اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم کلاس را با پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان هدایت کنم؟

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم کلاس را با پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان هدایت کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۲ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم کلاس را با پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان هدایت کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

چگونگی ایجادراه حلها:

پس ازتحقیقات وبررسی های لازم متوجه شدم ابتداباید درصدداصلاح رفتارنامناسب اوباشم.بامطالعه  کتاب روانشناسی تربیتی(پروین کدیور)وچاره اندیشیهایی کردم .صحبت هایی نیزبامدیرودیگرهمکاران  داشته وازنظرات وراه کارهای انهانیزاستفاده کردم.همچنین به دلیل اشتیاق مادرجهت کمک به فرزندش راهکارهای لازم رابه اودادم.ودرطول سال تحصیلی بااولیادرتماس بودم.

اقدامات لازم برای پیشگیری ازرفتارهای نامطلوب دانش آموزان:

بامطالعه ی رفتارمعلمان درکلاسهای دارای رفتارهای نامطلوب وکلاسهای عادی نشان می دهدکه تفاوت این کلاسها به نحوه پاسخگویی معلمان به رفتارنامطلوب دانش آموزان نیست،بلکه ازاقدامات پیشگیرانه آنهاناشی می شود.

اقدامات پیشگیرانه مطلوب دارای این ویژگی هستند:

-نظارت:وقتی معلم بادانش اموزی کارمی کندبایدازفعالیت دیگران نیز اگاه باشد،بدین ترتیب به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان بدون تاخیر پاسخ میدهد.

(نظارت)احتیاج به دومهارت دارد:یکی اینکه معلم به طور فعال بیش از یک دانش آموز را موردتوجه قرار دهد و دوم اینکه برای همه ی دانش آموزا فعالیتی مشخص کند.

پاسخ مقتضی ومناسب به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس: چگونه باید به رفتارهای نامطلوب پاسخ داد؟البته این رفتار ها می تواند ازیک رفتار زود گذر تایک فعالیت و رفتار مکرر،که کلاس را مختل می کند،تغییر می کند.دراین مورد می توان از راهبردهای ذیل که نارضایتی معلم را نشان میدهد استفاده کرد:

۱٫معلم نگاهی خیره و کوتاه مدت به دانش آموز داشته باشد. در این حالت،معلم جریان آموزش را قطع نمی کند.

۲٫استفاده ازشیوه بیان غیرمستقیم،مثلا وقتی معلم درحال صحبت کردن است بگویدکه صحبت ونجوای شماراشنیدم .

۳٫به شکل تصنعی از دانش اموزی که رفتارنامطلوب انجام داده است سوال کند.مثلابپرسد:که چرابه جای شرکت درکلاس،به فعالیت دیگری مشغولید؟این سوالی تنبیهی وانتقادی نیست.این،سوالی تصنعی است که به وسیله آن می توان وضعیت کلاس رااصلاح کرد.

۴٫استفاده ازشیوه بیان مستقیم.مثلابه دانش آموزبگویدکه لطفاگوش بدهید.

۵٫الگوسازی رفتارمطلوب.معلم به جنبه های رفتارمطلوب دانش آموزان دیگراشاره کندتاالگویی ازرفتار مطلوب به کلاس عرضه کرده باشد.

۶٫پاداش دادن به رفتارهای مطلوب ونادیده گرفتن رفتارهای نامطلوب(شیوه اصلاح رفتار)

۷٫دانش آموزخاطی رادرقسمتی ازکلاس منزوی کندیااینکه اوراازکلاس اخراج کند.البته این مشکل وجودداردکه دانش آموزیادانش آموزان خاطی نتوانندبه دلیل اخراج شدن ازکلاس،دانش آموزان منظم کلاس رامشاهده کرده وآنهاراسرمشق خودقراربدهند.ازطرف دیگر،ممکن است بعضی ازدانش آموزان نتوانندعلت اخراج آن دانش آموزرابفهمند.

ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان:

این مساله به نگرش مدرسه ومعلمان به دانش آموزان بستگی دارد.دراین موردسه موضوع مطرح می شود:

-نگرش انسانگرایانه معلم نسبت به دانش آموزان موجب می شودکه

آنهاخودراتوانابدانندورفتارخویش رااصلاح کنند.

-مذاکره کردن منطقی بادانش آموزان که باعث می شودآنهادرموردمشکل خودفکرکنند.مثلاازدانش آموزپرسیده شودکه چرااین کارراانجام دادی؟نتایج وفایده این کارچیست؟این سوالات به دانش آموزان کمک می کند تاشخصابه حل مشکل وشناسایی رفتارنامطلوب خودبپردازند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله هدایت کلاس با پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم  

منابع وماخذ:

کدیور،پروین. (۱۳۸۶).روانشناسی تربیتی تهران، سمت چاپ یازدهم

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 4 = 1