اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اعتماد به نفس مریم دانش آموزم را تقويت نمايم ؟

اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اعتماد به نفس مریم دانش آموزم را تقويت نمايم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اعتماد به نفس مریم دانش آموزم را تقويت نمايم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس مریم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس مریم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس مریم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس مریم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس مریم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس مریم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس مریم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقویت اعتماد به نفس مریم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس مریم

تجزیه و تحلیل داده ها واطلاعات جمع آوری شده

باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با علل  عدم اعتماد به نفس و مشاهده رفتار مریم در کلاس و مصاحبه ای که با مادر مریم  داشتم متوجه شدم از مهم ترین دلایل عدم اعتماد به نفس مریم در کلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-آرام و کم حرف بودن مادر مریم با توجه به صحبت خودش

– نحوه تربیت والدین که آرام و ساکت بودن را برای دختر یک حسن تلقی کرده و نشان دهنده حجب و حیای وی می دانند.

-عدم ارتباط صمیمی و دوستانه پدر با فرزندان در منزل و آگاه نبودن از مسایل و مشکلات روزمره آنان.

-اعتماد به نفس پایین مریم و دست کم گرفتن خود در مقابل سایرین.

معاشرت و رفت و آمد کم خانواده مریم با  فامیل و دوستان و آشنایان

رفتار و اعمال مریم در کلاس برای سایر همکاران نیز مشهود بود .به صورتی که در صحبتی که با تعدادی از همکاران داشتم همه به ساکت و آرام بودن مریم در کلاس و و عدم شرکت او در بحث ها و کارهای گروهی اشاره کردند.بعد از مطرح شدن این مسئله توسط بنده در دفتر آموزشگاه سایر همکاران نیز در گیر مسئله شدند و از من خواستند تا در صورت داشتن راهکار به ایشان نیز راهکار های مورد نظر را ارائه دهم تا در کلاس اجرا کنند.

از مهم ترین علائم عدم اعتماد به نفس مریم در کلاس می توان به ساکت نشستن در کلاس ،مطرح نکردن سوال در کلاس ،فقط یک دوست صمیمی داشتن ،تغییر رنگ چهره و تن صدا هنگام پاسخ دادن به سوال معلم در کلاس،داوطلب نشدن برای انجام هیچ کاری در کلاس و مدرسه،شرکت نکردن در فعالیت های پرورشی و مسابقات مختلف مدرسه،عدم شرکت در اجرای مراسم صبحگاه و سایر مراسم مدرسه اشاره کرد

در صحبت دوستانه که با مریم داشتم متوجه شدم وی احساس می کند نمی تواند مانند سایر  دوستانش کارها را درست انجام دهد ،فکر می کند خوب صحبت کردن را بلد نیست و اگر حرفی بزند ممکن است باعث ناراحتی معلم و مورد تمسخر قرار گرفتن توسط دوستانش می شود. .به همین دلیل کمتر در فعالیت های گروهی و جانبی شرکت کند و در کلاس بسیار آرام و کم صحبت می کند و در فعالیت های گروهی شرکت نمی کند..

راه حل های پيشنهادي :

  1. دادن مسئولیت در کلاس و انجام فعالیت کلاسی.
  2. شناسایی توانایی ها و استعدادهای وی و تلاش در جهت رشد و شکوفایی آنها .
  3. تشویق دانش آموز به خاطر کوچکترین موفقیت های او .
  4. عدم مقایسه با دیگر دانش آموزان .
  5. صحبت با اولیا .

دلایل انتخاب راه حل :

