نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات ضعف در املا نویسی دانش آموزم ( سعید ) را با روش های نوین آموزشی برطرف نمایم؟
نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات ضعف در املا نویسی دانش آموزم ( سعید ) را با روش های نوین آموزشی برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه
نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات ضعف در املا نویسی دانش آموزم ( سعید ) را با روش های نوین آموزشی برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل مشکلات ضعف در املا نویسی سعید با روش های نوین
دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکلات ضعف در املا نویسی سعید با روش های نوین
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکلات ضعف در املا نویسی سعید با روش های نوین
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکلات ضعف در املا نویسی سعید با روش های نوین
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل مشکلات ضعف در املا نویسی سعید با روش های نوین
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکلات ضعف در املا نویسی سعید با روش های نوین
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکلات ضعف در املا نویسی سعید با روش های نوین
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکلات ضعف در املا نویسی سعید با روش های نوین
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکلات ضعف در املا نویسی سعید با روش های نوین
اهمیت و ضرورت پژوهش :
در عصر حاضر نظام آموزش در هر جامعه نقش قاطع و سازنده ای بر عهده دارد. سرمایه گذاری های کلان و هزینه های زیادی از طرف جامعه صرف این مجموعه می شود. همه حاکی از با اهمیت تلقی شدن نظام آموزش و پرورش به طور اعم و فرآیند آموزش به طور اخص است از جمله مشکلاتی که نظام آموزشی ما با آن مواجه است. مسأله ای مشکلات دیکته نویسی است. که به هر لحاظ هزینه های تلف شده زیادی متوجه جامعه و نظام آموزشی است. زیرا زبان فارسی یکی از مشکل ترین زبان های موجود بوده و مشکلات زیاد و استثناهای مختلفی که یادگیری آن ها برای دانش آموزان مشکل می باشد دارد. علاوه بر این موارد، حروف مختلفی که تنها یک صدا دارند. دندانه، نقطه از مشکلات خاصر نگارش فارسی است. این موانع به مشکلات نگارشی سبب می گردد.هم چنین تبعات بسیار زیان باری از نظر روحی و روانی متوجه دانش آموزان است. بنابراین انجام فعالیت های پژوهشی در مورد اختلالات یادگیری به ویژه مشکلات دیکته نویسی بسیار ضروری به نظر می رسد. تا از این طریق به دانش آموزانی که گرفتار این اختلال هستند کمک شود و هم چنین معلمان از ابعاد مختلف آن آگاهی بیشتری یابند و به کارگیری فنون خاصی از وارد شدن خسارت زیاد به نظام آموزشی و جامعه جلوگیری شود. (مطهري، ۱۳۹۲، ص ۲۵)
پیشینه تحقیق
پیشینهی پژوهش عبارت است از بررسی تحلیلی آثار صاحبنظران و پژوهشگران در یک موضوع خاص. از این رو، فعّالیّتی فکری(تحلیلی و انتقادی) است که طی آن پژوهشگر، متون و آثار موجود در زمینهی پژوهش را شناسایی میکند و بر اساس یک الگوی مشخّص و با در نظر داشتن هدف خاص پژوهش خود،آنها را بررسی، تحلیل و نقد میکند تا در راستای پژوهش خود از آنها استفاده کند. (پریرخ و فتّاحی، ۱۳۸۴)
الف) مبانی نظری:
عمل نوشتن، از دیدگاه والاس و ا. مک لافلین( ترجمه: م.تقی منشی طوسی،۱۳۷۳) با چند مهارت سرو کار دارد از جمله: توانایی نگهداری موضوع در ذهن، تنظیم موضوع به صورت کلمهها، ترسیم گرافیکی شکل هر حرف و کلمه و… به عقیدهی آنها، جای شگفتی نیست که بسیاری کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری از فعّالیّتهای زبان نوشتاری بیزار و تا حدّ امکان گریزان باشند.در رابطه با اجرای روشهای فعّال یاددهی و یادگیری در کلاس، بریان.ج، کرتی(مترجم: فروغ تنساز،۱۳۷۳) بر این نکته تأکید دارد که از جمله نتایج مفید برنامههایی که دانشآموزان در آن فعّال هستند؛ احساس رضایتی است که برای دانشآموز از شرکت مفید و فعّالیّت بدنی، حاصل میشود که این امر به نوبهی خود در نگرش آنان نسبت به فعّالیّت، اعتماد به نفس داشتن و مهارتهای همکاریهای اجتماعی و خلاقیّت تأثیر میگذارد. (مطهري، ۱۳۹۲، ص ۲۸)
