نمونه اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق را برطرف ساخته و او را به درس و هنرستان علاقه مند نمایم ؟

نمونه اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق را برطرف ساخته و او را به درس و هنرستان علاقه مند نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق را برطرف ساخته و او را به درس و هنرستان علاقه مند نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی مشاور می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی مشاور را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی مشاور موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف ساختن مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف ساختن مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف ساختن مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف ساختن مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف ساختن مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف ساختن مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف ساختن مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف ساختن مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف ساختن مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق

تاثیر مشکلات خانوادگی بر روی دانش آموزان

مطالعه دانش آموزانی که دارای افت تحصیلی هستند نشان می دهد یکی از عوامل مؤثر براین پدیدهمسائل خانوادگی به ویژه از هم گسیختگی خانواده، کم سوادی والدین، مشکلات عاطفی،انزوا، جو اجتماعی، روانی خانواده، عدم ارتباط صمیمانه با پدر و مادر، میزان درآمدخانواده، شغل والدین، میزان تفاهم والدین، حضور یا عدم حضور والدین، وضعیت تحصیلیسایر خواهران و برادران می باشد که در سلامت روحی و جسمی دانش آموز تأثیر فراوانیمی گذارد.دانش آموزی که از شرایط خانوادگی مناسب و پشتیبانی و حمایت عاطفیوالدین خود برخوردار نیست و نیازهای روحی و روانی اش تأمین نمی شود درپی ارضایاحتیاجات خود دچار بی توجهی به تحصیل یا ترک آن می شود.

مطالعه دانش آموزانی که دارای افت تحصیلی هستند نشان می دهد یکی از عوامل مؤثر براین پدیدهمسائل خانوادگی به ویژه از هم گسیختگی خانواده، کم سوادی والدین، مشکلات عاطفی،انزوا، جو اجتماعی، روانی خانواده، عدم ارتباط صمیمانه با پدر و مادر، میزان درآمدخانواده، شغل والدین، میزان تفاهم والدین، حضور یا عدم حضور والدین، وضعیت تحصیلیسایر خواهران و برادران می باشد که در سلامت روحی و جسمی دانش آموز تأثیر فراوانیمی گذارد.دانش آموزی که از شرایط خانوادگی مناسب و پشتیبانی و حمایت عاطفیوالدین خود برخوردار نیست و نیازهای روحی و روانی اش تأمین نمی شود درپی ارضایاحتیاجات خود دچار بی توجهی به تحصیل یا ترک آن می شود.

پاسخ گفتن به نیازها ازسوی والدین لازمه موفقیت هر دانش آموز است درحالی که برخی از والدین بدون آگاهی ازوظیفه خود در قبال دانش آموز فقط از او انتظار موفقیت دارند.

نتایج یک تحقیقنشان می دهد که میزان تحصیلات والدین تأثیر فراوانی در کیفیت تحصیلی دانش آموزدارد، زیرا والدین تحصیل کرده به ویژه پدران در حل مشکلات درسی فرزندان بهترین یاورآنها خواهند بود و می توانند برای فرزندان خویش الگوهای بسیار زیبایی از تهدیهم وتربیت باشند.

مشکلات خانوادگی

دعواهای خانوادگی زن و شوهر و تداوم آنها یکی از عواملی است که بشدت سبب تضعیف روحیه و افت تحصیلی دانش آموزان می شود. از آنجایی که کودکان در چنین لحظاتی زود انرژی و توان خود را از دست می دهند و نمی توانند همزمان با تحصیل بار مشکلات خانوادگی را نیز به دوش بکشند خسته و ناتوان می شوند و اولین آثار خستگی روحی آنها را می توان در کیفیت نمرات درسی آنها مشاهده کرد.

والدین نباید در چنین شرایطی از فرزند دانش آموز خود توقع نمرات خوب داشته باشند و به او بگویند این دعواها ربطی به توندارد. چنین چیزی غیر ممکن است زیرا فرزندان جزیی از محیط خانواده هستند وهر چیزی چه مثبت چه منفی تاثیرات زیادی روی آنها در محیط خانواده خواهد داشت. این وظیفه والدین است که مراقب روحیه فرزندان دانش آموز خود باشند تامانع از فرورفتگی شخصیتی آنها شوند و به این ترتیب راه را بر هر نوع زمینه انحرافی که در چنین لحظاتی آینده فرزندان را تهدید می کند ببندند.

عوامل افت تحصیلی دانش آموزان مربوط به خانواده

  • اختلاف خانوادگی و خانواده آشفته ، طلاق فیزیکی یا روانی والدین ، وجود نا مادری یا نا پدری و غیره
  • اختلاف فرزندان با خانواده مانند لجبازی با والدین و اعتراض به جو خانواده
  • وابسته و متکی نمودن فرزندان به والدین در امور درسی و تکالیف منزل از دوران ابتدایی
  • تحقیر ، سرزنش و مقایسه نادرست فرزندان با همسالان موفق و در نتیجه پایین آوردن اعتماد به نفس و خود پنداری آنان
  • تغییرات منفی در خانواده مانند ورشکستگی سیاسی و اقتصادی و اعتیاد و غیره
  • تغییر در جهت ارتقای سریع و غیر مترقبه سطح اقتصادی یا اجتماعی خانواده و از خود باختگی و غافلگیر شدن فرزندان و انواع انحرافات

