اقدام پژوهی پایه چهارم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی دانش آموزانم را به علوم علاقه مند سازم؟

اقدام پژوهی پایه چهارم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی دانش آموزانم را به علوم علاقه مند سازم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۲ صفحه

اقدام پژوهی پایه چهارم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی دانش آموزانم را به علوم علاقه مند سازم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی پایه چهارم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی پایه چهارم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی پایه چهارم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزانم به علوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزانم به علوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزانم به علوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزانم به علوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزانم به علوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزانم به علوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزانم به علوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزانم به علوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزانم به علوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی

اولین ازرشیابی کلاس:

یکی از اولین ارزشیابی های طول سال اولین ارزشیابی است زیرا دانش آموزان معلم  را ومعلم دانش آموزان را ارزشیابی می کند. دانش آموز نوع سوالات معلم – روش ارزشیابی –صحت ارزشیابی  را ومعلم دانش آموزان قوی وضعیف وسطح کلاس را تشخیص می دهد.

– از جلسه دوم به بعد دانش آموزان  کلاس به دو گروه الف وب تقسیم می شوند وهر جلسه از یک گروه درسی پرسیده شود در هر گروه هم  دانش آموزان ضعیف هستند هم قوی . هر جلسه ازیک گروه درسی می پرسم ونمی گویم از جایی که از شما  درس نپرسیده ام درس می پرسم وجلسه بعد از گروه بعدی به این ترتیب همه کلاس همه ی کتاب را  ارزشیابی می شوند .

در کلاس بعدی یک جلسه تدریس یک جلسه پرسش شفاهی  را انجام می دهم وبعداز اتمام هرفصل آزمون کتبی به عمل می آورم که تاریخ را در صفحه اول دفتر نمره ثبت  می نمایم تا با آزمون های دیگر تداخل نداشته باشد.

– در پایان هر ماه گروه الف وب مقایسه می شوند  نماینده هرگروه نمرات را جمع می کند ومیانگین گیری می شود. در دفتر نمره من یادداشت می شود مثلا  گروه الف ۵/۱۴ وگروه ب ۵/۱۶ برای دانش آموزان هم رقابت بر انگیز است وهم ایجاد تنوع وشادی می کند.

–  در پایان  هر ماه برترین ها به مدير مدرسه  معرفی می شوند ، البته به دانش آموزان گفته می شود که بدترین ها هم  معرفی خواهند شد ولی هر گز این کار نمی شود اما به صورت خصوصی از اولیا ء آنان دعوت به عمل می آید .

–  معرفی سر صبحگاه – تشویق توسط دانش آموزان – دادن جایزه به برترین ها .

این روش بسیار رقابت بر انگیز  وترغیب کننده است دربین دانش آموزان شور وهیجان ایجاد می کند اینکه بسیاری از دانش آموزان برای اولین بار اسمشان سر صف خوانده می شود ،جایزه می گیرند اسمشان به عنوان دانش  آموز زرنگ روی تابلو می رود.

–  بالای ۱۷ را تشویق یا در صورت امکان به اردو می بریم .

– اگر این نمره شما خوب باشد بیشترین تاثیر را در نمرات مستمر دارد.

– قبل از شروع درس هر جلسه حتما حضور وغیاب  انجام می شد واز علت غیبت دانش آموزان مطلع می شدم واحوالشان را می پرسیدم همین کار باعث می  شد که دانش آموزان احساس ارزش کنند وبداند که معلمش به اوعلاقه مند است وحضورش در کلاس برایم  مهم است.

–  یکی دیگر از کارهایی که با توجه به نظر یکی از همکاران که در جلسه شورای معلمان مطرح نمودند انجام دادم این بود که هر دانش آموز قوی ودرس خوان با دانش آموزی که از نظر درسی ضعیف است کار کند و وضعیت دانش آموز ضعیف بهتر شود به نسبت بهبود وضعیت دانش آموز ضعیف ،دانش آموز قوی را تشویق خواهیم کرد. دانش آموزان درس خوان داوطلبانه وبه اختیار با یک یا دو دانش  آموز ضعیف کار نموده وضعیت درسی بهتر ازقبل شد.