موسوی زنجانرودی (۱۳۷۸) نیز محبت و تشویق را در تسعیدم و تربیت بسیار مؤثّر میداند و عقیده دارد که : پایهی حیات بشری بسته به محبت است ، محبت به هرکسی کاری است به یاد ماندنی و فراموش ناشدنی. این محبت است که یک عمر ، انسان را در حفاظت خود محکم و سالم نگه می دارد و سلامت حیات او را بیمه می کند و در سرنوشت او نقش مهمّی را ایفا می کند و ریشه عمیق روانی و روحی دارد. محبت یک مسئله فطری است و بشر طالب آن است. او توقع دارد. توقع از پدر، توقع از مادر، مربیان، معلّمین و دیگران که در حاشیه قرار دارند.یکی از مباحث عمده در پژوهش پیرامون درس املا، موضوع «علل غلطنویسی دانشآموزان در املا» است که تاکنون تحقیقات بسیار در مورد آن صورت گرفتهاست. جعفریان یسار(۱۳۸۶) در این رابطه به دلایل زیر اشاره دارد:
- آسیبهای زیستی یا ژنتیکی: مانند دیسگرافی یا دیسلکسی (آینه نویسی و وارونه نویسی)
- نبود هماهنگی کامل بین مغز و چشم و دست.
- وجود تفاوت بین زبان مادری و زبان نوشتاری.
- آموزش ناکافی، ناصحیح و غیر روشمند.
- نداشتن دقّت و تمرکز دانشآموز در نوشتن و یادگیری مفهوم کلمات و…
ایشان برخی از «راهبردهای افزایش مهارت نوشتن (یا درستنویسی)» را چنین بیان میکنند: رونویسی دانشآموز از مطالبی که به آنها علاقه دارد؛ خواندن برنامهای و هدفدار؛ بازنویسی با ایجاد تغییرات جزئی؛
همچنین برخی «راهبردهایی برای تقویت درستنویسی (هدف املا)» که شامل: انجام تمرینات تقویت شنیداری و دیداری و بهرهگیری از روش چند حسی است. نویسندهی مقاله «روش آموزش و افزایش مهارت درستنویسی «فرنالد»» را در تقویت املای دانشآموزان مؤثّر میداند. (هومن، ۱۳۹۳، ص ۲۵)
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله حل مشکلات ضعف در املا نویسی سعید با روش های نوین نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکلات ضعف در املا نویسی سعید با روش های نوین نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکلات ضعف در املا نویسی سعید با روش های نوین نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم
کسب نتایج پیرامون مقوله حل مشکلات ضعف در املا نویسی سعید با روش های نوین نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل مشکلات ضعف در املا نویسی سعید با روش های نوین نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله حل مشکلات ضعف در املا نویسی سعید با روش های نوین نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم
فهرست منابع:
– کریمی،یوسف( ۱۳۹۲ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها. تهران: نشرارسباران.
– کریمی،یوسف( ۱۳۹۰ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.
– کریمی،ي. ( ۱۳۸۹ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.
– وینرایت،ویلیام(بیتا). عقل ودل. ترجمه: محمدهادي شهاب( ۱۳۹۴ ). قم: انتشارات پژوهشگاه علوم ومعارف اسلامی.
– مارشال،کاترین وراسمن،گرچنب. ( ۲۰۱۴ ). روش تحقیق کیفی. ترجمه: سعید پارسائیان وسیدمحمداعرابی(۲۰۱۶).تهران: انتشارات دفترپژوهشهاي فرهنگی. )
.– مارشال،ك. وراسمن،گ. ب. ( ۲۰۱۵ ). روش تحقیق کیفی. ترجمه: سعید پارسائیان وسیدمحمداعرابی ۱۳۷۷). تهران: انتشارات دفتر پژوهشهاي فرهنگی.
برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه دوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید