اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به استفاده از تغذیه سالم علاقه مند نمایم؟

اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به استفاده از تغذیه سالم علاقه مند نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۳ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به استفاده از تغذیه سالم علاقه مند نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم

شيوه هاي اجرا

پس از اعتبار بخشي راه حل هاي انتخاب شده آنها را به مرحله ي اجرا درآوردم.

۱-اهميت تغذيه ي سالم را از طريق احاديث به دانش آموزان آموزش دادم.

۲-اجراي نمايش كه از چندي قبل تهيه كرده بودم و بازيگران آن دانش اموزان كلاس بود.

۳-اجراي بازي هاي تغذيه اي و اشعار مربوط به تغذيه.

۴-ساخت وسايل بهداشتي در رابطه با استفاده‌ي از تغذيه‌ي سالم توسط خودم و دانش آموزان.

ابتدا لوستري را درست كردم كه در آن پيامهاي تغذيه‌اي نوشته شده بود را به كلاس آوردم و روش استفاده‌ي صحيح از مواد غذايي را به آنها آموزش دادم.در جلسه ي بعدي از دانش‌ آموزان خواستم كه يك برنامه‌ي هفتگي به صورت جدول تهيه كرده و غذاهايي را كه در طول هفته مصرف مي‌كنند را در آن بنويسند . پس از يك هفته جداول جمع آوري شد و نموداري از غذاهاي مصرف شده و هفتگي آنان تهيه كردم و پس از پاسخ كه كداميك از مواد غذايي بيشتر مورد مصرف بوده‌اند متوجه شدم كه يك يا دو نوع غذاي اصلي وجود دارند و بدين صورت غذاهاي انرژي زا و غذاهاي مكمل و… معرفي مي‌شوند

۵- تهيه‌ي صندوقي به نام بانك سلامت. براي اين كه دانش آموزان را به تغديه ي سالم و صحيح ترغيب و تشويق كنم صندوقي را به نام بانك سلامت تهيه كرده و در آن كارت هايي قراردادم كه نحوة استفاده‌ي درست از مواد غذايي در آن نوشته شده بود و آن صندوق را به عنوان بانك سلامت به دانش آموزان معرفي كردم كه دانش آموزان با آوردن مطالب در مورد تغذيه ي سالم و مواد غذايي مناسب در بانك سلامت سرمايه پس انداز كرده و هر شخصي كه بيشترين مطالب را آورده بود به عنوان سود سرمايه جايزه اي به او تعلق مي گرفت.

۶- همچنين در كلاس به ايجاد پايگاه تغذيه‌ي سالم پرداختم بدين صورت كه ابتدا برنامه‌ي تغذيه اي مربوط به صبحانه ي هفتگي به آنها داده شد و هر روز طبق آن برنامه صبحانه اي را به مدرسه آورده و آن را ميل مي كردند سپس از آن ها خواستم برنامه ي تغذيه ي سالم را كه از طرف خودم براي منزل به آن ها داده شده بود اجرا كنند.

۷- بهداشتيار تغذيه را به منظور كنترل استفاده از مواد غذايي مناسب دانش آموزان با رأي آنها و تأييد خودم تعيين كردم كه شرح وظايف بهداشتيار تغذيه توسط اقدام پژوه و با همفكري دانش آموزان تهيه شد كه اين شرح وظايف در اختيار بهداشتيار قرار گرفت. همچنين پيمان نامه‌اي تحت عنوان پيمان نامه‌ي بهداشتياران به آنها ارائه گرديد و متعهد شدند كه با ياري خدا و به كارگيري دستورات تغذيه‌ي سالم سلامت خود و دانش آموزان را بالا ببرند.

۸- جداول مربوط به ارزشيابي.

۹- مشاوره‌ي تغذيه توسط دكتر شيخيان از اولياي دانش آموزان.

۱۰-  به منظور علاقمند كردن دانش آموزان كلاس به استفاده‌ي صحيح از مواد غذايي راهكارهاي زير به اجرا درآمد.

الف_ تهيه‌ي فلاش كارت هاي تغذيه اي كه حامل پيام در مورد مواد غذايي سالم بود.

ب_ درست كردن روزنگار بهداشت كه دانش آموزان با مناسبت هاي بهداشتي در طول سال آشنا شدند.

