نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک روش های خلاق انگیزه دانش آموزم الهام را برای درس و زندگی بالا ببرم ؟

نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک روش های خلاق انگیزه دانش آموزم الهام را برای درس و زندگی بالا ببرم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک روش های خلاق انگیزه دانش آموزم الهام را برای درس و زندگی بالا ببرم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بالا بردن انگیزه دانش آموزم الهام برای درس و زندگی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بالا بردن انگیزه دانش آموزم الهام برای درس و زندگی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بالا بردن انگیزه دانش آموزم الهام برای درس و زندگی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بالا بردن انگیزه دانش آموزم الهام برای درس و زندگی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بالا بردن انگیزه دانش آموزم الهام برای درس و زندگی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بالا بردن انگیزه دانش آموزم الهام برای درس و زندگی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بالا بردن انگیزه دانش آموزم الهام برای درس و زندگی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بالا بردن انگیزه دانش آموزم الهام برای درس و زندگی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بالا بردن انگیزه دانش آموزم الهام برای درس و زندگی

تمرینات پیشنهادی

*تعدادی مهره های رنگی تهیه کرده وابتدا مهره ها را روی میز بریزید تا کودک بی دقت به آنها نگاه کند چند مهره را کم و یا زیاد کنید و از کودک بخواهید که به شما بگویید چه تغییری رخ داده است؟

*از دانش آموز بخواهید تصاویر ناقص را کامل کند.

*به دانش آموز دو تصویر مشابه( که فقط در برخی جزییات با هم متفاوت هستند) نشان دهید و از او بخواهید تفاوت آنها را بگوید.

*از دانش آموز بخواهید با استفاده از نقشه ،محلهایی را که از او می پرسید به شما نشان دهد.

*نخ کردن مهره های رنگی بصورت یکی در میان و…

*از دانش آموز بخواهید جملات ناقص را به دلخواه خود کامل کند.مثال: من دیروز…………

*بریدن شکلهای مختلف و چسباندن تصاویر توسط دانش آموز.

* چند وسیله کمک آموزشی و… را به کلاس بیاورید و به دانش آموزان نشان دهید سپس از دانش آموزی که بی دقت است بخواهید تا چشمانش راببندد و اشیاء را لمس کند ونام اشیاء را به شما بگوید.

* افزایش دقت و تمرکز با گوش دادن به صداهای مختلف و یادداشت کردن آنها توسط معلم روی تابلو.

* استفاده از مجموعه بشنو و پیدا کن جهت تقویت حافظه شنیداری ،افزایش دقت .

*استفاده از اعصاب سنج: پرورش دقت وتوجه ،هماهنگی چشم ودست

* استفاده از مینی بسکتبال تقویت دقت و،هماهنگی چشم ودست .

* استفاده از دارت جهت هماهنگی چشم ودست ودقت.

*چند تصویر به دانش آموز نشان دهید و سپس آنها را پنهان کنید واز دانش آموز بخواهید به شما بگوید چه دیده است؟

* کلماتی را از متن دروس تهیه کرده و از دانش آموز بخواهید برای آنها تشدید ویا سرکش و…بگذارد.

* متنی را تهیه کنید و نقطه های کلمات آن را بردارید و از دانش آموز بخواهید نقطه ها را بگذارد.این کار را هم روی تخته کلاس می توانید انجام دهید و هم بصورت تایپ می توانید در اختیار دانش آموزان قرار دهید.

* از دانش آموز بخواهید جملات در هم ریخته را مرتب کند.

* از دانش آموز بخواهید کلماتی را که بیان می کنید بعد از شما تکرار کند.مثال: خانه-میز-لباس(مثال عددی: ۶-۸-۹

سپس کلمات را کم کم به ۷ کلمه و یا ۷ عدد برسانید .(جهت تقویت دقت و حافظه).

* نوشتن صداهای اول و یا آخر کلمات و جمله سازی با آنها.مثال: آب صدای آخر آن (ب) است و دانش آموز میبایستی مثلا بنویسد(بار).وسپس با آن جمله بسازد.

