نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی پیرامون مقوله چگونه توانستم به شادابی حیاط و محوطه بازی ‏و مطالعه بچه ها کمک کنم؟

نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی پیرامون مقوله چگونه توانستم به شادابی حیاط و محوطه بازی ‏و مطالعه بچه ها کمک کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۴ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی پیرامون مقوله چگونه توانستم به شادابی حیاط و محوطه بازی ‏و مطالعه بچه ها کمک کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

 انتخاب راه حل

پس از درمیان گذاشتن موضوع با همکاران مقرر شد که درصدد :

۱- ایجاد کتابخانه کلاس برای استفاده دانش آموزان در کتب علمی و آموزنده باشم و آنان را علاقمند به مطالعه کنم.

۲- تلاش در ایجاد یک فضای سرسبز و سالم برای رشد روحی و روانی دانش آموزان کنیم.

۳- بوجود آوردن فضایی مناسب و استاندارد ورزشی برای بازی و ورزش دانش آموزان .

۴- کیفیت فضای مناسب و فیزیکی مدرسه : از لحاظ آسفالت و برطرف کردن امکانات صدمه دیدن دانش آموزان هنگام بازی در زنگ تفریح

۵- جلوگیری کردن از به هدر رفتن اوقات فراغت دانش آموزان در زنگ تفریح بوجود آورد.

مراحل اجرای راه حل

با توجه به عوامل موثر دربی رغبتی دانش آموزان به مطالعه کتب درسی. ابتدا با تشکیل جلسه شورای دبیران مساله را با همکاران در میان گذاشتم و از آنها خواستم که راهکارها و همفکری خود را در این رابطه بیان کنند. پس از بحث و تبادل نظر همکاران هر یک نظرات خود را بیان نمودند. پس از اظهار نظر همکاران در این زمینه تمامی پیشنهادها را جمع بندی کرده و با توجه به احترامی که به نظرات آنان قائل بودم، سعی نمودم از همه آنها استفاده کنم و درصد کسانی که به این کار موافق بودند را مشخص نمودم که خوشبختانه تمامی همکاران با این کار موافق بودند. احساس کردم که اضطراب همکاران نسبت به دانش آموزان رو به بهبود است. سپس با بچه هایی که عضو شورای دانش آموزی بودند مطرح کردم و نظرات آنها را هم جویا شدم و خود آنها را هم در این امر مسئول قرار دادم. که دانش آموزان به ترتیب نظراتشان را بیان کردند که با هدایت پیشنهادهای آنها مقرر گردید :

۱-با مسئله اینکه جای فضای سبز کجا باشد مواجه شدم؟

۲-چگونه نهالها ودرختان در حیاط دو مدرسه بکاریم یا در یک حیاط ؟

۳-: چه کسی این کارها را انجام دهد؟

۴-هزینه های خرج کرد از کجا تهیه کنم؟

با یاری و توکل  به  خدا و  همکاری  و همفکری  همکاران و  دانش آموزان کار کار کاشتن  درختان  توسط   دانش آموزان   راهنمائی و آوردن کود برای درختان توسط بچه ها  و خرید درختان را خودم به اتفاق اولیای یکی از دانش آموزان انجام دادم که در هزینه صرفه جویی شود. که هزینه انجام این کار را می توان بابت هزینه های آموزشی وتعمیراتی وسایل کمک آموزشی برای بچه ها بکار برد.

مراحل اجرا تا پایانی را با همکاری افراد خیر و یا با بودجه مدرسه خرج شده است که با این کار دغدغه همکاران در رابطه با مطالعه و ورزش  دانش آموزان با  توکل به خدا  برطرف خواهد شد. و در هنگام  ورزش و بازی  دیگر نگران  صدمه  دیدن. دانش آموزان نخواهیم بود .