ج_ تهيه‌ي مجله‌ي تغذيه اي و تحقيقات توسط دانش آموزان و برگزاري نمايشگاه

د_ درست كردن كارت هاي تغذيه اي توسط دانش آموزان

ه _ دانش آموزاني كه از مواد غذايي مناسب در آموزشگاه استفاده مي كردند توسط بهداشتيار تغذيه كارت تبريك به مناسبت تولدشان به آنها اهدا مي شد و مورد تشويق قرار مي گرفتند

و_ براي آن كه عملاً هم با خواص مواد غذايي مختلف آشنا شوند پس از هماهنگي با مسئول محترم آموزشگاه و دبيران حرفه جشنواره ي غذاهاي سنتي را كه هر دانش آموز غذاي سنتي خو درا از منزل آورده در سالن اجتماعات مدرسه سفره اي از كليه ي غذاهاي دانش آموزان چيده شد و دستور پخت انواع غذاها پس از جمع آوري در بين دبيران و دانش آموزان توزيع گرديد.

۱۱- گرفتن مطالب تغذيه اي از اينترنت توسط دانش آموزان از كامپيوتر به صورت گروه دو نفره.

۱۲- نصب پولك و عكس در نمودار تغذيه اي دانش آموزان.

۱۳- برگزاري نمايشگاه غذايي با همكاري دبيران

۱۴- استفاه از مغزها (بادام – پسته – فندق و … ) توسط دانش آموزان در زنگ تفريح.

۱۵- براي اين كه دانش آموزان را به خوردن شير در زنگ تفريح ترغيب كنم به تبليغات در مورد شير پرداخته و هر فردي كه در ماه شير خود را كاملاً ميل مي كرد چك پول به دانش آموزان داده مي شد كه با آن از بوفه‌ي مدرسه خريد كنند

توصيف وضع مطلوب يا (شواهد ۲)

الف) شاخص هاي كيفي در موفقيت طرح

۱_ دانش آموزان كلاس به استفاده از تغذيه‌ي سالم بيش از پيش علاقمند شدند

۲_ عادت به استفاده از مواد غذايي سالم در بين دانش آموزان بيشتر شد.

۳_ مسئوليت پذيري دانش آموزان تحت عنوان بهداشتيار تغذيه سبب شد علاوه بر رشد جسمي زمينه‌ي رشد اجتماعي آنان فراهم گردد.

۴_ كلاس از وضع موجود كه در اثر تغديه‌ي نامطلوب خشك و بي روح بود درآمد و براي دانش آموزان جذاب شد.

۵_ مشاركت تغذيه اي در ميان دانش آموزان و والدين و ديگر دست اندركاران مدرسه افزايش يافت.

۶_ با رويكرد دانش آموزان كلاس به استفاده از تغذيه ي سالم اطلاعات تغذيه اي آنها نيز افزايش پيدا كرد.

۷_ علاقمندي دانش آموزان به اهداء و امانت دهي كتاب هاي تغذيه اي افزايش چشمگيري پيدا كرد

۸_ دانش آموزان كلاس علاوه بر مطالعه ي كتب متعدد تغذيه اي خود اقدام به نوشتن شعر و داستان و تهيه ي نمايش كردند.

۹_ اكثر دانش آموزان كلاس به خودباوري در مورد تغذيه رسيدند.

۱۰_ با استفاده ي صحيح از تغذيه سطح كمي و كيفي آموزشي دانش آموزان كلاس افزايش پيدا كرد.

۱۱_ دانش آموزان به ساخت وسايل مربوط به تغذيه ترغيب شدند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علاقه مند ساختن دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی

منابع و مآخذ

۱ – قرآن كريم.

۲ – اصفهاني، محمد مهدي، بهداشت تغذيه، تهران، انتشارات قلم، سال ۱۳۸۴٫

۳ – پارسي نيا، سعيد، آموزش تغذيه براي بچه‌ها در خانه، تهران، نشر جوان، سال ۱۳۸۰٫

۴ – خوشه مهري، گيتي، تغذيه، تهران، انتشارات مدرسه، سال ۱۳۸۴٫

۵ – داروييان، عباس، بهداشت تغذيه، تهران، سازمان مدارك فرهنگي انقلاب اسلامي، سال ۱۳۷۸٫

۶ – زندي، بهمن، بهداشت تغذيه، تهران، سازمان نهضت سواد آموزي، سال ۱۳۷۵٫

۷ – سعيد نژاد، مژده، مجموعه‌ي مقالات علمي، تهران، مؤسسه‌ي فرهنگي منادي تربيت، سال ۱۳۸۰٫

۸ – شيرواني، گيتي، پيشگامان سلامت، تهران، نشر كتاب نيستان، سال ۱۳۸۵٫

۹ – غفوري، توفيق، بهداشت و تغذيه، تهران، وزارت آموزش و پرورش، سال ۱۳۷۸٫

۱۰ – فضلي خاني، منوچهر، راهنماي عملي پژوهش، تهران، انتشارات ابوعطا، سال ۱۳۸۴٫

۱۱ – ميداني، جواد، بهترين كليد‌هاي تغذيه براي نوجوانان، تهران، نشر صابرين، سال ۱۳۸۵٫

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

37 − = 27