري اطلاعات مورد نياز در مورد وضعيت تحصيلي سال قبل او وهمچنين وضعيت  خانوادگي و چگونگي برخورد او با ديگر  دانش آموزان ، معاونين مدرسه اعم از آموزشي وپرورشي ، معلم ورزش وضعيت رفتاري  او كه شايدبرخي از آنها علل ايجاد چنين اضطرابي بود و باعث ايجاد اختلال رفتاري دراو  شده بود ،را فهرست وار نوشتم و سعي بر جبران آنها كردم البته براي اين كار، از ديگر دانش آموزان، مدير مدرسه و خانوادهاو كمك گرفتم كه آنها نيز حاضر به همكاري با من شدند.

خلاصه يافته هاي اوليه:

پس از مطالعات انجام شده و صحبت هاي به عمل آمده نتايج زير را بدست آورديم.

    اينكه اضطراب مي تواند ريشه در يكي از مورد زير داشته باشد:

   حالات دروني فرد و انگيزه هاي ناخودآگاه 

  ناتواني فرد در مقابله با فشارهاي محيطي«فشار هايي كه از طرف نامادريش بخاطر دعواهاي كودكانه كه بين برادر ناتنيش و خود سكينه صورت مي گرفت ونامادريش تنها اورا مورد باز خواست قرار مي داد .»

   احساس جدايي يا طرد شدن« بي توجه اي نامادر ي او به او»

   احساس فقدان و يا از دست دادن حمايت هاي عاطفي  « مادر وي كه زمين گير شده بود ونامادريش جلو وي به فرزندش  خيلي محبت مي كرد .»

     تغييرات ناگهاني محيطي يا حوادث غير منتظره «سكته مادرش و زن دوم  گرفتن پدر او»

   يادگيري در منزل و محيط مثل يادگيري اضطراب ها و ترس هاي والدين 

     افكار و عقايد غيرمنطقي، غلط و اغراق آميز و … «اهميت ندادن به دختر در ميان بعضي از اقوام محلي »

چگونگي اجراي راه جديد:

با توجه به وظايف گفته شده به كمك مدير مدرسه و دانش آموزان در محيط كلاس فضايي ايجاد كرديم كه دانش آموز  در آن احساس امنيت و آرامش كند. با گروهبندي نمودن دانش آموزان و تقويت ارتباط مؤثر بين دانش آموزان و ايجاد فضايي آرام و صميمي در كلاس و نزديك شدن هر چه بيشتر به دانش آموزان، دادن* مسئوليت* به او شور و اشتياق بيشتري براي وجود دركلاس نشان مي داد. *مثلا : يكي از كارهايي كه انجام دادم تقسيم نمودن شيريني در كلاس توسط او بين دانش آموزان بود « برنامه اي قبلا  اجرا نموده بودم بدين صورت ، هر صدايي از صداهاي جدول  الفبــــــــــا را كه ياد گرفتيم وتمام صداهاي ا سم هر  دانش آموز؛از كلاس ، كه در آن جدول ياد گرفته شده بود، ودانش آموز توانست اسم خود را باتوجه به صداهايي كه خوانده بنويسد ، بايد فردا براي تمام كلاس شيريني بياورد وتقسيم نمودن شيريني ها را به او محول نمودم  بعد ازاينكه شيريني ها را تقسيم مي كرد پاكت جايزه ها راكه قبلا خودم مهيا نموده بودم به دست او مي دادم واز دانش  آموز ي كه  شيريني آورده بود خواستم تا جايزه ي خود را انتخاب نمايد .»

*انتخاب سر گروههاي درسي را بر عهده او نهادم .

گرد آوري اطلاعات (شواهد ۲):

گرچه از رفتار و اظهار دانش آموزان پيدا بود كه تغيير و تحولي در دانش آموز مورد نظر به وجود آمده است براي اين كه دقيقاً مشخص شود كه روشهاي به كار گرفته شده مؤثر بوده است يا نه تصميم گرفتم درباره ي آنچه انجام داده ام اطلاعات عيني و مؤثق جمع آوري كنم.

Ø     مقايسه ي مقياس هاي در دفتر ثبت شاخص  ؛دانش آموز مورد نظر پيش از آموزش و پس از آن

Ø       ارزشيابي از درس هاي تدريس شده

Ø     نظرخواهي از افراد اهل فن درباره نمونه ما و گزارش ها و روش هاي به كار گرفته شده«مشاور مدرسه»

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تقویت راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقویت راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقویت راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله تقویت راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تقویت راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  تقویت راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی

  منابع : 

۱-  احمدي ، سيد احمد، مقدمه اي بر مشاوره و روان درماني ، انتشارات دانشگاه اصفهان ، ۱۳۷۱

۲-  بيرجندي ، پروين، روانشناسي رفتار غيرعادي ، نشر دهخدا ، ۱۳۷۵ .

۳-  جمال فر ، ترجمه، روانشناسي شخصيت ، انتشارات بعثت ، ۱۳۷۳ .

۴-  شاملو ، سعيد، آسيب شناسي رواني ، انتشارات رشد ، ۱۳۶۸

۵- سرمد ، غلامعلي نشر، روانشناسي كودك ، دوروني راحرز ، ترجمه آواي نور ، ۱۳۷۳ .

۶-مهري نژاد ، سيدابوالقاسم ،مشاوره و روان درماني كودكان مشكل دار ، ترجمه، انتشارات ابجد

۷- شكركن ، حسين ،روانشناسي اجتماعي ، ترجمه انتشارات رشد .

۸-  احمديه ، ملك سيما ،بازيابي ارزشها در كودكان و نوجوانان ، انتشارات نشرني ، ۱۳۷۵ .

برای دانلود اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 5 = 2