دانلود اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل گوشه گیری سارا را برطرف نمایم ؟

دانلود اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل گوشه گیری سارا را برطرف نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

دانلود اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل گوشه گیری سارا را برطرف نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی مشاور می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی مشاور را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی مشاور موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل گوشه گیری سارا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل گوشه گیری سارا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل گوشه گیری سارا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل گوشه گیری سارا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل گوشه گیری سارا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل گوشه گیری سارا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل گوشه گیری سارا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل گوشه گیری سارا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل گوشه گیری سارا

انتخاب راه حل هاي ممكن

معلمان و والدین در رفع مشکلات کودکان گوشه گیر نقش بسزایی دارند و با صمیمیت و محبت باید به تمام تغییرات رفتاری مناسب و موفقیت آمیز آنان توجه کرده ، آنان را تشویق کنند و بدین وسیله کودکان را به سوی فعالیتهای اجتماعی سازنده در مدرسه و خانه راغب سازند . بردن به گردشهای علمی ، تشویق به سخن گفتن در حضور والدین و دوستان و بستگان و جرات دادن به او بدین معنی که می تواند در برابر جمع سخن بگوید و شرکت دادن در فعالیتهای هنری و ایفای نقش در نمایشنامه ها از جمله اعمالی است که مهارتهای اجتماعی دانش آموزان و کودکان را افزایش می بخشد و آنان را در مبارزه با گوشه گیری یاری می دهد ( شفیع آبادی ،۱۳۷۴، ص ۹۷).

با توجه به اطلاعاتی که از طریق مصاحبه با پدر و معلم سارا بدست آوردم و همچنین مطالعه کتاب های روانشناسی تربیتی و مراجعه به اینترنت و مشورت با چند تن از مشاوران راه حل هایی که برای درمان گوشه گیری مفید بود به شرح ذیل لیست کردم:

  1. صحبت با مادر سارا و تشویق او به بازگشت قبل از اینکه حکم طلاق صادر شود.این بهترین و موثرترین راه برای حل مشکل سارا بود.
  2. صحبت با پدر سارا و اینکه او خودش را با واقعیت موجود وفق داده و برای زندگی سارا از هیچ کوششی دریغ نورزد: به او احترام بگذارد،محبت کند، به درس هایش توجه کند،به خواسته هایش توجه کند، پای صحبت هابش بنشیند، با او در انجام امور منزل مشورت کند،مسئولیت بدهد، تشویق کند، با مدرسه در ارتباط باشد.
  3. صحبت با معلم سارا؛به او محبت کند،مسئولیت بدهد، توجه داشته باشد.تشویق کند، درکارهای گروهی مشارکت دهد.
  4. صحبت با معاونین آموزشی و پرورشی:حمایتهای عاطفی در جهت تقویت اعتماد به نفس دانش آموز، واگذاری مسولیت های مناسب با تو جه بر میزان توان جسمی و روحی دانش آموز،تشویق و زمینه سازی حضور در فعالیت های جمعی و گروهی مانند انتظامات ، مراسم صبحگاهی، گروه سرود و نمایش و شورای دانش آموزی
  5. انتخاب راه حل مناسب ، اعتبار بخشي و اجراي راه حل

با توجه به شرایط زندگی سارا به نظر می رسید.شاید کمک به بازگشت مادرش بهترین گزینه برای سرو سامان دادن زندگی سارا باشد و دیگر نیاز به هیچ اقدامی نباشد. چون مشکل از سرچشمه یعنی از جایی که بوجود آمده بود حل می شد .لذا قبل از هر چیز سعی نمودم به توصیه پدرش چندین بار با مادرسارا تماس بگیرم و با او صحبت کنم و شاید متقاعدش نمایم و به زندگی مشترکشان برگردد اما متاسفانه او هیچ وقت به تلفن های من پاسخ نداد و فقط توانستم با مادربزگ و برادر سارا تماس بگیرم که آنها هیچ کمکی به من برای فراهم کردن زمینه تماس تلفنی با مادر سارا نکردند. لذا وقتی از این اقدام مایوس شدم در صدد بر آمدم این مشکل را از طریق علمی و با نظر متخصصان علم روانشناسی و تعلیم تربیت حل نمایم.

بهترین راه حل ممکن محبت کردن و دادن مسئولیت بود.لذا به افرادی که در تعلیم وتربیت سارا ارتباط مسقیم داشتند، من جمله پدر ، معلم ، معاونت آموزشی، معاونت پرورشی، مربی ورزش توصیه شد به سارا توجه بیشتری داشته و به او در عرصه های مختلف ، مثل عضویت شورای مدرسه ، بهداشت یار  و انتظامات ، مبصری، گروه سرود ، نمایش ، مشاوره در امور منزل و ….

موثر ترین فرد در زندگی سارا و اینکه بیشترین تاثیر را می توانست در تعلیم وتربیت او داشته باشد، پدرش بود، لذا با او بطور مفصل در چندین جلسه صحبت شد و تاکید گردید که جای خالی محبت مادرش را پر کند. وقت بیشتری را در منزل برای او اختصاص دهد. سعی کند هر روز صبح ها تا جلوی درب مدرسه او را مشایعت کند، بعد از ظهرها زودتر به منزل برگردد، در انجام امور منزل با او مشورت کند. منزل نامناسب استیجاری خود را تغییر دهد. ارتباطش را با معلم سارا بیشتر نموده و زمینه را برای ارتباط بیشتر او با دوستانش فراهم نماید.

شخص دومی که می توانست تاثیر زیادی در شخصیت سارا داشته باشد و به او در حل مشکلش کمک کند معلم او بود.به معلمش توصیه شداو را در کارهای گروهی درگیر کند و به او مسئولیت بدهد .همچنین محبت خود را از او دریغ نکند. از آنجایی که معلم سارا شخصی دلسوز و مهربان و علاقه مند به امور پژوهشی بود نهایت همکاری را داشتند . او را به عنوان نماینده کلاس انتخاب کردند .و به سایر دانش آموزان توصیه نمودند که با سارا دوست شده و او را در کار های گروهی مشارکت دهند.

سارا در انتظامات مدرسه به معاون آموزشی کمک می کرد و عضو گروه سرود هم بود.

اهم راهكار هاي ارائه شده به شرح زير مي باشد:

–         دادن مسئولیت توسط معاونت پرورشی ، آموزشی و معلم کلاس

–         جابجایی محل سکونت و عوض کردن خانه توسط پدرش

–         توجه کردن به دانش آموز توسط معلم و مدیر و معاون آموزشی

–         تشویق کردن در مناسبت های مختلف چه از نظر درسی و چه از نظر پرورشی

–         بردن اردو و گردش های علمی

–         شرکت پدرش در پیاده روی روز خانواده به زمین های اطراف روستا به همراه سارا

       فراهم کردن زمینه مشارکت پدرش با مدرسه مانند تعمیر دستگا های فتوکپی و کامپیوتر

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل گوشه گیری سارا  دانلود اقدام پژوهی مشاور 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل گوشه گیری سارا  دانلود اقدام پژوهی مشاور 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل گوشه گیری سارا دانلود اقدام پژوهی مشاور   

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل گوشه گیری سارا  دانلود اقدام پژوهی مشاور 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل گوشه گیری سارا دانلود اقدام پژوهی مشاور 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل گوشه گیری سارا  دانلود اقدام پژوهی مشاور 

منابع وماخذ:

۱-سيف الهي،وجي الله، راهنماي اقدام پژوهي،انتشارات گيلان،۱۳۸۷

۲- اکبری ، ابوالقاسم ، مشکلات نوجوانان و جوانان ، چاپ دوم نشر ساوالان ، تهران ، سال ۱۳۸۱

۳-نوابی نژاد ، شکوه: رفتارهای بهنجار و نابهنجار کودکان و راههای پیشگیری و درمان ، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان ۱۳۷۲

۱- اصغری پور ، حمید – اصغری پور ، نگار و فضلی خوانی ، منوچهر،۱۳۸۳ ، مشاوره با دانش آموزان در مدارس ، مشهد: انتشارات ضریح آفتاب .

۲-حسینی بیرجندی، سید مهدی،۳۸۴ ، اصول و روشهای راهنمایی و مشاوره ، تهران: انتشارات رشد
۳- عزت پور ، نازی ، گوشه گیری و درمان آن ( بر خط )

برای دانلود اقدام پژوهی مشاور و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

16 − 13 =