نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان در پیشرفت تحصیلی آنها موثر باشم ؟

نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان در پیشرفت تحصیلی آنها موثر باشم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۲ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان در پیشرفت تحصیلی آنها موثر باشم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه اول می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه اول را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه اول موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله موثر بودن دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله موثر بودن دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله موثر بودن دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله موثر بودن دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله موثر بودن دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله موثر بودن دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله موثر بودن دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با موثر بودن دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله موثر بودن دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان

گرد آوری شواهد (۱)

الف : وضعیت درسی

با توجه به توضیحاتی که در توصیف وضع موجود گفته شد ارزیابی دقیقی از وضعیت درسی سه ماه مهر و آبان و آذر انجام دادم و متوجه شدم که دانش آموزانم در اکثر امتحانات مخصوصاً در دروس ریاضیات ، علوم ، املا ، جغرافیا ، تاریخ و امتحان تشخیصی وضعیت درسی پایینی دارند.

نمودار شماره۱ :  نمودار ستونی میانگین وضعیت درسی مهر،آبان،آذر

  ب : پرسش نامه

جهت آگاهی از دلایل دانش آموزان برای درس نخواندن به دانش آموزان  پرسش نامه ای دادم که۱۰ تا از عوامل عمده ی افت تحصیلی(این ۱۰عامل رابر اساس مطالعات خودم واظهارات همکاران وبا توجه به مشکلات کلاس از بین ۵۰ دلیل انتخاب نمودم) در آن گنجانده شده بود و از آنها خواستم که آنچه حقیقت است را علامت بزنند .

پس از بررسی و تجزیه و تحلیل پاسخ ها مشخص شد که دانش آموزان به ترتیب عوامل زیر را سبب کاهش وضعیت درسی خود می دانند:

*  نداشتن برنامه ریزی درسی مناسب درخانه:۱۰۰%

* بی توجهی والدین به اموردرسی فرزندشان:۱۰۰%

*  درس نخواندن وکم کاری:۳۰%

* بی توجهی سر کلاس:۳۲%

* بی دقتی در امتحانات:۳۷%

*  تصمیم نداشتن جهت ادامه تحصیل:۵۰%

*  ضعیف بودن پایه :۳۶%

*  اختلافات ودرگیریهای والدین:۷۰%

*  اضطراب امتحان:۲۵%

*  مناسب نبودن روش تدریس معلم:۱۲%

  ج : تشکیل جلسه آموزش خانواده

بي ترديد بايد گفت كه خانواده نقش ويژه اي در الگو شدن و آموزش دادن رفتارها و ميزان هاي اخلاقي و اجتماعي دارا مي باشد , هر گونه ارتباط و وابستگي والدين به فرزند و يا فرزند به والدين و يا والدين با يكديگر به عنوان پايه اي براي ارتباط اجتماعي بعدي فرد مي توانند مورد الگو و سرمشق قرار گيرند . كودك سخن گفتن , راه رفتن , آداب معاشرت , آداب غذا خوردن , طرز لباس پوشيدن , نحوه برخوردها , مسئوليت پذيري , مهر و صفا , پرخاشگري , رفتار كناره جويانه , محبت , شجاعت , عاطفه , تعاون , كمك به ديگران , ظلم و تجاوز و … را از پدر و مادر خود فرا مي گيرد. اصولاً در روان شناسي كودك , خصوصاً در سال هاي قبل از دبستان  رفتار  كودك به عنوان آينه اي از رفتار والدين به حساب مي آيد.

آلبرت باندورا و ريچارد والتزر , دو محقق روان شناسي كه به يادگيري كودك از طريق مشاهده و تقليد از والدين اهميت زيادي مي دهند در يك تحقيق رفتار والدين و رفتار فرزندان آنها را مورد مقايسه قرار دادند آنها چنين نتيجه گرفتند كه : كودكان پرخاشگر داراي والدين پرخاشگر هستند و كودكان گوشه گير داراي والدين گوشه گير و منزوي مي باشند. ( كرمي نوري و مرادي , ۱۳۷۲ )

خانواده به عنوان كانون محبت و امنيت

محبت و امنيت يك از اساسي ترين ملزومات براي تربيت و رشد كودك مي باشد. كودكي كه خصوصاً در سال هاي اوليه زندگي از محبت خانوادگي و پدر و مادر محروم گردد ممكن است در آينده سازگاري شخصي و اجتماعي او با خطر جدي روبرو شود و از اعتماد به نفس كافي و يا برخوردهاي اجتماعي متناسب بهره مند نگردد.

