نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل روخوانی دانش آموزم یاشار را که لکنت زبان داشت کاهش دهم؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل روخوانی دانش آموزم یاشار را که لکنت زبان داشت کاهش دهم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل روخوانی دانش آموزم یاشار را که لکنت زبان داشت کاهش دهم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش مشکل روخوانی یاشار که لکنت زبان داشت

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش مشکل روخوانی یاشار که لکنت زبان داشت

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش مشکل روخوانی یاشار که لکنت زبان داشت

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش مشکل روخوانی یاشار که لکنت زبان داشت

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش مشکل روخوانی یاشار که لکنت زبان داشت

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش مشکل روخوانی یاشار که لکنت زبان داشت

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش مشکل روخوانی یاشار که لکنت زبان داشت

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش مشکل روخوانی یاشار که لکنت زبان داشت

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش مشکل روخوانی یاشار که لکنت زبان داشت

راه حل پیشنهادی

تشویق در اصل به معنای شوق افکندن و ترغیب کردن به کار می رود تشویق کردن یعنی شقایق کردن و ترغیب نمودن، به ذوق و شوق آوردن، خواهان آرزومند ساختن. تشویق و ترغیب موثرترین عامل برای اصلاح و تقویت رفتاری یادگیری پایدار است . رشد مطلوب شخصیت بچه ها در گرو مهر و محبت و تشویق به جای مربیان و والدین است. وقتی رفتارهای مطلوب و موفقیت آمیز بچه ها مورد تائید و تشویق قرار می گیرد، نه تنها کمیت این قبیل رفتارها افزایش می یابد و تداوم آن بیشتر می شود بلکه کودکان و نوجوانان   از احساس خود ارزشمندی و اعتماد به نفس افزونتری برخوردار می گردندتشویق به جا و به موقع ولو با یک نگاه و لبخند، اعتماد به نفس را افزایش داده انرژی روانی او را بیشتر می کند و موجبات شکوفایی و خلاقیت ذهنی وی را فراهم می آورد و تشویق و تقویت رفتار رفتار مثبت کودکان و نوجوانان   سبب شکل گیری عادات مطلوب در آنان می شود. به عبارت دیگر از آن جا که از طریق رفتارهای تشویق آمیز کلامی و غیر کلامی، مادی و معنوی مستقیم و غیر مستقیم مربی بیش از هر چیز به یک نیاز مهم کودکان و نوجوانان   یعنی نیاز به محبت ، تعلق و توجه پاسخ داده می شود، ما شاهد بیشترین موثرترین و پایدارترین اثر در رفتار آنان هستیم در حالی که وقتی کودکی راتنبیه می کنیم ، نه تنها به هیچ یک از نیازهای فطری و اساسی او پاسخ نمی دهیم بلکه تعادل حیاتی اش را بر هم زده، او را با تجربه ی ناخوشایندی که همواره از آن گریز دارد مواجه می کنیم ولو اینکه بطور موقت رفتار نامطلوب او را کنترل کرده باشیم. وقتی که معلم به بچه ها محبت می کند، آن گاه که مربی به تلاش بچه ها اهمیت  می دهد، زمانی که معلم پیشرفت هر دانش آموز را با خودش مقایسه می کند و وقتی که معلم همواره با چهره ای گشاده و مهربان، از تشویق بیشترین بهره را می گیرد، بچه ها با نگرشی مثبت و خوشایند نسبت به معلم و کلاس ، با بالاترین انگیزه و اشتهای تحصیلی تلاش می کندو بیشترین موفقیت ها را به دست می آورند.

چگونگی اجرای تغییر پیشنهادی

بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از وضعیت این دانش آموز برای معالجه آن مدتها ذهن مرا به خود مشغول می کرد که با این دانش آموز چگونه رفتار نمایم تا بتوانم تا حدودی در اختلالات تکلمی آن موثر باشم و بتوانم با آن ارتباط عاطفی برقرار نمایم و تغییراتی در بین این دانش آموز به وجود آورم و با توجه به موارد یاد شده در لکنت زبان و جنبه های مختلف آن مورد های زیر را در این پژوهش انتخاب نمودم چون احساس می کردم با این کارها و شناخت روحیه ی این دانش آموز می توانم اعتماد به نفس وی را بیشتر کنم.

۱-    تشویق

۲-    مسئولیت پذیری

۳-    ارتباط عاطفی با کودکان و نوجوانان

برای اینکه حس مسئولیت را در آن تقویت نمایم و بتواند یا اولیای مدرسه رابطه ی کلامی داشته باشد و آن را به عنوان عضوی از جامعه احساس مسئولیت پرورش نمایم وی را به عنوان مبصر در کلاس معرفی کردم و تکالیف دانش آموزان را گروه بندی کرده و بیشترین تکالیف را به این دانش آموز داده تا از این طریق بتوانم از هیجانات روحی و استرس آن بکاهم و بتواند اختلال گفتاریش را کم کند.

انتخاب راه جدید موقتی

۱-  برای اینکه بتوانم یاشار را از نظر روحی و روانی تقویت نمایم تصمیم گرفتم که ارتباط عاطفی با او داشته باشم یاشار که در ردیف وسط کلاس بود جدا و در ردیف اول کلاس پیش خودم نشاندم.

۲-  تصمیم گرفتم ارتباط بیشتر و تنگاتنگی در محیط مدرسه و خارج از مدرسه ( تلفنی با خانواده اش) داشته باشم و او را مورد حمایت خویش قرار دهم.

چگونگی نظارت بر راه حل جدید

در این مرحله تلاش می کنم از همان آغاز کار بر چگونگی پیشرفت کار به طور روزانه نظارت و دقت داشته باشم. این کار موجب می شود ضمن پیشگیری ، پیش بینی هایی انجام شده در صورت لزوم تغییرات لازم را در عمل به وجود آورم.

۱-  با پیشگیری هایی را که در مورد آن کردم دیدم که از نظر لکنت زبانی تحت تاثیر برخوردها و توصیه های مهم من به یاشار قرار گرفته است و دیدم در رفتار و کلامش نسبت به روزها و ماههای قبل تغییراتی به وجود آمده است و نتیجه گرفتم که اگر این کار را ادامه دهم موثر و مفید خواهد شد.

۲-  از گوشه گیری ، هیجانات روحی و استرس آن کم شده و خود را در حضور جمع نشان می دهد. این شادی و نشاط را در چهره و برخوردها و علاقمندی به کلاس و درس مشاهده نمودم.

۳-  از همکاران خویش در این مورد سوالاتی پرسیدم که گفتند نسبت به وضعیت قبلی بهتر شده ، واز این وضعیت خیلی راضی بودند.

۴-    یاشار را در فعالیتهای گروهی شرکت دادم و مسئولیتهایی را به او سپردم

۵-    از تحقیر کردن، توسط دانش آموزان دیگر جلوگیری کردم

۶-    در فعالیتهای درسی ، یاشار را به عنوان سر گروه مورد تشویق قرار دادم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش مشکل روخوانی یاشار که لکنت زبان داشت نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش مشکل روخوانی یاشار که لکنت زبان داشت نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش مشکل روخوانی یاشار که لکنت زبان داشت نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان  

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش مشکل روخوانی یاشار که لکنت زبان داشت نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش مشکل روخوانی یاشار که لکنت زبان داشت نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کاهش مشکل روخوانی یاشار که لکنت زبان داشت نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان  

فهرست منابع و مآخذ:

۱ـ آزاد، حسين. ‌آسيب‌شناسي رواني.  انتشارات بعثت، ۱۳۷۲٫

۲ـ اكبري، ابوالقاسم،‌ مشكلات نوجواني و جواني. تهران، مؤسسه نشر ساوالان، چاپ دوم، ۱۳۸۱٫

۳ـ امامي، محمدجعفر. بهترين راه غلبه بر نگراني‌ها و نااميدي‌ها. انتشارات نسل جوان، ۱۳۶۷٫

۴ـ براهني، محمدتقي، زمينه روان‌شناسي جلد دوم. مؤسسه چاپ فجر، ۱۳۷۲٫

۵ـ بهرامي، علي. روان‌شناسي ترس (ترجمه)، انتشارات رهنما، سال ۱۳۷۲٫

۶ـ پورافكاري، نصرت‌الله. اضطراب. نويسنده، ريچارد گلبرگ، چاپ تابش، تبريز، ۱۳۶۸٫

۷ـ پورافكاري، نصرت‌‌الله. افسردگي واكنش يا بيماري (ترجمه)، انتشارات آزاده، ۱۳۷۱٫

۸ـ پورافكاري، نصرت‌الله. روان‌شناسي نابهنجاري. نويسنده، تيموتي كاستلو و جزوفسكاستلو، انتشارات آزاده، ۱۳۷۳٫

۹ـ رحمتي زرندي، عباس. بررسي مفهوم اضطراب و فرآيند درمان در روان‌شناسي اعلامي با تأكيد بر زمينه‌هاي  كاربرد آن در راهنماي و مشاوره ـ ۱۳۷۳٫

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 43 = 45