نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم پیرامون مقوله چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا.

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم پیرامون مقوله چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا. با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۹ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم پیرامون مقوله چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا. نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

تجزیه­و­تحلیل­و­تفسیر داده‌ها جهت شناسایی عوامل موثر بر مساله:

در اين مرحله لازم بود داده‌ها را تجزيه و تفسير نمود تا زمينه و امكان یافتن راه‌حل‌ها و اقدامات مناسب فراهم شود.بدين ترتيب كه با استفاده از اطلاعات بدست آمده و تجزيه و تحليل آن‌ها که حاصل مطالعه وضعيت موجود از طريق تكيه بر اطلاعات جمع آوري شده مي‌باشد اقدام نمود.هدف اقدام پژوه نيز در اين مرحله پيدا كردن تغيير وضعيت موجود است (سيد طاهرالديني،علی ۱۳۸۴) [xx]. پس از جمع آوری پاسخ‌های اولیا و همکاران به سؤالات پرسش­نامه، بررسی پاسخ به سؤالات مصاحبه، تبادل نظر با مدیر، همکاران شاغل در آموزشگاه و تعدادی از صاحب نظران به تجزیه و تحلیل و تفسیر پاسخ­ها پرداخته و دریافتم که عوامل مؤثر در در بی علاقگی دانش آموزان نسبت به موضوعات جنگ، دفاع مقدس و زندگی شهدا به شرح زیر بود:

۱- طبیعی است که برخی از نوجوانان نسبت به بعضی موضوعات بی علاقگی نشان میدهند

۲- جامعه به این موضوعات بسیار پرداخته است ولی این پرداخت در سطح جوانان و بزرگسالان بوده است.

۳- در خانواده درباره این مباحث کمتر صحبت شده است.

۴- مشکلات اقتصادی و اجتماعی خانواده ها مانع از پرداختن به مسائل پرورشی کودکان از جمله این موضوع خاص شده.

۵- بعضی از افراد علاقه به موضوعات دفاع مقدس را مساوی با جنگ طلبی دانسته و از آن دوری می کنند. این عقیده قطعا به فرزندانشان نیز منتقل می شود.

۶- برخی از آموزگاران در کلاس درس فقط به مباحث علمی اهمیت داده و از پرورش دانش آموزان در اینگونه موارد دور می مانند.

۷- دانش آموزان اینگونه مباحث را غمگین میدانند و به لحاظ سنی بیشتر به موضوعات شاد و پر هیجان علاقمند هستند.

ادبیات موضوع

برای اینکه در مسیر اقدام پژوهی به بیراهه نرفته و از مسیر منطقی دور نگردم برخی از آثار صاحب نظران و اقدام پژوهان را در رابطه با علاقمند کردن دانش آموزان به فعالیت های فرهنگی اجتماعی به خصوص علاقه به مطالعه و پژوهش علی الخصوص مطالعه در زمینه سبک زندگی شهدا مطالعه نمودم و با در نظر گرفتن هدف خود در اقدام پژوهی حاضر، آنها را بررسی،تحلیل و نقد نمودم تا بتوانم از آنها بهترین استفاده را بنمایم. در این پژوهش واکاوی ریشه ماجرای برای من دارای اهمیت بود. اینکه طبق نظر سنجی شماره ۱ متوجه شده بدم دانش آموزان به طور کل علاقه ای به مسابقات و موضوعات کتابخوانی ندارند، همچنین دانش آموزان ترجیح دانش آموزان شرکت در برنامه های ورزشی و هنری نسبت به موضوعات پژوهشی ، اجتماعی و فرهنگیست. و قطعا سن دانش آموزان این مقطع فعالیت های جسمی را بیشتر از فعالیت های ذهنی می طلبد . اما همانطور که گفته شد دوره ابتدائی مقطعی حساس است که برای همیشه در حافظه کودک باقی می ماند .دوره كودكي به واسطه روح مستعد و آماده فراگير براي آموختن، زمينه اي را ايجاد مي كند كه هر فعاليتي مانند نقشي بر سنگ ماندگار باقي بماند. تحويل گرفتن روح هاي مستعد دانش آموزان در مدارس ابتدايي اين فرصت طلايي را به معلمان و مديران اين مدارس مي دهد تا بهترين بهره را براي ظهور و تجلي ارزش ها در كودكان بگيرند.[xxi] بنابراین نتایج پژوهش های دیگران در رابطه با لزوم هدایت دانش آموزان در زمینه شرکت در فعالیت های فرهنگی، دینی، اجتماعی و شرکت آنها در فعالیت های پژوهشی و دلایل بی علاقگی آنها در این زمینه ها را در دو بخش پیشینه نظری و عملی بررسی نمودم.

الف. پیشینه نظری:

“توماس پیترسون”[۲] محقق غربی، ریشه های فقدان روح و معنویت را در آموزش و پرورش غرب واکاوی کرده و معتقد است جهان غرب در بسیاری از جاها از جمله در قلمرو آموزش و پرورش دغدغه افت معنویت دارند. و می گوید: هنگامی که روح مورد مراقبت و توجه ویزه قرار گیرد تعلیم و تربیت با نشاط و انگیزاننده خواهد بود و این همان روند رایج پیش از ورود ما به ورطه سفر تعلیم و تربیتی رسمی است. این سرچشمه همان چیزی است که ما آرزو میکنیم آموزش و پرورش باید چنان باید چنان باشد.[xxii] و به اعتقاد اقدام پژوه یکی از راه های پرداختن به معنویت معرفی الگوهای مناسب به کودکان است .