* چشمان دانش آموز را ببندید و از سایر دانش آموزان بخواهید او را صدا بزنند.کودک می بایستی به طرف جهت صدا برود.

*چند تصویر را بصورت مرتب روی میز بچینید و سپس از دانش آموز بخواهید با دقت به آنها نگاه کند وچشمانش را ببندد.سپس جای یک و یا دو تصویر را عوض کنید تا دانش آموز به شما بگوید جای کدام تصاویر عوض شده است

* از دانش آموز بخواهید نام اشیاء داخل کلاس ،نام مدیر و معاون مدرسه،نام چند نفر از دوستان،آدرس و تلفن منزل،شماره تلفن همراه پدر دانش آموز،و…را برای شما بنویسد.

* تصویری را به دانش آموز نشان دهید و سپس آن را پنهان کنید.دانش آموز میبایستی جزییات تصویر را برای شما بگوید

*کلماتی را به دانش آموز دهید و از او بخواهید حد اقل ۳ جمله برای آن بنویسد.

* شمارش معکوس توسط دانش آموزان ویا برعکس حرف زدن مثل:این زنگ علوم داریم=داریم علوم زنگ این

* زمانی که تمرکز دارند آنها را تشویق کنید.

* چند جمله روی تابلو بنویسید و یک کلمه اضافه هم در آن بنویسید و از دانش آموزان بخواهید که کلمه اضافی را پیدا کنند مانند:زنگ بعد روز ریاضی داریم.کلمه اضافی (روز) است

*خلاصه نویسی و تعریف مطلب ویا داستان توسط دانش آموز.

*لب‌خوانی کلمه‌هایی را که معلم بصورت شمرده بیان می کندتوسط دانش آموز.اگر این کلمات از وسایل داخل کلاس باشند بهتر است

* نوع پوشش و لباس دانش آموزان نیز بر ضعف دقت آنان موثر است مثلا پوشیدن لباسهایی که جلوی تحرک دانش آموز را میگیرد و یا لباسی که خیلی تنگ و یا خیلی گشاد است.

*محرک های محیطی که باعث حواس پرتی کودک می شوند را حذف کنید.مانند بستن پنجره و درب کلاس و…

* معرفی دانش آموزان به مراکز مشکلات ویژه یادگیری شهرستان مربوطه.

چگونگی یافتن و انتخاب راه حل ها

برای اینکه علت دقیق عدم تمرکز الهام مشخص شود با او مصاحبه کردم و از او خواستم از بین عواملی که باعث عدم تمرکز می شوند مواردی که بیشتر در او این مشکل را به وجود آورده است مشخص کند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بالا بردن انگیزه دانش آموزم الهام برای درس و زندگی  نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بالا بردن انگیزه دانش آموزم الهام برای درس و زندگی  نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بالا بردن انگیزه دانش آموزم الهام برای درس و زندگی نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم  

کسب نتایج  پیرامون مقوله بالا بردن انگیزه دانش آموزم الهام برای درس و زندگی  نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بالا بردن انگیزه دانش آموزم الهام برای درس و زندگی نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بالا بردن انگیزه دانش آموزم الهام برای درس و زندگی نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم 

منابع

۱-قاسمی پویا، اقبال، راهنمای معلمان پژوهنده، ۱۳۸۳

۲-قائمی، علی، زمینه تربیت ، ۱۳۶۵

۳-عمید، حسن، فرهنگ فارسی عمید، ۱۳۶۳

۴-اصغری پور، حمید، کلیات ابتدایی و مشاوره ، ۱۳۸۳

۵ -سيف، علي‌اکبر. (۱۳۸۴). روش تهيه پژوهشنامه. (ويرايش دوم). تهران: دوران

۶- حري، عباس و شاهبداغي، اعظم. (۱۳۸۵). شيوه‌هاي استناد در نگارش‌هاي علمي. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

83 − 81 =