اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را به درس ریاضی علاقه مند کنم؟
اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را به درس ریاضی علاقه مند کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه
اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را به درس ریاضی علاقه مند کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی
دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی
گرد آوری شواهد یک
سیف اللهی(۱۳۸۴) معتقد است، توصیف وضع موجود یا شواهد ۱، بخش مهمی از بیان مسأله است که به تبیین و توصیف وضع موجود از نظر محقق می پردازد که بیانگر وضع نامطلوبی است. بر این اساس، به منظور مشخص کردن مسأله ی ذکر شده، در اوایل سال تحصیلی جهت گردآوری دادهها، از شاخصهای کیفی و کمّی استفاده نمودم.
الف. شاخصهای کیفی وضع موجود
به منظور آگاهی بیشتر از میزان علاقهی دانشآموزان نسبت به درس ریاضی و همچنین میزان اضطراب آنها در این درس ، دفترچهای به نام ثبت فعالیتهای ریاضی تهیه نموده و هر ورق آن را به دانشآموزی اختصاص دادم و هنگامی که دانشآموزان فعالیتهای مختلف گروهی و فردی در کلاس انجام میدادند، با دقت، رفتار آنان را مشاهده نموده و یادداشت میکردم. بعد از دو ماه و چند روز:
با مشاهدهی فعالیتهای دانشآموزانم در زنگ ریاضی و بررسی یادداشتهای روزانه پژوهشی خود، چنین دریافتم:دانشآموزان برای شرکت در فعالیتهای گروهی مربوط به درس ریاضی از خود رغبتی نشان نمیدادند. در انجام تمرینهای ریاضی دقّت کافی را نداشتند. در انجام فعالیتهای عملکردی درس ریاضی، با دوستان خود همکاری نمی کردند.. به وسایل کمک آموزشی هنگام تدریس ریاضی توجه نداشتند.
با بررسی مراجعات مکرر بعضی از اولیای دانشآموزان به کلاسم، و گله مندی از فرزندشان در رابطه با درس ریاضی دریافتم:از نتایج آزمونهای درس یاد شده ناراضی بودند. نسبت به درس ریاضی ابراز بیعلاقهگی می کردند.انجام تکالیف ریاضی در منزل، با تأخیر و نارضایتی اولیا همراه بود. تکالیف ریاضی با کمک بزرگترهای خود انجام می شد.
با نظرسنجی از دانشآموزان در مورد میزان علاقهی آنها و همچنین میزان اضطراب آنها در این درس دریافتم: نسبت به یادگیری درس ریاضی نگرش مثبتی نداشتند. به نقل از چند تن از دانشآموزان زنگ ریاضی خسته کننده بود.
همچنین با بررسی نتایج حاصل از آزمون ریاضی دریافتم: آزمونهای عملکردی را با دقت انجام نمیدادند. علاقهای به انجام آزمونهای عملکردی نداشتند. نتایج آزمونهای عملکردی چندان رضایتبخش نبود.
با بررسی کارنامه پیشرفت تحصیلی سال گذشته آنها نیز دریافتم: ارزیابی درس ریاضی در کارنامه پیشرفت تحصیلی سال گذشته برخی از آنان چندان رضایت بخش نبود.
علاوه بر این، با بررسی پاسخ پرسشنامه ویژهی دبيران سال گذشته نیز یافتههای زیر به دست آمد: دبيران سال گذشته نیز از انجام فعالیتهای ریاضی برخی ازآنان رضایت چندانی نداشتند. در سال گذشته نیز بعضی از دانشآموزان نسبت به یادگیری مفاهیم درس ریاضی رغبتی از خود نشان نمیدادند. همچنین با بررسی پوشهکار سال قبل فراگیران هم مشخص شد که برخی از آنان تکالیف و فعالیتهای خود را با دقت انجام نداده بودند.
ب. شاخصهای کمّی وضع موجود
برای تعیین وضع موجود از اعداد و ارقام نیز استفاده شد که در این قسمت در قالب شاخصهای کمّی به شرح زیر ارائه میگردد: با استفاده از روش مشاهده ی متمرکز به بررسی نتایج آزمون درس ریاضی پرداختم. نتایج به دست آمده چنین بود: فقط۲ نفر از کل دانشآموزان، همه ی سؤالات آزمون ریاضی را، صحیح و کامل انجام داده بودند! ۳ نفر در حد بسیار خوب و ۴ نفر در حد خوب، پاسخ داده، ۱۳ نفر در حد متوسط و ۵ نفر ضعیف بودند. متأسفانه، بعد از ۳ ماه که از سال تحصیلی می گذشت و با توجه به تمرینات زیادی که در کلاس انجام می شد، این امر قابل قبول به نظر نمیرسید.
نمودار شماره ۱ موانع آموزش ریاضی
عدم توجه به فقدان امکانات بیهوده شمردن تخیلات
تفاوتهای فردی اهداف و محتوای کتاب های درسی نحوی ه نگرش دانش آموز
روش تدریس سنتی و معلم محور
عدم پذیرش ایده های جدید تاکید زیاد بر نمره دانش آموز
تمسخر به خاطر ایده یا نظر اشتباه مقررات خشک و انضباطی
ارائه ی تکالیف درسی زیاد به دانش آموزان اهمیت ندادن به توانایی حل مساله
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی
کسب نتایج پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی
منابع مآخذ
۱ـ خلاقيت رياضي، جرج پوليا، ترجمه پرويز شهرياري انتشارات فاطمي.
۲ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علياكبر جعفري ـ علياضغر دانشفر.
۳ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.
۴ـ هاوسون وب ويلسون (۱۹۸۶) رياضيات مدرسه در دهه ۱۹۹۰ ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.
۵ـ مقاله نقدي بر روشهاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.
۶ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.
۷ـ مجموعه مقالات دومين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، كرمانشاه.
۸ـ مجموعه مقالات ششمين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، مشهد.
۹ـ رحماني، مهدي، اهداف آموزش رياضي چيست؟
۱۰ـ تبريزي، غلارضا، ناتواني در يادگيري رياضي دانشآموزان
برای دانلود اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید