اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم باعث افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز حال و آینده شوم ؟

اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم باعث افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز حال و آینده شوم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۲ صفحه

اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم باعث افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز حال و آینده شوم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

  تجزیه و تحلیل شواهد یک

باتوجه به شواهد ارائه شده ،ومطالب پیشینه تحقیق میتوان گفت که دانش آموزان برای انتخاب رشته باید کاملا آزاد باشند و خودشان شخصا” براساس استعداد و علاقه درونی تصمیم بگیرند و طوری نباشد که دانش آموزی فقط برای رضایت والدین و یا اطرافیانشان رشته خود را انتخاب کنند.

“نکته مهم:  در انتخاب رشته دبیرستان علاقه و میزان پیشرفت درسی و انگیزه خود جوش هر دانش آموز به درس های اصلی آن رشته تحصیلی است ، یعنی دانش آموزان از خواندن و مطالعه درس های آن رشته شخصا لذت ببرد و احساس تسلط بر آن درس را در خود احساس کند”

با درک شواهد ارائه شده عوامل موثر در انتخب رشته صحیح عبارتند از :

ž    عوامل بیرونی

ž    ۱- خانواده

ž   ۲- محيط آموزشي

ž   ۳- افراد اثرگذار در زندگي فرد

ž    ۴- گروههاي همسالان

ž   ۵-  رسانه ها  ووسايل ارتباط جمعي

ž    ۶- پيشرفت علم وتكنولوژي

ž      ۷- زمينه هاي اقتصادي – فرهنگي – اجتماعي

ž  عوامل درونی

ž    ۱- هوش واستعداد

ž    ۲- علاقه و رغبت

ž    ۳- جنسیت

ž    ۴- توانايي و مهارت

ž    ۵- ويژگي هاي شخصيتي

ž    ۶- اهداف وانگيزه هاي فردي

استعداد :  به معناي مهيا و آماده شدن وتوان انجام كاري را داشتن است.دانش آموزان بايد ظرفيت هوشي خود را در نظر گرفته و با توجه به آن تصميم گيري كنند. پایه اول دبیرستان به خاطر اینکه دانش آموزان از یک دوره تحصیلی وارد دوره تحصیلی دیگر،آنهمدر سن نوجوانی میشوند بیشترین افت تحصیلی رادر این پایه خواهد داشت .لذا با درس خواندن و شرکت در کلاسهای تقویتی در پایه اول دبیرستان ،میتوانند با معدل بالا قبول شده و هر رشته ای که علاقه داشته باشد انتخاب نماید .

علاقه: يكي از مسائلي كه مشكلات رواني وروحي بسياري ايجاد مي كند نداشتن علاقه به رشته تحصيلي است .علاقه را مي‌توان به ترجيح ميان اشيا مختلف هنگام انتخاب تعبير نمود. گرچه انگيزه و علاقه ارتباط تنگاتنگي با يكديگر دارند، و شايد بتوان علاقه را نوعي انگيزه بالفعل و عينيت يافته قلمداد نمود، ولي بهتر است در مسائل حساسي مانند انتخاب رشته كه به آينده داوطلب مربوط مي‌شود هر كدام را در جايگاه ويژه خود قرار دهيم. بدون آنكه ربط مستقيم آنها را ناديده بگيريم.. چنانچه علاقه بر اساس انگيزه واقعي شكل بگيرد، از آن بايد به عنوان يكي از مهمترين عوامل موثر در انتخاب رشته ياد كرد.

ž    افرادي كه اهداف بزرگي در ذهن خود مي پرورانند و از اصول صحيح هدف گذاري پيروي مي كنند بسيار موفق تر از كساني هستند كه يا هدفي ندارند يا اهداف شان كوچك و دست نيافتني است.برای درک بهتر وانتخاب صحیح تر رشته باید دانش آموز خود را درموقعیت شغل مورد نظر قرار دهد به عنوان مثال بگوید من در آینده یک پزشک جراح خواهم شد آیا میتوانم به کارم ادامه دهم یا یک مهندس برق ویا یک مهندس کشاورزی ، با قرار دادن خود در موقعیت  مشاغل مختلف میتواند انتخاب آگاهانه تری داشته باشد.

ž    لذا باید همواره اين پرسش را در نظر داشته باشند که.

نمودار

ž    هدف من از انتخاب رشته چيست؟

اولیاءدانش آموزان :مسئله بعدی آگاهی دادن به اولیاء دانش آموزان به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب رشته تحصیلی میباشد .که با جلسات متعدد میتوان برآن فائق آمد.

امکانات و شرایط اجتماعی:دانش آموز باید تاحدی امکانات تحصیلی محل زندگی و شهر،امکانات مالی در صورت نیاز به خود اشتغالی و شرایط منزلت اجتماعی رشته و به طبع آن شغلش را نیز در نظر بگیرد.

عوامل مزاهم درانتخاب رشته مناسب ودرست:

اشتباه  مدیر، معاون و دبیران در هدایت تحصیلی

متأسفانه گاهی مدیر،معاونان و دبیران،از روی دلسوزی ولی ناآگاهی با اظهار باورهای غلط در زمینه انتخاب رشته باعث اشکال در هدایت تحصیلی درست و صحیح دانش آموز(که شاید در خانواده و دوستان طرف مشورت مناسبی نداشته باشد.)می شوند.ویا به خاطر اینکه ظرفیت کلاسهای مدرسه راپرکنند . دانش آموزان را به اجبار هدایت به رشته دلخواه مدیر مدرسه می نمایند . واز ورود دانش آموزی مستعد و علاقه مند و آشنا با علوم انسانی به رشته علوم انسانی ویا دانش آموز علاقه مند به کارهای فنی، به رشته های فنی،  جلوگیری می کنند یا می کوشند دانش آموز خواهان ادامه تحصیل در رشته تجربی را از این کار منصرف کنند.که با این کار ضربه بزرگی به دانش آموزان وارد خواهند کرد

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز  اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز  اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه  

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز  اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز  اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه

منابع:

۱-اردبیلی ،یوسف.(۱۳۷۸).راهنمایی ومشاوره حرفه ای وروشهای کسب و کاربرد اطلاعات شغلی.موسسه نشر ویرایش.

۲-شفیع آبادی،عبدالله.(۱۳۷۹).راهنمایی ومشاوره تحصیلی و شغلی(مفاهیم و کاربردها).تهران :انتشارات سمت

۳-رازی،محمود.(۷۵-۷۲). بررسی دیدگاههای دانش آموزان نظام جدیدآموزش متوسطه در خصوص موفقیت مشاوران در هدایت تحصیلی دانش آموزان

۴-رضوی رزاقی ،محمود

۵-رئوفی ،مریم.(۱۳۷۷-۱۳۷۴).انتشارات خجسته

۶-یحیایی ،عفت.(۱۳۸۳)، گامها و مراحل انتخاب رشته تحصيلي –شغلي.مهر دامون

برای دانلود اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

35 − 25 =