اقدام پژوهی معاون عمومی پیرامون مقوله چگونه توانستم علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم را بررسی نماییم؟

اقدام پژوهی معاون عمومی پیرامون مقوله چگونه توانستم علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم را بررسی نماییم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۵ صفحه

اقدام پژوهی معاون عمومی پیرامون مقوله چگونه توانستم علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم را بررسی نماییم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون عمومی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون عمومی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون عمومی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بررسی علل گستاخی دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بررسی علل گستاخی دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله   بررسی علل گستاخی دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بررسی علل گستاخی دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بررسی علل گستاخی دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بررسی علل گستاخی دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بررسی علل گستاخی دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بررسی علل گستاخی دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بررسی علل گستاخی دانش آموزان

پیشنهاد راه حل

پس از بررسی موضوع و بهره گیری از کمک های استادانه یک روانشناس به این باور رسیدم که هر جا که لازم است والدین یا معلم باید تلاش فرزند یا دانش آموز را برای جلب توجه، نادیده گرفته و در عوض رفتار مثبت فرد را که به منظور جلب توجه انجام نمی گیرد، مورد توجه و تشویق قرار دهند .

البته نادیده گرفتن رفتارهای نا درست ،رفتار کافی و موثری نیست ، چرا که گاهی به تشدید آن رفتار نا مطلوب و یا حتی تمسک به رفتارهایی مانند قدرت نمایی می انجامد .

می دانستم که تلاش یک نوجوان برای جلب توجه، یک رفتار جهت دار یا هدف دار است و اگر بتوان با مثبت نگری، هنگام رفتار نادرست، به مورد مثبتی از خصوصیات فردی وی اشاره کرد نوعی شرطی سازی درونی به جریان می افتد و نوجوان با رسیدن به این که ” من هم مطرح هستم ” به آرامش می رسد .تلقین اینکه “تو خوب هستی” باعث خوب شدن می شود .

چگونگی اجرا راه حل

از آن پس هر جلسه هنگام پرسش کلاسی، یکی از دانش آموزان قوی را صدا می کردم و پس از چند پرسش از او تشکر کرده و از وی می خواستم که سر جای خود بنشیند . پس از آن، یکی از دانش آموزان مورد نظر را  با آگاهی به این که آمادگی برای پرسش ندارد نزد خود می خواندم و بعد از این که پرسش های مورد نظر را پاسخ گو نبود یک مورد در رفتار ، گفتار ، نوشتار یا ظاهر او پیدا کرده و از او تمجید می کردم .

در این جا مثال هایی که قبلاً سر کلاس مورد پژوهش و آزمایش قرار دادم را مطرح می کنم :

۱-    دانش آموز در جواب پرسش من ، با همان صراحت و گستاخی همیشگی می گفت ” درس نخواندم .”من با صدای بلند می گفتم ؛ بچه ها، این دانش آموز درس نخوانده و بطور مسلم نمره ای دریافت نخواهد کرد ، اما من می خواهم از این دانش آموز به خاطر راستگویی و شهامتش تشکر کنم ، زیرا به جای اینکه متوسل به دروغ شود بدون اینکه وقت کلاس را بگیرد صادقانه اظهار می دارد که درس نخواندم . این راستگویی و شهامت قابل تقدیر است .

۲-    دانش آموز به جای پاسخ گویی به پرسش کلاسی بدون هیچ صحبتی و با نگاهی معنی دار به من زل زده یا به دانش آموزان می نگریست و گاهی سرش را پائین می انداخت . من می گفتم : بچه ها این دختر درس نخوانده ، حتماً مشکلی داشته و توجیهی برای کار اشتباه خود دارد ولی من ندامت را در چهره اش می بینم و قطعاً این ندامت و پشیمانی از درس نخواندن او را به راه درست رهنمون خواهد ساخت . زیرا اولین قدم برای ترک عادات ناپسندی چون درس نخواندن و تنبلی پشیمانی است . من این ندامت را ستودنی می بینم . حتی گاهی این ندامت را در چهره دانش آموز نمی دیدم ولی با تلقین مثبت به وی باعث می شدم احساس شرم در او بوجود آید .

