اقدام پژوهی مشاور مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم سطح سلامت روان را در کودکان بد سرپرست افزایش دهم ؟

اقدام پژوهی مشاور مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم سطح سلامت روان را در کودکان بد سرپرست افزایش دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

اقدام پژوهی مشاور مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم سطح سلامت روان را در کودکان بد سرپرست افزایش دهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مشاور مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مشاور مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مشاور مدرسه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش سطح سلامت روان در کودکان بد سرپرست

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش سطح سلامت روان در کودکان بد سرپرست

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش سطح سلامت روان در کودکان بد سرپرست

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش سطح سلامت روان در کودکان بد سرپرست

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش سطح سلامت روان در کودکان بد سرپرست

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش سطح سلامت روان در کودکان بد سرپرست

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش سطح سلامت روان در کودکان بد سرپرست

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش سطح سلامت روان در کودکان بد سرپرست

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش سطح سلامت روان در کودکان بد سرپرست

راه حلهای پیشنهادی

در مورد رفع یا کاهش اضطراب در نوجوانان راهها و اقدامات متعددی وجود دارد که مربیان و معلمان آگاه می توانند بوسیله ی آنها در کمک به نوجوانان اقدام کنند. ضوابطی که در این مسئله باید مورد نظر باشد بدین شرح است:

۱ــ شناخت منشاء:

نخستین قدمی که در این راه باید برداشته شود کشف عامل یا عواملی است که نوجوانان را مضطرب ساخته است. مادام که منشاء آن شناخته نشود امکان درمان نیست. البته شناخت همهٔ آنها امکان پذیر نیست، ولی شناسایی بعضی عوامل می تواند از شدت یافتن و گسترش اضطراب، به خوبی جلوگیری نماید.

۲ــ واداشتن به بیان:

با ملاطفت و مهر می توان افراد مضطرب را واداشت که هرچه دارند بگویند «بیان کنند که چه دردی دارند» مشکل آنان چیست؟ زیرا بیان درد تا حدود زیادی مشکل گشای آن است. برای اینگونه جوانان می توان برنامهٔ صحیح مشاوره و راهنمایی گذشت و مفیدترین راه مقابله با اضطراب را برایشان گفت.

۳ــ واداشتن به اشتغال:

بیکاری به هر میزان افزایش یابد برای مضطرب، خطرآفرین تر است باید او را دائماً مشغول داشت کارهای مفید را به آنان واگذار نموده و فکر و جسم آنان را به تلاش بیشتر تشویق نمود، دادن مسئولیت های آموزشگاهی گام مهمی در جهت حل مشکل می باشد.

۴ــ واداشتن به معاشرت:

در کنار او باشید، با او حرف بزنید و امکان معاشرت به او بدهید تا امکان اصلاح نوجوان زیاد شود بگذارید. او در میان جمع باشد، حرف بزند، داستان بگوید، شرح حال خود را مطرح نماید و شما هم او را با بیانات خود سرگرم نمائید.

۵ــ تقویت روحیه:

بسیاری از اینان که دچار نگرانی و ترس از مسئله ای هستند وحشت از این دارند که مبادا رسوا شوند و از این امر نگرانند که مبادا در خلال امر شکست بخورند، به آنها روحیه بدهید و تقویتشان کنید که یکی از راههای درمان است.

۶ــ استراحت و خواب کافی: بگذارید در اثر کار، نوجوان خسته شود و بهتر بتواند بخوابد هر چه خواب او بیشتر باشد آرامش و آسایش او زیادتر است.

۷ــ‌ ابراز عاطفه: به او به مهر و محبت بنشینید، عاطفه به او نشان دهید، تفهیم کنید که قصد کمک به او را دارید و می خواهید زندگی او شیرین باشد. این امر در ایجاد زمینه برای آرامش او مؤثر است.

۸ــ نزدیک کردن به خدا: رابطهٔ نوجوان را با خدا بیشتر کنید او را به عبادت و به دعا سرگرم کنید و از آشفتگی و افسردگی خود با خدا سخن بگوید و از او کمک بخواهد و به او متوسل شود. (قمی فر سال ۱۳۸۳ ص ۱۳۷).

ترسی از عدم موفقیت در امتحانات، کوتاهی در انجام تکالیف و مورد سرزنش و تحقیر معلمان قرار گرفتن که به آنها ترسهای آموزشگاهی گفته می شود. (خدایاری فرد سال ۱۳۷۱ ص ۷۰).