  1. از دلایل انتخاب راه حل اول یعنی دادن مسئولیت در کلاس و انجام فعالیت کلاس این بود که حضور موثر مریم را در کلاس افزایش داده و از رخوت و بی حالی دائمی وی جلوگیری نمایم . همچنین ترس ناشی از پذیرش مسئولیت را در وی از بین ببرم . این راه حل می تواند حس اعتماد به نفس و فعالیت و تلاش وی را افزایش داده و حضور وی را به عنوان دانش آموزی با انرژی کار آمد و موثر نشان دهد .
  2. باشناسایی استعداد ها و توانایی ها می توان جهت شکوفایی و رشد آنها و نیز بالندگی بیش از پیش مریم برنامه ریزی نمود . توانایی هایی که در پس مشکلات روحی و جسمی وی پنهان شده اند و عدم بروز آنها بر دامنه مشکلات می افزاید. عدم رسیدگی به آنها آینده وی را تاریک و نامشخص می نماید . حضور وی در جامعه باید همراه با شکوفایی تمام استعدادهای بالقوه ای باشد که خداوند در وجود وی قرار داده است و قسمتی از این وظیفه در سال تحصیلی حاضر بر عهده بنده قرار داده شده است .
  3. عامل تشویق در صورتی که به موقع و درقبال فعالیتی هرچند کوچک باشد اثر مطلوب خود را خواهد گذاشت . در مورد خاصی همچون مریم که تاکنون گوشه گیربوده وسعی می کرده ارتباط خود را بادیگران به حداقل برساند. مشاهده فعالیت وروبه رشد بودن ، تغییری مثبت می باشد که بایستی به شیوه های درست تقویت گردد . در مواقعی که کمکی به کلاس یا معلم می کند تشکر از او در حضوردیگران و نیز تشویق به موقع وی اثر ماندگار ی بر وی گذاشته و افزایش رفتارهای خوب او را باعث می شود .
  4. هر فرد توانایی ها ، روحیات و اخلاق خاص خودش را دارد. مقایسه کردن در صورتی که در کارهای مثبت باشد اثر آن نیز تقویت کننده رفتار خواهد بود . اما در مورد مریمبا توجه به شرایط وی مقایسه نمودن مخصوصاً در انجام تکالیف نباید صورت بگیرد زیرا باعث دلسردی وی خواهد شد و همان اقدمات مثبت اندک را نیز انجام نخواهد داد . بلکه صرفاً بایستی با گذشته خودش مقایسه انجام گیرد تا خودش نیز در جریان پیشرفت و روند رو به رشدش قرار گیرد .
  5. مطمئناً اولیای دانش آموزان به دلیل زندگی مستمر و در کنار هم بودن دائمی از بدو تولد ، بیشتر باشرایط جسمانی و روحی و روانی آنها آشنا هستند در نتیجه ارتباط همیشگی با اولیا مخصوصا ً والدین مریمکه از مشکلات گفته شده رنج می برد می تواند از بسیاری از رفتارهای وی رمز گشایی نماید . لذا به عنوان یک راهکار تلاش نمودم تا ارتباط خودم را با آنها مخصوصاً مادرش افزایش دهم و در جریان تغییرات ایجاد شده قرارگیرم .
  6. با توجه به پیگیری مستمر شرایط مریم توسط مادر وی بر آن شدم تا بیش از پیش در جریان شرایط زندگی خانوادگی آنها و نحوه ی بر خورد والدین با مریم قرار بگیرم . در این بین متوجه شدم که پدر وی تمام مسئولیت ها را برعهده مادر مریم قرارداده است . باتوجه به اینکه مریم تنها فرزند خانواده می باشد ، مادرش تمام وقت خود را جهت بهبود شرایط وی اختصاص داده است . با صحبت های فراوان از مادرش خواستم سعی کند وابستگی شدید مریم به خودش را با راهکارهای مناسب کاهش دهد . دلیل انتخاب این راه حل این بود که مادرش در تمامی ساعتهای استراحت در مدرسه حاضر می شد و همراه مریم بود .

توصیف اقدامات انجام شده پس از تصمیم گیری :

  1. با توجه به اینکه مریم از جمع فراری بود و سعی می کرد در بیشتر اوقات تنها باشد بر آن شدم تا کاری کنم که حضورش در کلاس مشخص تر و ارتباطات وی با دیگر دانش آموزان بیشتر از پیش باشد. لذا با دادن مسئولیت های متعدد در کلاس که جمع آوری تکالیف بچه ها و پاک کردن تابلو، بردن برگه حضور و غیاب به دفتر آموزشگاه از جمله ی این موارد بود در این راستا کوشیدم . برای دادن مسئولیت درکلاس و انجام فعالیت کلاسی با عنایت به اینکه مریمبه تنهایی از عهده مسئولیت هایش بر نمی آمد لذا یکی دیگر از دانش آموزان را نیز به عنوان همراه و همیار وی برگزیدم و خودم نیز به طور نامحسوسی آنها را زیر نظر گرفتم . همیشه سعی می کردم تا طریقه صحیح و به موقع انجام دادن کارها را برایش شرح دهم. در بسیاری از موارد خودم کاری را انجام می دادم و سپس از او می خواستم تا مثل من کارش را انجام دهد .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس مریم اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس مریم اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس مریم اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان  

کسب نتایج  پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس مریم اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس مریم اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس مریم اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان

فهرست منابع

۱-    شارتيه ، ژان ، «عدم اعتماد به نفس و راه های درمان آن » ، ناشر : مترجم ، ۱۳۷۳ .

۲-    قائمی ، علی ، «خانواده و نابسامانی های روانی» ، انتشارات اميری ، ۱۳۷۴ .

۳-    شفيع آبادی ، عبدالله ، «راهنمايي و مشاوره کودک» ، انتشارات تهران ، ۱۳۷۲ .

۴-    احمد وند ، محمدعلی ، « روانشناسی بازی» انتشارات پيام نور،۱۳۷۲ .

۵-    حسين نژاد ، محمد ، «مشاوره با کودکان» انتشارات سپند هنر ، تهران ۱۳۷۹ .

۶-    خاکيه ، پرويز ، «روانشناسی کودک» انتشارات آشنا ، تبريز ۱۳۷۲ .

۷- احمد وند ، محمدعلی ، مهجور ، سيامک ، «آشنايي بافعاليت های اجتماعی» انتشارات پيام نور ۱۳۸۰ .

۸-    «ماه نامه رشد آموزش ابتدايي» شماره ۴۱ ، انتشارات کمک آموزشی ، ۱۳۸۰ .

۹-  « ماه نامه رشد آموزشی در رشد تکنولوژی» شماره ۱۲۷ ، انتشارات دفتر کمک آموزشی ۱۳۷۹ .

۱۰- « نشريه ماهانه پيوند» شماره ۲۵۵ ، انتشارات دانشگاه تهران ۱۳۷۹ .

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار پایه دوم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

7 + 1 =