جمع آوری داده ها و شواهد ۲

« چنانچه در یکی از کارهایی که انجام شد خود دانش آموزان درکلاس به موقع متذکر می شدند که حالا وقت مطالعه و استفاده از کتاب داستان می باشد که علاقمندی خود را نسبت به توضیح موارد و مطالب کتب درسی- داستانی ابراز می دانستند. نگهداری از کتب درسی و داستانی و آموزنده بیانگر این مساله است.

تقریباً تمامی بچه ها در این موضوع همکاری می کردند و با یکدیگر به بحث و تبادل نظر می پرداختند. در ضمن با توجه به  کارهایی انجام شده و موفقیت دانش آموزان و علاقمندی آنان به استفاده و مطالعه باعث گردید که آنان از لحاظ دروس دیگر هم پیشرفت قابل شایان ذکری داشت. دانش آموزان از حالت یکنواختی و رکود بیرون آمده  و در درسهای دیگر با هم گروه- بندی هایی که از قبل طبق روال سالهای گذشته می شدند البته با شدت توجهی داشته باشند و به روخوانی و حقظ مطالب درسی دیگر کمک بیشتر و علاقه بسیار پیشرفت بسیار خوبی داشتند. مخصوصاً در روخوانی فارسی و حفظ شعرهای کتاب درسی، بطوری که قبل از اینکه بخواهم درس را شروع به تدریس کنم حفظ کرده و در کلاس بطور گروهی می خواندند.

که این تاثیر در نمرات درس فارسی و روخوانی نوبت اول و دوم آنها بخوبی مشهود است. ارتباط معلم با دانش آموز تاثیر بسزایی داشته است و آموزشگاه و کلاسها را از وضعیت بی روح به محیطی کاملاً با نشاط و فعال با مشارکت خود دانش آموزان در امر ایجاد فضای سبز و فضای مناسب برای مطالعه و ورزش تبدیل نمود. البته توصیه های خوب و مهم و مفید و در امر مطالعه و صحبت به دانش آموزان  و شرکت فعال دانش آموزان درکلاس در زمینه استفاده و مطالعه کتب درسی و کتابخانه کلاسی همچنین علاقمندی آنان به وضوح روشن است و همین طور فعالیت دانش آموزان درکارهای گروهی و فعال بودن در کلاس کاملاً مشهود می باشد.

مادر یکی از دانش آموزان به نام مهدی نجفی می گوید: که در اوایل سال پسرم  خیلی خجالتی و رودرواسی می کردبا کسی  دوستی برقرار  نمی کرد. و از  لحاظ  درسی هم  پیشرفتی نداشت . اما به لطف خدا حال خیلی پسرم روشن و  دوست داشتنی شده و خیلی راحت با دوستانش ارتباط دوستی برقرار می کند و از لحاظ درسی هم خیلی خوب شده است و علاقه  زیادی به کتاب خوانی پیدا کرده است.

« ارزشیابی و تعیین اعتبار»

در هفته یک روز در زنگ نقاشی اختصاص داده شد به کتاب قصه خواندن و داستان از کتابهای کتابخانه کلاس که همگی با اشتیاق استقبال کردند و عضو کتابخانه کلاس شد که برای همگی کارت کتابخانه و دفتر ثبت و مشخصات کتاب -هایی که تحویل می گیرند تهیه شد.

که در این ساعت تعدادی از دانش آموزان داستانی از کتابی که قبلاً خوانده بود را برای دیگر همکلاسی هایش تعریف می کرد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی

 منابع وماخذ

۱ جان میلتون..بهشت بازیافت . سال ۱۹۷۱ میلادی.

۲٫خالصی  . عباس. کتاب بهداشت محیط.

۳٫سنگری :محمدرضا . مجله پیوند  . ۳۲۸-۸۶ .

۴٫صفری نژ اد  رسول- اقدام پژوهی . چگونه توانستم به آراستگی و شادابی حیاط و محوطه بازی بچه ها کمک کنم. استان فارس-ناحیه ۳٫ سال ۸۷-۸۶٫

۵٫نورانی . حیدر سال ۱۳۸۲

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

98 − = 92