خانواده و نقش آن بر افت تحصیلی دانش آموزان

۱ – محرومیت فرهنگی

۲ – فقر و محرومیتاقتصادی

۳ – عوامل عاطفی ورفتاری خانواده

۴ – فقدانوالدین

۵ – بی سوادیوالدین

۶ – تعداد اعضایخانواده

در ادامه بخشي از آسيب ها و پيامدهاي منفي جدايي والدين را بررسي مي كنيم :

  1. كم شدن اعتماد به نفس ؛ كودكان در شرايط طلاق، حمايت خود را در محيط خانواده از دست داده و با از دست دادن حمايت بيروني، حمايت دروني و اعتماد به نفس را نيز از دست مي دهند. آنها در آينده نمي توانند افرادي با تأثير گذاري روي ديگران و اجتماع باشند و هر گز جسارت ريسك كردن و خلاقيّت را نخواهند داشت.
  2. رها شدن به حال خود ؛ كودكاني كه كانون گرم خانواده را از دست مي دهند، عملاً توجه عاطفي را كه قبلاً داشته را نخواهند داشت و اين مسئله روح آنها را آزار مي دهد.
  3. رشد احتمال بزهكاري ؛ تحقيقات نشان مي د هد كه كودكان در خانواده هاي طلاق زمينه بيشتري براي جرم و بزهكاري در آينده خواهند داشت.
  4. عدم نظارت والدين ؛ درست در زماني كه والدين سرگرم حل مشكلات خود هستند و به زحمت مي توانند مشكلات زندگي آشفته خود پس از طلاق را حل كنند، كودكان و نوجوانان رها شده در اين خانواده ها بدور از چشم پدر يا مادر با رفتار نادرست و يا با رابطه با افراد ناباب، آينده اي تاريك را براي خود رغم مي زنند.
  5. احساس حقارت و احساس گناه ؛ كودكان ممكن است احساس كنند كه آنها عامل و دليل جدايي والدين بوده اند. اين احساس باعث بروز مشكلات رواني در كودك مي شوند.
  6. عدم آموزش رفتارهاي متناسب با نقش؛ پدر منبع همانند سازي دختر و مادر منبع همانند سازي دختر مي باشد. كودكان رفتارهاي متناسب با جنس خود را از والدين ياد مي گيرند. كودكان پرورشگاهي معمولاً در نحوه برخورد به عنوان زن يا مرد مشكل داشته و نحوه ابراز محبت به همسر در آينده را به نحو صحيح بلد نيستند. فرزندان طلاق نيز بايد فردي را به عنوان الگو براي خود انتخاب كنند. بنابراين داشتن گستره رابطه خويشاوندي در خانواده هاي طلاق و داشتن رابطه عاطفي مفيد و مستمر با فردي سالم و ذي نفوذ بر روي كودك و نوجوان كه همجنس او نيز هست، ضروري مي باشد.
  7. خلأهاي عاطفي : پدر و مادر اولين و اصلي ترين منبع محبّت براي كودكان مي باشند. زماني كه كودك، والدين يا يكي از آنها را ازدست مي دهد، احساس مي كند منبع محبت خود را از دست داده است. بنابراين تعيين منبع جايگزين براي تغذيه عاطفي كودكان ضروري مي باشد.
  8. وقوع طلاق در خانواده باعث مي شود اكثر نوجوانان از ايجاد يك رابطه مبتني بر عشق بترسند .
  9. آنها فكر مي كنند با دور نگه داشتن خودشان از ديگران به لحاظ احساسي از صدمات و ناراحتي هاي بعدي در امان هستند .
  10. توقعات از ديگران حتي از زندگي آينده خود را كاهش مي دهند و در برابر اصلاح امور، احساس ناتواني مي كنند .
  11. توانايي هاي اجتماعي آنها تحت تاثير قرار مي گيرد .
  12. نياز به داشتن پدر به خصوص براي دختران در اواسط و اواخر نوجواني به شكلي واضح احساس شده است

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف ساختن مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق نمونه اقدام پژوهی مشاور 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف ساختن مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق نمونه اقدام پژوهی مشاور  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف ساختن مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق نمونه اقدام پژوهی مشاور 

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف ساختن مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق نمونه اقدام پژوهی مشاور 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف ساختن مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق نمونه اقدام پژوهی مشاور 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف ساختن مشکلات تحصیلی دانش آموز فرزند طلاق نمونه اقدام پژوهی مشاور

فهرست منابع:

– کریمی،یوسف( ۱۳۹۲ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها. تهران: نشرارسباران.

– کریمی،یوسف( ۱۳۹۰ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– کریمی،ي. ( ۱۳۸۹ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– وینرایت،ویلیام(بیتا). عقل ودل. ترجمه: محمدهادي شهاب( ۱۳۹۴ ). قم: انتشارات پژوهشگاه علوم ومعارف اسلامی.

– مارشال،کاترین وراسمن،گرچنب. ( ۲۰۱۴ ). روش تحقیق کیفی. ترجمه: هدیه پارسائیان وسیدمحمداعرابی(۲۰۱۶).تهران: انتشارات دفترپژوهشهاي فرهنگی. )

.– مارشال،ك. وراسمن،گ. ب. ( ۲۰۱۵ ). روش تحقیق کیفی. ترجمه: هدیه پارسائیان وسیدمحمداعرابی ۱۳۷۷). تهران: انتشارات دفتر پژوهشهاي فرهنگی.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی مشاور و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

89 − = 79