دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی پیرامون مقوله چگونه می توانم مشکل افسردگی دانش آموزم آیدا را حل کنم ؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی پیرامون مقوله چگونه می توانم مشکل افسردگی دانش آموزم آیدا را حل کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۷ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی پیرامون مقوله چگونه می توانم مشکل افسردگی دانش آموزم آیدا را حل کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله  حل مشکل افسردگی آیدا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکل افسردگی آیدا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکل افسردگی آیدا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکل افسردگی آیدا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل مشکل افسردگی آیدا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکل افسردگی آیدا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکل افسردگی آیدا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکل افسردگی آیدا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکل افسردگی آیدا

تجزیه و تحلیل داده ها

از منابع علمی و مشاهدات عینی و مصاحبه هایی که با مادر دانش آموز به عمل آوردم و پرسشنامه هایی که توسط مشاور مدرسه به همه ی بچه ها داده می شد معلوم گردید که دانش آموز ما از چندین مشکل در رنج به سر می برد و این مشکلات بهداشت روانی او را مختل کرده و دچار افسردگی شده است و از نظر جسمانی نیز او را بیمار ساخته است.

برای حل این مشکل قسمتی در حیطه ما در کلاس و مدرسه است و قسمتی با همکاری خود دانش آموز و خانواده او قابل حل بود و همچین معرفی او به روان شناس.

آیدا یتیمی را به عنوان یک ضعف در شخصیت خود پذیرفته بود و در او عزت نفس جای خود را به ذلت نفس داده بود در نتیجه اعتماد به نفس خود را از دست داده و خود را کمتر از دیگران می بیند و زمانی که دوستان خود را با پدرانشان می بیند و یا پدر و مادرها در مراسم به مدرسه می آیند دچار عقده حقارت شده و در خود فرو رفته و زمانی که در چنین محیطی قرار می گیرد مشکل خود را عمیق تر از گذشته احساس کرده است.

متاسفانه مادر خود دانش آموز به علت عدم آشنایی از ویژگی های دوره نوجوانی رفتار درستی با آیدا نداشته است و هر گاه ناراحت می شده تمام ناراحتی هایش را روی سر آیدا می ریخته است. به علت ضعف مالی و نداشتن سرپرست از همسایگان که چند تا از دوستان آیدا هم بودند لباس و وسایل برای آیدا می گرفته که این در روحیه آیدا اثر بدی گذاشته و رابطه ی خود را با همکلاسی ها و دوستانش قطع کرده و دچار نگرش منفی نسبت به آنها شده است و همواره احساس می کرده که مورد تمسخر و استهزا آنها قرار دارد.

در چند مورد هم مادرش مسئولان مدرسه کمک گرفته. زمانی که همکلاسی هایش می فهمند در عالم بچگی حرف هایی زده اند که در روحیه حساس آیدا تأثیر بسیار بدی گذاشته است. به طوری که آیدا به مادرش گفته اگر به مدرسه بیایی از مدرسه فرار خواهم کرد.

ما از یک کتاب آسمانی برخوردار هستیم که از هر برگ آن هزاران برگ راهنما و روح بخش استخراج می شود. آنگاه در فضاهایی زندگی می کنیم که یتیمان احساس ضعف و سستی دارند و ندانسته رفتاری می کنیم که مورد تحقیر و تمسخر قرار می گیرند و این در حالی است که همگی جامه اسلام بر تن داریم و در تاقچه های منزلمان هر کدام چند جلد قرآن کریم داریم ولی تا چه اندازه به دستوراتش عمل می کنیم؟

انتخاب راه حل موقتی

  1. تشکیل جلسه ی پرسش و پاسخ در مورد معیارها و ارزش های یک دانش آموز موفق در همه ی ابعاد زندگی شخصی و تحصیلی و غیره در کلاس درس به وسیله ی همه ی دانش آموزان
  2. استفاده از تجربیات همکاران و سایر کارکنان مدرسه
  3. برقراری ارتباط با دانش آموز مورد نظر از طریق مصاحبه، دادن مسئولیت های ویژه و وارد کردن اودر فعالیت های گروهی و …

۴٫معرفی دانش آموز به واحد مشاوره اداره و پی گیری نتایج به دست آمده

  1. واگذاری فعالیت های ویژه به او مثلاً از او بخواهیم به طور غیرمستقیم در مورد موضوعی که با مشکل او ارتباط دارد تحقیق کنید.
  2. معرفی چند دانش آموز موفق که مانند او پدرانشان را از دست داده اند

۷٫اعطای کمک به او به عنوان تشویق، نه به عنوان ضعف مالی

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

۱٫هر جلسه چند دقیقه از وقت کلاس را به طرح پرسش و پاسخ هایی در مورد معیارهای یک دانش آموز موفق اختصاص دادم و ویژگی ها را لیست می کردیم و از همه می خواستیم چیزهایی را که تا کنون خود بچه ها جواب داده اند را در دفترچه ای یادداشت کرده و آنها را مرتب کرده اند بخوانند که به طور مستقیم بیان می کردیم که نداشتن پدر چیزی را از ارزش های انسان نمی کاهد.

۲٫در فضای آموزشی که ما قرار داریم متأسفانه مدیر آموزشگاه تا حدودی با دانش آموزان رفتار تندی دارد و نظر مساعدی جهت همکاری با من نداشت و اخطار می کرد که دارم دردسر درست می کنم.

اما مشاور مدرسه همکاری بسیار زیادی داشتند و معتقد بود نباید بین آیدا و سایر دانش آموزان تفاوت ویژه ای قائل شویم چون وضع بدتر می شود و اگر احساس کند که با سایرین متفاوت است تفاوت در رفتار را ترحم تلقی می کند و بسیار غمگین خواهد شد که این نظر بسیار مفید بود و کمک شایانی به من کرد تا در رفتارم هیچ گونه تفاوتی قائل نشوم.

  • ارتباط سنگ بنای جامعه انسانی است که بدون آن فرهنگ هرگز به وجود نمی آمد. ارتباط عبارت است از فن انتقال اطلاعات، افکار و رفتارهای انسانی از یک شخص به شخص دیگر به طور کلی هر فرد برای ایجاد ارتباط با دیگران و انتقال پیام های خود به آنها برنامه ریزی می کند در این رهگذر از وسایل مختلف بهره جوید.[۵]

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکل افسردگی آیدا دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکل افسردگی آیدا دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکل افسردگی آیدا دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکل افسردگی آیدا دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل مشکل افسردگی آیدا دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله حل مشکل افسردگی آیدا دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

منابع

  1. افروز غلامعلی؛ نشریه ماهانه آموزشی و تربیتی پیوند، شماره ۲۷۲، خرداد ۸۱٫
  2. افروز غلامعلی؛ نشریه ماهانه آموزشی و تربیتی پیوند، شماره ۲۷۱، اردیبهشت ۸۱٫
  3. اتحادیه انجمن های اسلامی، تقویم (۱۳۸۹)، آبان ماه.
  4. عابدی میانجی، محمد؛ به سوی فردی بهتر (۱۳۸۲)، قلم زائر.
  5. معاونت آموزشی نمسا، دانستنی های عمومی مدیریت، ۱۳۸۵، تهران.
  6. محدثی، جواد؛ سیر اخلاقی در رفتار پیامبر اعظم (ص)، ۱۳۸۵، قم، ام ابیها.

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

73 + = 76