پرداختن به مسائل تربیتی و پرورشی فراگیران و هدایت آنها در زمینه های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی وظیفه مربیان در هر مقطعی است. استیگر (۱۳۷۶) استيگر (۱۳۷۰) در كتابي با عنوان «راه هاي تشويق به مطالعه» ابتدا به بررّسي انگيزه هاي مطالعه مي پردازد و عواملي چون خانواده، مدرسه، دولت، وسايل ارتباط جمعي وكتابخانه را در شكل گيري عادت مطالعه مؤثر مي داند[xxiii].

به اعتقاد سردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بی توجهی فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس به انتقال تجربیات و خاطرات خود به جوانان موجب ترویج فرهنگ غلط در جامعه و در نتیجه از بین رفتن دستاوردهای دوران دفاع مقدس می شود. و با بیان اینکه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان نقش مهمی در ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت دارد، اظهار داشت: فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس باید نسبت به ثبت اندوخته ها و خاطرات خود اهتمام ورزیده و به این ترتیب زمینه برای آگاهی نسل جوان از دوران دفاع مقدس فراهم شود. [xxiv]

اسلامی (۱۳۹۱) در مقاله ای می نویسد: براي علاقمند كردن نوجوانان به فرهنگ شهادت و شهيدان ابتدا بايد جهان بيني آنان با جهان بيني و تفكر بسيجي و شهدا يكي باشد و عقائدي كه نوجوان امروزي دارد با تفكرات و عقائد يك شهيد بيگانه نبوده و جهان بيني كه بستر همه تفكرات انسان است به هم نزديك باشد نوع نگرش به زندگي دنيا و آخرت و بشريت آرمانها و حكومت اسلامي و رهبري و … همه اموري است كه مي بايست طي آموزشهاي مختلف طوري تنظيم گردد كه با آرمانها و جهان بيني هاي شهدا يكي باشد[xxv].

ارزش های شهدا فرازمانی است، مربوط به دوره ای خاص نبوده است که زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها، یعنی بازگشت به گذشته. بلکه در وضعیت امروز جامعه که برخی ابعاد آن نابسامان شده است (به عنوان مثال، مقام چهارم طلاق، دوم سزارین، بیشترین آمار مرگ و میر جاده ای، فرار مغزها، رشد پرونده های قضایی که به ازای هر چهار نفر، یک پرونده مفتوحه وجود دارد، کشور اول منطقه در مصرف لوازم آرایشی و … )، ترویج سبک زندگی شهدا نزدیک ترین راه به حلّ مسائل است.[xxvi]

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم

فهرست منابع

فيروز آبادي، محمد بن يعقوب. القاموس المحيط. (۱۹۹۱). بيروت: دار احياء التراث العربي.[vii]

نجفي، محمد حسن جواهر الكلام. (۱۳۶۷). تحقيق عباس قوچاني. تهران: دارالكتب الاسلاميه.[viii]

طريحي، فخرالدين. مجمع البحرين. (۱۳۶۷). تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامي.[ix]

رضواني ، علي اكبر : فلسفه شهادت . چاپ اول بهمن . ۱۳۸۲٫ [x]

www.iqna.ir .[xi]

[xii] . شهسواری ، محمد رضا ؛(۱۳۸۵ ) راهکار مدیریت www.mgtsolution.com

پژوهنده، محمد حسین. پژوهش های اجتماعی اسلامی . آذر –اسفند ۱۳۸۵- شماره ۶۱و ۶۱٫[xiii]

[xiv] قاسمی پویا، اقبال؛(۱۳۸۲) راهنمای معلمان پژوهنده

[xv] ظهوری ، قاسم ؛( ۱۳۷۸) کاربرد روشهای تحقیق علوم اجتماعی در مدیریت ، تهران‌. انتشارات میر.

[xvi] فرشاد گوهر ، ناصر – محمد حسن شهیدی ؛(۱۳۸۱) روش تحقیق و مأخذشناسی در علوم اجتماعی ، شرکت چاپ و نشر بازرگانی ،.

[xvii] . نبوی ، بهروز ؛(۱۳۷۴) مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم اجتماعی ، تهران ، انتشارات فروردین ،

. دکتر قائمی، علی(۱۳۷۰) شناخت، هدایت و تربیت نوجوانان و جوانان، انتشارات امیری[xviii]

. دکتر خدایاوری،محمد(۱۳۷۹)مسائل نوجوانان و جوانان، انتشارات سازمان انجمن اولیا و مربیان[xix]

[xx] سید طاهرالدینی،علی(۱۳۸۵)پژوهش کاربردی در تعلیم و تربیت -نشر آرمان

. سلیمانی، افشین (۱۳۸۴) کلاس خلاقیت،انتشارات سازمان انجمن اولیا و مربیان، چاپ دوم [xxi]

. پیترسون، توماس.مترجم: شاملی، عباس علی. کاوشی در باره عوامل وریشه های فقدان معویت در آموزش و پرورش مغرب زمین. ادیان و عرفان، شهریور ۱۳۸۲٫ شماره ۶۹[xxii]

. استیگر، رالف سی ( ۱۳۷۰) . راه های تشویق به مطالعه، مترجم پروانه سپرده. تهران دبیرخانه هیات امنای کتابخانه های عمومی کشور[xxiii]

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه ششم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 50 = 54