نمونه اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی پیرامون مقوله چگونه میتوانم دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس را شناسایی کنم و به او در درس خواندن کمک نماییم؟
نمونه اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی پیرامون مقوله چگونه میتوانم دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس را شناسایی کنم و به او در درس خواندن کمک نماییم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۸ صفحه
نمونه اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی پیرامون مقوله چگونه میتوانم دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس را شناسایی کنم و به او در درس خواندن کمک نماییم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله شناسایی دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس
دیباچه مطالب پیرامون مقوله شناسایی دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله شناسایی دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله شناسایی دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله شناسایی دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله شناسایی دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله شناسایی دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با شناسایی دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله شناسایی دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس
- نوع بیدقت و بدون توجه :
در این نوع در فرد نمی تواند روی تکلیفی که به او میدهند و یا یک فعالیت خاص تمرکز داشته باشد. اکثر کودکان دچار ADHD در دقت و توجه کردن دچار مشکل هستند. این دسته از افراد غالبا:
- توجه زیادی به جزئیات ندارند.
- بر بازیها و کارهای مدرسه نمیتوانند تمرکز داشته باشند.
- کارهای مدرسه و فعالیتهای روزانه خود را در منزل تا آخر دنبال نمیکنند و آنها را به پایان نمیرسانند.
- نمیتوانند یک وظیفه یا تکلیف را تمام و کمال انجام دهند.
- اسباب بازیها ، کتابها و وسایلشان را اغلب گم میکنند.۲٫ نوع تکانشی – بیشفعالی:
در این نوع از اختلال فرد بسیار فعال است. و بدون فکر اقدام به فعالیت و انجام کار میکند. فعالیت بیش از حد معمول ، قابل مشاهدهترین مشخصه اختلال ADHD است. کودک بیشفعال همیشه در حال انجام کاری میباشد. ممکن است سطح بیشفعالی با افزایش سن کاهش یابد. این کودکان قبلا از این که راجع به عملی فکر کنند آن را انجام میدهند. برای مثال این کودکان ممکن است بطور ناگهانی وسط خیابان شروع به دویدن کنند و از یک سمت به سمت دیگر خیابان بدون نگاه کردن حرکت کنند و یا این که از درخت بلندی شروع به بالا رفتن کنند. ممکن است آن ها موقعیتهای خطرناک شگفت زده شوند. گاهی هم هیچ ایده و فکری برای خارج شدن از این وضعیت ندارند. غالبا ، فعالیتهای تکانشی و بیشفعالی با هم همواره هستند. مشخصه کودکانی که این اختلال را با هم دارند بدین گونه است:
- بیقراری و ناآرامی
- دویدن مداوم از سویی به سوی دیگر و یا بالا رفتن از چیزی
- پایین آمدن از صندلی وقتی که اجازه این کار را ندارند.
- عدم توانایی در بیسر و صدا بازی کردن
- بیش از حد صحبت کردن
- پاسخدادن ناگهانی و بدون فکر به پرسشی که هنوز تمام نشده است.
- عدم توانایی در صبر کردن برای نوبت خود
- بدون اجازه وسط بازی دیگران پریدن
- وسط صحبت دیگران پریدن۳٫
- نوع ترکیبی :
در این نوع اختلال فرد بسیار فعال است و بدون فکر اقدام به فعالیت و انجام کار مینماید. کودکان با این نوع اختلال نشانههایی از هر دو نوع قبل را که متذکر شویم دارا هستند. آنها در توجهکردن، بیشفعال بودن و کنترل تکانشهای خود دچار مشکل هستند. البته گاهی تمام کودکان بیتوجه هستند و یا اینکه بیش از حد فعالیت میکنند و حرکات تکانشی دارند. (بیش فعالی ؛کمک به کودکان و نوجوانان حواسپرت و بی قرار ، پاتریشیا ا . کویین و جودیت ام . استرن ، ترجمه ی دکتر حمید علیزاده )
علل بیش فعالی
این بیماری سالهاست که شناخته شده و عوامل متعددی در ایجاد آن نقش دارند. به نظر میرسد علت آن بیشتر به نقص در تکامل سیستم اعصاب مربوط باشد. کودکان مبتلا احتمالا در قسمتهایی از مغز که مسئول توجه، تمرکز و تنظیم فعالیتهای حرکتی میباشد دچار نقص جزئی هستند. توارث و ژنتیک در این اختلال نقش دارد. همچنین در بعضی موارد در جریان حاملگی یا زایمان یا پس از آن صدمات جزئی به ساختمان مغز وارد میشود که میتواند باعث این مشکل گردد. كلا ميتوان علل را در ۴ دسته تقسيم نمود :
۱- علل احتمالي شامل تروماهاي پيش از زايمان و عوامل ژنتيكي و رواني – اجتماعي مي باشد .