نکته ای که من موقع تصحیح اوراق امتحانی خردادماه با  آن مواجه شدم وباعث خوشحالی من شد علاوه بر نمرات خوب دانش آموزان ، این بود که تعدادی از آنها عبارات وجملات زیبایی  که در کلاس روی تابلو نوشته می شد یا جملات زیبا وجدیدی را پایین برگه های امتحانی شان نوشته بودند  که من احساس کردم این روش خوبی بود ومورد توجه دانش آموزان قرار گرفته است.

ضرورت فعالیت های گروهی

جانسون و همکارانش ادعا می کنند که بهره گیری از روش های یادگیری مشارکتی دست کم دو دشواری ممکن را از بین می برد: افت پیشرفت تحصیلی و افزوده شدن گوشه گیری، از خود بیگانگی، بی هدف و ناراحت بودن در فعالیت های جمعی و این روشی است بر نگرش مثبت به مدرسه می افزاید، سبب بالا رفتن اعتماد به نفس شده و روابط فردی بین دانش آموزان را بهبود می بخشد.

برای گریز از گوشه گیری گروه های یادگیری، الزامی است گروه ها با یکدیگر ارتباط داشته باشند، کارهایشان را به هم نشان دهند و در صورت نیاز از کارهای یک دیگر دیدن کنند و الگو بگیرند.

فعالیت های گروهی باعث می شود که بیش از حد انتظار بیاموزند زیرا یاد دادن به دیگران به فرد کمک می کند تا آموخته های خود را بهتر بفهمد. افراد دارای مسئولیت متقابل نسبت به یک دیگر می شوند و مهارت های اجتماعی به صورت مستقیم آموخته می شود.

مزایای فعالیت های گروهی

پیشرفت تحصیلی

شرکت فعال تر فراگیران در جریان یادگیری

انگیزش بیش تر برای یادگیری

مسئولیت پذیری بیش تر برای آموختن و یادگیری خویش

پرورش مهارت های همکاری و برقراری ارتباط

علاقه مندی بیش تر به درس و مدرسه

تدارک فرصت های بیش تر برای مشاهده و ارزیابی معلم از یادگیری های دانش آموزان

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزانم به علوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی  اقدام پژوهی پایه چهارم ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزانم به علوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی اقدام پژوهی پایه چهارم ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزانم به علوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی  اقدام پژوهی پایه چهارم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزانم به علوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی  اقدام پژوهی پایه چهارم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزانم به علوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی اقدام پژوهی پایه چهارم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزانم به علوم با استفاده از نرم افزارهای آموزشی اقدام پژوهی پایه چهارم ابتدایی

منابع قابل استفاده :

– الیس ، سوزان ووالن . آشنایی با یادگیری از طریق همیاری ،ترجمه طاهر رستگار ومجید ملکان،نشرنی ، تهران ،چاپ هفتم ،۱۳۸۲

– بروس ، چویس،ویل ،مارشال ،الگوهای تدریس ۲۰۰۰ ، ترجمه محمد رضا بهرنگی ، نشر کمال تربیت تهران ،چاپ اول ،۱۳۸۰ .

– شعبانی ، حسن ، مهارت های آموزشی ، روش ها وفنون تدریس ، انتشارات سمت ، تهران ،۱۳۸۴ .

– حایری زاده ، قاسم خان ، سودابه ، محمد حسین ، یادگیری از طریق همیاری ، نشرنی ،تهران ، چاپ چهارم ، ۱۳۸۴ .

– کرامتی ، محمد رضا ، الگوهای برتر تدریس ، یادگیری مشارکتی ، نشر فراانگیزش ، مشهد ،چاپ دوم ،۱۳۸۴ .

برای دانلود اقدام پژوهی پایه چهارم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

88 + = 95