۳-    دانش آموز پای تخته می آمد و شروع به حل نادرست مسئله می کرد و من می گفتم:” کافی است . راه شما درست نمی باشد و نمره ای نخواهی گرفت.” ولی بچه ها من متوجه یک نکته مثبت شدم ، این دانش آموز با این که مسئله را غلط حل کرده ولی چقدر منظم و خوش خط می نویسد . چه قدر ترتیب و توالی را رعایت می کند ، اصلاً یکی از اصول ریاضیات نظم است ، پس چنین دانش آموزی که تا این حد نظم دارد نمی تواند ضعیف و بی اهمیت به درس باشد . من مطمئنم برای جلسه ی بعدی آمادگی لازم را خواهد داشت .

۴-    بعضی از دانش آموزان از همه جالب تر بودند ، به جای سکوت و توجه به معلم ، با نگاهی به دانش آموزان دیگر و با لبخندی مرموزانه انتظار تقلب را داشتند ، حتی ادب ایستادن در حضور معلم را هم نداشتند و من از لحظه ای که این دانش آموزان برای جوابگویی پای تخته می آمدند ، فقط به این فکر بودم چه نکته مثبتی در آنها وجود دارد ولی چیزی پیدا نمی کردم .

یک روز وقتی یکی از دانش آموزان برای جوابگویی به درس نزد من آمده بود ، گفتم : بچه ها شما هم مثل من متوجه شدید که چه قدر چهره ی این دانش آموز به خانم مهندس ها شبیه است ؟ و چه قدر حیف که با این چهره ای که درست مانند تحصیل کرده هاست درس نمی خواند .

شواهد۲

در نهایت هر دانش آموزی که برای پاسخ گویی به درس نزد من می آمد راضی و خندان بر می گشت و به این ترتیب احساس می کرد نقطه قوتی در وجودش هست که قابل ستودن می باشد . بعد از مدتی بطور مرتب این جملات را از این دانش آموزان می شنیدم که:

۱-    شما تنها دبیری هستید که بین دانش آموزان زرنگ و ضعیف فرق نمی گذارید .

۲-     اصلا وقتی شما هستید احساس راحتی می کنیم.

۳-    اگر همه مثل شما فکر می کردند که دنیا گلستان می شد.

۴-    لطفا مرا راهنمایی کنید برای گرفتن نمره خوب از کجا باید شروع کنم؟

۵-    حیف که درس شما،درس ریاضی است و سخت و پایه قوی می خواهد که من ندارم ،خیلی دلم می خواست با کسب نمره خوب از درس شما میزان علاقه خود را به شما بیان کنم.

دیگر در صدد جلب توجه با توسل به ، به هم ریختن نظم کلاس نبودند . مشکلات من تا ۹۵% سر کلاس حل شده بود و تقریباً کسی بی انضباطی نمی کرد و اگر مشکلی بود فقط مشکل درس نخواندن بود که فردی بود و جمع را کمتر درگیر می کرد . گاهی همین دانش آموزان از من می خواستند درس را دوباره تکرار کنم تا متوجه شوند. این درخواست ناشی از این مسئله بود که توجهشان هم به درس بیشتر شده بود ، زیرا می خواستند به طریق صحیح مطرح شوند . تلقین مثبت از آنها فرد دیگری ساخته بود و خود را موجوداتی ارزشمند می دیدند. اگر دانش آموزی نظم کلاس رابر هم می ریخت ،خود این دانش آموزان شرور با او برخورد می کردند و بارها شنیدم که به دیگران می گفتند : “حداقل سر این کلاس ساکت باشید .”

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بررسی علل گستاخی دانش آموزان اقدام پژوهی معاون عمومی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بررسی علل گستاخی دانش آموزان اقدام پژوهی معاون عمومی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بررسی علل گستاخی دانش آموزان اقدام پژوهی معاون عمومی

کسب نتایج  پیرامون مقوله بررسی علل گستاخی دانش آموزان اقدام پژوهی معاون عمومی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بررسی علل گستاخی دانش آموزان اقدام پژوهی معاون عمومی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  بررسی علل گستاخی دانش آموزان اقدام پژوهی معاون عمومی

منابع :

راهبردهایی برای آموزش اثربخش اثر روبرت.تی.تابر

صمیمیت،تاثیر گذاری و نفوذ در ۱۰ دقیقه اثر م.حورایی

www.tebyan-ardebil.ir

fanavarimalard.blogfa.com

articlepersian.persianblog.ir

برای دانلود اقدام پژوهی معاون عمومی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

6 + = 10