هنگامی که بچه ها پیوسته تحت فشار پدر و مادر و آموزگارانشان قرار می گیرند تا به بهترین نتایج دست یابند، چنانچه برخورداری آنان از عشق و محبت و رضایت خود و دیگران تنها به موفقیت ایشان در انجام امور شخصی یا تحصیلی بستگی داشته باشد، برخی از آنان به درون فکنی چنین موقعیتهایی می پردازند و شیوه ی زندگی خود را بر این اساس پس می ریزند (ورا پیفر سال ۱۳۸۰ ص ۲۹).

یک پیشنهاد نهایی برای کسانی که در حین امتحانات دچار اضطراب می شوند این است که یاد بگیرند چگونه خودشان را از انواع افکار زیر که می تواند مانع از تفکر خلاقانه شود بازدارند:

من خیلی خوب پیش نمی روم

معلم من درباره ی من چه فکری خواهد کرد

سایر شاگردان بهتر از من پیش می روند (کریس ال کلانیک سال ۱۳۸۲ ص ۲۷۰)

۱ــ باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده و این که طبق نظر معلم فاطمه و طبق صحبتهای مادر فاطمه به نظر می رسد اضطراب بیش از اندازهٔ این دانش آموز علیرغم تلاش وی برای پاسخگویی بهتر به دروس و به تبع آن کسب نمرهٔ بالا، عدم تسلط و اشراف نسبت به دروس است یعنی علت اصلی بلد نبودن مطالب درسی بطور کامل، در کلاس موجب استرس زیاد  او شده است که می توان با تکرار و تمرین بیشتر در دروس از اضطراب و استرس فاطمه به مقدار زیادی، کاست.

۲ــ همکاران از دانش آموزان قوی در جهت بالا بردن سطح آموزش فاطمه استفاده نمایند تا او از نظر درسی قوی شود و اضطراب کمتری داشته باشد در واقع از شیوهٔ همیار استفاده شود.

۳ــ به نظر من پرسش و پاسخ درسی، از این دانش آموز را تا مدتی به دانش آموزان قوی محول نمایند تا استرس او از معلم بتدریج کم و کمتر شود.

۴ــ در هنگام پاسخگویی به سؤالات وقتی فاطمه دچار اضطراب و لکنت می شود به دانش آموزان دیگر اجازهٔ پاسخگویی داده نشود تا با طیب خاطر و تمرکز بیشتر بتواند پاسخگوی مطالب درسی معلم باشد، و همچنین زمان پاسخگویی را محدود نکنند تا استرس او کاهش پیدا کند.

اجرای راه حل:

۱ــ در خصوص مسلط نبودن به درس و  بلد نبودن کامل درس به همکاران گفته شد که در منزل در بعضی از دروس که پایه ضعیفتری دارد فاطمه را ملزم به تمرین بیشتر زیر نظر مادرش بنمایند. چون وقتی تسلط کافی باشد اضطراب ایشان کمتر می شود.

۲ــ همکاران برای کمک به پیشرفت فاطمه در دروس مختلف از دانش آموزان قوی استفاده نمودند و شواهد امر، اینطور نشان می داد که نتیجهٔ مطلوبی از این کار گرفته اند.

۳ــ همچنین پرسش های درسی همیشه فقط توسط معلم صورت نمی گیرد بلکه از دانش آموزی که همیاری فاطمه را به عهده دارد استفاده می شود تا اضطراب کمتری به او وارد شود و اینکار نتیجهٔ خوبی به همراه داشته است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش سطح سلامت روان در کودکان بد سرپرست  اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش سطح سلامت روان در کودکان بد سرپرست  اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش سطح سلامت روان در کودکان بد سرپرست  اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش سطح سلامت روان در کودکان بد سرپرست  اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله افزایش سطح سلامت روان در کودکان بد سرپرست اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  افزایش سطح سلامت روان در کودکان بد سرپرست اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

منابع و مآخذ:

۱- وراپیفر، اصول کنترل استرس، ترجمه دکتر آرین ابوک، انتشارات نسل نواندیش تهران چاپ دوم سال ۱۳۸  گرد آورنده زهرا عبدی آموزش وپرورش تهرا ن منطقه ۱۲

۲ــ خدایاری فرد محمد، مسائل نوجوانان و جوانان، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان، تهران چاپ اول سال ۱۳۷۱

۳ــ ساده ئی علی، ۴۰ تجربهٔ تربیتی، انتشارات شلاک تهران چاپ اول سال ۱۳۹۰

۴ــ قمی فر محمد، روشهای هدایت رفتاری نوجوانان و جوانان انتشارات محیا تهران چاپ اول سال ۱۳۸۳

۵ــ کریس ال کلانیک، مقابله با مشکلات زندگی، ترجمه عزیزه افخم ابراهیمی ــ انتشارات علوم پزشکی ایران تهران نوبت اول سال ۱۳۸۲

برای دانلود اقدام پژوهی مشاور مدرسه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

49 − = 45