دانلود اقدام پژوهی معاون عمومی پیرامون مقوله چگونه توانستم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای نامرئی است مدیریت و كنترل نمايم ؟

دانلود اقدام پژوهی معاون عمومی پیرامون مقوله چگونه توانستم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای نامرئی است مدیریت و كنترل نمايم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۵ صفحه

دانلود اقدام پژوهی معاون عمومی پیرامون مقوله چگونه توانستم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای نامرئی است مدیریت و كنترل نمايم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی معاون عمومی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی معاون عمومی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی معاون عمومی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان

ارائه راه حل

الف / اصول کلی مداخله برمدرسه نامرئی

۱٫مداخله باید غیر مستقیم باشد : بهتر است روشهایی را در پیش گیریم که مدرسه نامرئی و جریانهای درون آن ، به طور مستقیم مورد هدف قرار نگیرد . (احمدی , ۱۳۷۹, ص. ۴۵)

۲٫مداخله در مدرسه نامرئی باید نا آشکار باشد : مداخله ما در مدرسه باید به گونه ای باشد که گویی از روابط درونی دانش آموزان چیزی نمی دانیم یا مطلب کمی می دانیم و نیز در پی هیچ اقدامی در مورد این روابط نیستیم . زیرا اگر رفتار در ابتدا به گونه ای قدرتمندانه باشد ونشان دهنده ی اطلاعات گسترده در مورد مسائل دانش اموز ، اوخودرا بی دفاع می بیند و از گفتن مطالب باز می ماند و به او القاء می شود که قابل اعتماد نیستید ودر نهایت بترسد و از ما فاصله بگیرد . حال شکل دیگری از برخورد را در نظر بگیرید ، اگر همین دانش آموز مطالبی راکه می دانید به زبان آورد و ما به گونه ای واکنش نشاندهیم که چیزی از گفته های او نمی دانیم و با سر او را تشویق کنیم تا به صحبت خود ادامه دهد ،نوجوان تمایل می یابد که بار دیگر به نزد مربی آمده ومطالب خود را بیان نماید . بنابر این دانش آموز نباید احساس کند که وقتی مطلبی می گوید، شما واکنش آنی از خود نشان می دهید و در عمل دست به اقدام می زنید.زمانی که می خواهید به اقدامی فوری دست بزنید ، رفتارتان بایدبه گونه ای باشد که گویی کار خاصی انجام نمی دهید و از سوی دیگر باید طرحها و نقشه هایی برای اصلاح روابط بین دانش آموزان در سر داشته باشید . (احمدی , ۱۳۷۹, ص. ۴۶)

ب / ضرورت برقراري ارتباط با نوجوان

در تعليم و تربيت و رشد يكي از اثر بخش ترين روش هاي برقراي ارتباط با نوجوان و حفظ و تامين عزت نفس و احساس خود ارزشمندي نوجوان است . بنابراين اگر نوجوان را باور مي كنيم و مي پذيريم كه داشتن يك رابطه خوب و انساني ، مقدماتي ترين و ضروري ترين مرحله كار با نوجوان است .رعايت اصولي كمك مي كند تا بتوان ميان خود و دانش آموز رابطه مطلوبي را برقرار كنيم . اصل پذيرش و محترم شمردن نوجوان : با دقت گوش دادن به حرف هاي نوجوان ،پذيرفتن و تشويق رفتارهاي مطلوب او ، عدم تمسخر او يك رابطه انساني سالم با نوجوان است .نوجواني كه مورد پذيرش قرار مي گيرد احساس خود ارزشمندي و اعتماد به نفس ميكند و از زندگي خود احساس شادماني مي كند . مشورت كردن با نوجوان توجه به نياز هاي او نشانگر احترام به نوجوان است .

اصل توجه به كسب هويت نوجوان :

نوجوان همه چيز را مي خواهد اما دقيقاً نمي داند كه چه چيز هايي بايد بخواهد . نوجوان مي خواهد مشهور شود و در جستوجوي نام است از اين رو كوچك ترين بي توجهي به نوجوان آغاز يك انحراف است . اريك اريكسون (وهال, ۱۹۷۴)بر اين باور است كه در دوره نوجواني فرد خود را يك انسان منحصر به فرد تجربه ميكند . او ويژگي هاي خاص خود را دارد نوجوان نياز دارد هويت خود را به دست آورد تا بتوان به عنوان فردي يكتا به زندگي خود جهت دهد ، احساس ارزشمندي كند ، از وابستگي ها رهايي يابد و بالاخره براي استقلال مالي ،تحصيلي و آينده خود برنامه ريزي كند .كسب هويت نوجوان را با فشارهاي گوناگون روبرو مي سازد و اين وضعيت گاهي او را از خانواده جدا ساخته به سوي دوستان مي كشاند . در اين زمان او بيشتر از هر زمان ديگر تائيد شدن در گروه را دارد . بنابراين توصيه مي شود كه با نوجوان باصبر و شكيبايي رابطه برقرار ساخت و بااو مدارا كرد تا نوجوان بتواند به سلامت اين دوره را پشت سر بگذارد .

اصل توجه به نيازهاي همه جانبه نوجوان :

نوجوان نيازهايش را به طور مستقيم ابراز نمي كند از روي رفتار او به نيازهايش پي مي بريم . يكي از نيازها ي رواني هر انسان نياز به محبت است چون انسان موجودي محبت جو است و براي ارضاي اين نياز به شخص يا مكاني پناه مي برد . اصل حفظ عزت به نفس نوجوان : نوجواني كه از عزت نفس بالايي برخوردار است بهتر مي تواند زندگي كند و با ديگران رابطه برقرار كند و به فردي خلاق و وپويا تبديل شود او در رويارويي با مسائل و مشكلات مقاومت بالايي برخوردار است و كمتر آسيب مي بيند و احساس لياقت مي كند .   اصل پرهيز از مقايسه كردن : مقايسه دانش آموزان با دوستان درست نيست . نوجوان غرور خاصي دارد و نزد ديگران داراي احترام وآبروي ويژه اي مي باشد لذا هنگامي كه او را با ديگري مقايسه ميكنند در واقع غرور او را شكسته و توانايي هاي او را نا ديده مي گيرند . اغلب اوقات هدف از مقايسه كردن طرح ناتوانايي هاي فرد و سرزنش كردن اوست . حتي نوجوان اجازه ندارد خود را با فرد ديگري مقايسه كند و در صورت لزوم توصيه مي شود هر فردي را با خودش و وضعيت او در گذشته و حال مقايسه كنيد .

  اصل پرهيز از افراط و تفريط :

نوجوان در اين دوره گاهي مي خواهد به طور افراطي خود را با خود و با محيط سازگار كند و گاهي در انديشه اين است كه به طور تفريطي محيط را با خود سازگار نمايد . نوجوان گاهي گوشه گير مي شود و كنج عزلت انتخاب مي كند و گاهي به رفاقت و دوستي با ديگرنوجوانان رومي آورد ، در آنان ذوب شده و دوستي آنها به شيفتگي و وابستگي تبديل مي شود .   و با يد نوجوان را با اصول ، ارزشها ، هنجارها ، قواعد و واقعيت ها آشنا كرد و دست او را گرفت و به سوي حقايق هدايت نمود . (به پژوه, ۹۱, ص. ۶)

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی معاون عمومی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی معاون عمومی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی معاون عمومی

کسب نتایج  پیرامون مقوله مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی معاون عمومی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی معاون عمومی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی معاون عمومی

منابع

كتاب مدرسه نامرئي نوشته دكتر علي اصغر احمدي

رفتار های بهنجار و نابهنجار نوشته دکتر شکوه نوابی نژاد

کتاب روانشناسی رشد نوشته دکتر لطف آبادی

مجله رشد تكنولوژي – مقاله ويژگي ها و خصايص ذاتي تربيت نوشته دكتر علي اكبر شعاري نژاد

مجله پیوند – اصول برقراری ارتباط با نوجوان نوشته دکتر احمد به پژوه

مجله پیوند –تائیر متقابل رفتار کودکان گروه همسن

سایتهای اينترنت –نوری مکس وآستان قدس و…

برای دانلود اقدام پژوهی معاون عمومی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

8 + 2 =