كودك نياز به تامين امنيت را از رحم مادر آموخته است . او بعد از تولد همچنان مي خواهد كه در محيط امن و آرام باشد و اساسي ترين وظيفه  خانواده خصوصاً در دوران قبل از دبستان بر آوردن همين نياز كودك مي باشد. خانواده حتي اين نقش مهم را در دوره هاي ديگر زندگي همچنان حفظ مي كند. دوستان , معلمان و همبازيهاي كودك در طول زندگي ممكن است تغيير كنند ولي والدين , تماس نزديك خود را با كودك در طول زندگي حفظ مي كنند و نقش يك نهاد ثابت و پابرجا را براي كودك ايفا مي كنند. ( كرمي نوري و مرادي , ۱۳۷۲ )

يكي از روان شناسان به نام هورناي كه امنيت را شرط اساسي براي زندگي مي داند معتقد است كه والدين از طريق عدم ابراز محبت و دوستي نسبت به كودك , كتك زدن متناوب , از شير گرفتن زودرس , تبعيض قائل شدن بين فرزندان , تنبيه بيجا , رفتار غير معقول , استهزا كردن , تحقير نمودن طرد كردن و … مي توانند امنيت كودك را خصوصاً در سال هاي قبل از دبستان به خطر بياندازند , حتي محبت و ابراز دوستي مصنوعي نيز نمي تواند موجبات ايجاد امنيت را براي او فراهم آورد.( كرمي نوري و مرادي , ۱۳۷۲ )

در تاریخ ۲۷/۸/۹۵ جلسه ای با والدین  تحت عنوان والدین موثر ترتیب دادم و با آنها در رابطه با دلایل ضعف درسی فرزندشان و کارهایی که در خانه انجام می دهند صحبت کردم و اظهارات آنها را یادداشت نمودم که مهمترین دلیل ارتباط نداشتن والدین با مدرسه و عدم آگاهی از وضعیت فرزندشان بوده است.

د : مصاحبه با همکاران

درجلسه ای درشورای آموزگاران در تاریخ۲۹/۸/۹۵ با همکاران در رابطه با دلایل افت تحصیلی تبادل نظر نمودیم .

( آموزگار پایه چهارم )  :”  بیشتر دلیل گرفتن نمره کم بی توجهی خانواده ها به درس و مشق بچه هاست ، چون دانش آموزان این منطقه بیشتر دارای مشکلات خانوادگی از قبیل اختلافات والدین ، اعتیاد ، زندانی بودن پدر ، درآمد کم ، بی سوادی هستند و دیگر جایی برای درس خواندن و یا توجه کردن به فرزندشان ندارند . آنها اهمیت نمی دهند که فرزندشان ادامه تحصیل کند و انگیزه ای برای ادامه تحصیل ندارند” .

نظرات آموزگار پایه دوم ” دانش آموزان به دلیل ضعف پایه درسی باتلاش های بسیار معلم و خودشان باز نتیجه کمی را بدست می آورند . همچنین خانواده ها نقش مهمی در پیشرفت دانش آموزان دارند و باید آنها را وادار به همکاری نمائیم.”

.      مدیر محترم آموزشگاه نیز در برگه ای دلایل افت تحصیلی دانش آموزان را نوشته و در اختیار من قرار دادند . طبق نوشته های ایشان عواملی همچون: برخورد والدین با دانش آموزومحیط نا امن خانواده در افت تحصیلی موثرهستند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله موثر بودن دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه اول 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله موثر بودن دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه اول 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله موثر بودن دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه اول 

کسب نتایج  پیرامون مقوله موثر بودن دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه اول 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  موثر بودن دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه اول 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  موثر بودن دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه اول

فهرست منابع    

  • صفوی،امان الله.(۱۳۷۵). کلیات روشها و فنون تدریس،تهران، انتشارات معاصر،چاپ ششم.
  • پارسا،محمد.(۱۳۵۷).نظریه های یادگیری و آموزشی،دانشگاه تربیت معلم ،چاپ اول.
  • قانمی،علی.(۱۳۷۸).خانواده و مسانل مدرسه ای کودکان،نشر آرین، چاپ سوم.

۴-سیف ،علی اکبر.(۱۳۸۰).روشهای اندازه گیری وارزشیابی آموزشی،نشر دوران،چاپ چهارم.

۵-قاسمی پویا،اقبال.(۱۳۸۲). راهنمای پژوهش در عمل،پژوهشکده تعلیم و تربیت،چاپ چهارم.

۶-نصیریان،،شهناز.(۱۳۸۲). ارانه ی راهکارهای مناسب جهت کاهش افت تحصیلی دانش آموزان، انتشارات آموزش وپرورش.

۷-مبینی پویا،محمد رضا.(۱۳۸۶٫ راهنمای نوشتن چکیده ی مقاله،  سه شنبه،دوم بهمن ۱۳۸۶

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم دبستان پایه اول و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 86 = 96