۲- عملكرد نادرست نورآدرژنيك و دوپامينرژيك در سيستم هاي نروترنسميتر وجود دارد
۳- كاهش خونرساني لوب فرونتال و كاهش ميزان متابوليسم لوب فرونتال تحتاني نيز ذكر شده است .
۴- نشانه هاي خفيف عصبي در كودكان با ADHD بيشتر يافت شده است
علائم
مشکل اصلی کودکان ADHD عدم توانایی آنها در حفظ و تنظیم رفتارشان است، در نتیجه اغلب نمیتوانند رفتار مناسبی که لحظه به لحظه با شرایط محیط هماهنگ باشد نشان دهند. خوابیدن و غذا خوردن آنها منظم نیست به نظر میرسد در همه چیز دخالت میکنند و مراقبت دائمی نیاز دارند. از نظر هیجانی ثبات ندارند، ناگهانی میخندند یا گریه میکنند و رفتارشان غیر قابل پیشبینی یا ارزیابی است. سریع از کوره در میروند و نمیتوانند پیامدهای رفتارشان را پیشبینی یا ارزیابی نمایند. در فعالیتهای خطرناک شرکت میکنند و احتمال صدمه دیدن آنها زیاد است. قبل از فکر کردن عمل میکنند، قبل از پایان سوال جواب میدهند، زياد صحبت مي كنند و پافشاري مي كنند ، بيقراري و وقفه هاي متناوب دارند ، ناشكيبا ، حواس پرت و فراموشكار هستند. اشیا را پرتاب میکنند و ناخواسته به دیگران صدمه میزنند، پر فعالیت و پر تحرک هستند، هر لحظه در حال رفتن هستند، انگار موتوری درون بدن آنهاست که آنها را به حرکت دائمی مجبور میکند، نمیتوانند آرام بنشینند و بیقرار هستند. اختلال تمرکز در این کودکان در کارهایی که فعالیت دائم و جدی مغزی را لازم دارد مشهودتر است. آنها ممکن است در تماشای تلویزیون، بازی با کامپیوتر و فعالیتهای لذتبخش با کودکان دیگر تفاوتی نداشته باشند ولی در کارهایی که فعالیت مداوم مغزی و تمرکز لازم دارد (انجام تکلیف درسی) تفاوت آنها با کودکان دیگر نمایان میشود. به نظر میرسد مغز آنها اطلاعات محیطی را بیش از حد لازم میگیرد، یعنی در انتخاب توجه به اطلاعات ضروری و بیتوجهی و حذف اطلاعات غیر ضروری ضعف دارد. رعایت قوانین منزل و مدرسه برای آنان مشکل است و برای پیروی از قوانین توجه بیشتری لازم دارند. در انجام تکلیف مدرسه، تمرکز روی درس، رعایت قوانین مدرسه و داشتن روابط اجتماعی مناسب با همکلاسیها مشکل دارند. برای رسیدن به اهداف درازمدت برنامهریزی نمیکنند. (http://www.pezeshkan.org/?p=23423)
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله شناسایی دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس نمونه اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله شناسایی دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس نمونه اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله شناسایی دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس نمونه اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی
کسب نتایج پیرامون مقوله شناسایی دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس نمونه اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله شناسایی دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس نمونه اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله شناسایی دانش آموز بیش فعال پایه دوم متوسطه در درس نمونه اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی
۱ -اندازه گیری ، سنجش و ارزشیابی آموزشی (مولف : دکتر علی اکبر سیف)
۲ – برنامه ریزی تحصیلی و شغلی پایه اول دبیرستان (دفتر برنامه ریزیو تالیف کتب درسی)
۳ – بیش فعالی ؛کمک به کودکان و نوجوانان حواسپرت و بی قرار ( مولف: پاتریشیا ا . کویین و جودیت ام . استرن ، ترجمه ی دکتر حمید علیزاده )
۴ – فرهنگ لغت (معین)
۵- نقص توجه/بیش فعالی (مولف: جوبوریل ، مترجم محمدرضا عبدی )
۶ – http://www.kidcreativity.ir
برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید