اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی پیرامون مقوله چگونه می توانم انضباط دانش آموزان دختر دوم متوسطه را در هنگام تدریس درس بهبود بخشم؟

اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی پیرامون مقوله چگونه می توانم انضباط دانش آموزان دختر دوم متوسطه را در هنگام تدریس درس بهبود بخشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۴ صفحه

اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی پیرامون مقوله چگونه می توانم انضباط دانش آموزان دختر دوم متوسطه را در هنگام تدریس درس بهبود بخشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس

ارائه راه حل  های پیشنهادی وبررسی راه حل ها (شواهد ۲ )

نظر به همفکري ها و بررسي هايي که در مراحل پيش داشتم راه حل هايي به منظور افزايش روحيه انضباط در دانش آموزان کلاس دوم  به عنوان راه حل موقت در نظر گرفتم.

۱-تاکيد بر وقت شناسي معلم از اين جهت که الگوي عملي خوبي براي دانش آموزان است. اگر چه نظم و انضباط تنها به موقع آمدن ورفتن نيست اما اين خود جزء کلي انضباط محسوب   مي گردد و در واقع نظم شامل همه امور زندگي و برنامه هاي انساني است و روحيه نظم را در خود بوجود آورند چرا که اگر اين حقيقت جزء خصلت هاي آدمي نبود دگر دوري و نزدیکي براي او مفهومي نخواهد داشت و در صورت خلاف اگر منزلش به ديوار محل کارش و يا اداره اش چسبيده باشد باز با تاخير ورود در محل کارش حاضر خواهد شد و اين خود يک عيب بزرگ است و شخصيت آدم را به خطر مي اندازد و کمالاتش ناديده گرفته مي شود(مجيد رشيد پور ـ  ۱۳۸۱ ـ صفحه ۱۴۷).

۲-صحبت با والدين دانش اموزان به منظور تبادل نظر در زمينه‌ي آموزش و تقويت روحيه‌ي نظم و مسئوليت پذيري فرزندان به منظور افزايش روحيه نظم در دانش آموزان . خانوده ها بنا بر فرهنگ و ذوق و سليقه وبا توجه به اينکه سخت گير باشند يا سهل انگار و يا آگاه به مسائل تعليم و تربيت مي توانند آثار تربيتي مثبت ويا منفي بر جاي بگذارند.

۳- حقوق افراد در کلاس مشخص شده و همواره از اين حقوق دفاع شود و بدين منظور قوانيني بر اساس حقوق دانش اموزان در کلاس با کمک خود آنها تعيين شود. و نصب اين قوانين در کلاس تا در مواقع لزوم در دسترس باشد و بتوان به آن رجوع کرد. در يک فضاي آموزشي مواردي وجود دارد که چانه زدن بر نمي دارد و بايد بي کم و کاست اجرا شود و منعکس کننده نيازهاي اوليه دانش آموز است اين موارد همان حقوق افراد مي باشد که به ما کمک مي کند در برابر رفتار هاي نامناسب واکنش هاي منطقي نشان بدهيم و مدام مجبور نباشيم اين جواب نيش دار را به دانش آموز بدهيم که : چون من مي گم! و رعايت اين حقوق باعث مي شود براي آموزش رفتارهاي مناسب به دانش آموز چهار چوب مشخص در اختيار داشته باشيم همچنين براي حمايت از حقوق دانش آموزان (امنيت ، يادگيري و برخورد عادلانه با آن ها ) و برهمين اساس نکته مهم روشن کردن ارتباط بين حقوق و قوانين براي دانش اموزان است و در اين صورت قوانين از نظر بچه ها عادلانه و پيروي کردن از آن آسان تر خواهد بود.( جوان امروز ۴ قانون برقراري انضباط در کلاس شماره ۳۵۱۹  – مهر ۱۳۸۸ ص ۲۸)

۴-در کلاس به دانش آموزان فرصت داده شود آزادانه بين رفتار مناسب و نامناسب اجتماعي هر کدام را بخواهند انتخاب کنند تا ميزان مسئوليت پذيري آنان بالا رود و دانش آموز نتيجه هر کدام از انتخاب هايش را ببيند . اگر دانش آموز آزاد باشد بين رفتار مناسب و نامناسب اجتماعي هر کدام را بخواهند انتخاب کند استقلال شخصيت پيدا مي کند ، ميزان مسئوليت پذيري او را بالا مي برد ، خود را ارزشمند احساس مي کند (هريس کلمز ۱۳۷۵ ص ۲۷)

۵-تاکيد و تمرکز معلم بر کارش به عنوان يکي از آشکار ترين متغير هاي موثر بر فرآيند ياددهي و يادگيري در کلاس اين راه حل شامل تمام کارهايي مي شود که معلم از شروع تا خاتمه کلاس بايد به آن توجه کامل داشته باشد . تحقيقات نشان داده اند فعاليت هايي كه به عنوان مقدمه يادگيري شناخته مي شوند تاثيرات غير قابل انكار را روي نتيجه يادگيري نيز مي گذارند و شخصي از جريانات آموزشي بهتر از ديگر جريانات به ترقي و پيشرفت يادگيري كمك مي كند . شروع خوب در جريانات آموزشي يك نمونه از اين جريان است.۰( سي ام فلينگ ـ ۱۳۷۳ـ ص ۱۱۹)

۶-بکارگيري روش هاي نوين ياددهي و يادگيري به منظور تنوع روشهاي تدريس و ايجاد علاقه و فعال نمودن و مشغول نگهداشتن دانش آموزان وداشتن آمادگي قبلي به طوری که مواد و وسايل آموزشي و نوع پرسش ها و فعاليت ها را از قبل آماده كنم اين نكته بسيار مهم است كه وسايل و ابزاري كه به كار مي بريم بشناسيم هيچ عاملي بيشتر از  اين دانش آموز را از معلم روگردان نمي كند كه دريابد معلم بر كارش مسلط نيست و در صورتي كه اطلاعات ناقص يا نادرست داده شود از آن به بعد هرچه بگوييم ترديد خواهد كرد و همين ممكن است دست آويزي شود براي شيطنت  و به هم ريختن نظم كلاس .

۷- براي هريك از دانش آموزان وظيفه اي مشخص كنم  . آگاه باشيم كه برخي ها آنقدر وظايفشان را با بي كفايتي انجام مي دهند تا به اين سعادت دست يابند كه ديگران آن ها را كودن بدانند و از انجام برخي وظايف معاف كنند و به اين صورت در كلاس احساس آسودگي خاطر كنند. برخي ممكن است آنقدر كند كارشان را انجام دهند تا معلم آن كار را از آنان گرفته و خود انجام دهد . برخي وانمود مي كنند سخت در تلاشند  مي گويند ببيند چقدر زحمت كشيدم در حاليكه واقعاً كاري انجام نمي دهند. برخي هم كار را به نحوي ناقص انجام مي دهند ، تظاهر مي كنند موافق انجام فعاليت مورد نظر هستند و با وجود انجام قسمت اعظم كار واقعاً آن را به پايان نمي رسانند و ممكن است ما يا خود آن را تكميل كنيم و يا به ديگري واگذاركنيم . ويا فراموشي، كه نكته اي اساسي در آموزش مسئوليت پذيري است و بايد تمهيداتي به كار بريم تا از فراموشي بچه ها كاسته شود.       ( هريس كلمز-۱۳۷۵ ـ ص ۴۶) به هر حال بچه ها زيركانه سياستهاي مختلفي  به كار مي برند تا از زير بار مسئوليت شانه خالي كنند كه يك معلم هوشيار بايد مراقب اين موقعيت ها باشد و بداند چه مي كند.                              

۸-تشویق  دانش آموزان منضبط و پرهيز از تنبيه و توهين  و تحقير دانش آموزان بي قيد و گذشت و بخشش در مورد اشتباهات آنها به طوري كه لوس نشوند (كل كلاس را براي بد رفتاري يك يا چند نفر تنبيه نكنيم )

هيچ موجودي به اندازه  انسان ظريف نيست اين موجود لطيف راه هاي نفوذ پذيري دارد اگر از راهش وارد شديم به تسخير در آمده ، عاليترين تجليات فكري و هنري و ذوقي و معنوي را از خود بروز خواهد داد، حماسه ها خواهد آفريد . شايد عاليترين ابتكارات انساني مرهون تشويق و ترغيب ها بوده است.

اگر همه از بيراهه وارد شويم مقاومت كرده تسليم نخواهد شد ، همه استعدادهايش به هرز خواهد رفت . بنابراين بر عهده ماست كه چگونه رفتاري انتخاب كنيم تا همه نيروها و استعدادهاي دروني دانش آموزان بسيج گردد و برخي از معلمان و مربيان بر اثر خامي و بي تجربگي راه خشن و تندي را انتخاب كرده و به جاي شكوفايي ، همه نيروهاي دروني را به باد مي دهند.( مجيد رشيد پور ـ۱۳۸۱ ،‌ص ۱۲۴)

۹- تغيير چيدمان صندلي هاي كلاس و استفاده از كارهاي گروهي همچنين برگزاري برخي از جلسات در حياط مدرسه  مي تواند دلزدگي از كلاس را كاهش داده و نظم كلاس را افزايش دهد.

همچنين با بهره گيري از وسايل كمك آموزشي امكان تدريس علمي براي هر درس فراهم مي شود و دانش آموزان مي توانند نو آوري هاي خود را در مدرسه و جامعه به منصه‌ي ظهور برسانند.( لاله جانمردي – نقش آزمايشگاه مدارس در رشد خلاقيت دانش آموزان – بهمن ۱۳۸۸- ص ۳۶)

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود دادن انضباط دانش آموزان دختر در هنگام تدریس درس اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی

منابع

۱- اکبری ، ابوالقاسم .(  ۱۳۸۱ ). مشکلات نوجوانان و جوانان. تهران : چاپ دوم نشر ساوالان.fa.wikipedia.com.

۲-   احدي ، حسن و محسنی ، نیک چهر .(۱۳۷۳). روانشناسی رشد

۳- شعاري نژاد، علي اكبر.(۱۳۶۲). روانشناسي يادگيري . تهران: انتشارات توس

۵- شفيع آبادي، عبداله.(۱۳۷۴).راهنمايي ومشاوره كودك. تهران: انتشارات سمت.

۶-  قاسمي پويا، اقبال. (۱۳۸۱). راهنماي عملي پژوهش در عمل. تهران: چاپ افست.

۷-  كريمي، يوسف.(۱۳۷۹). روانشناسي  اجتماعي . تهران: نشر ارسباران.

۸- مير كمالي.سيد محمد.(۱۳۷۹). روابط انساني در آموزشگاه. تهران: یسطرون.

۹-  ميلاني فر، بهروز.(۱۳۷۰). روانشناسي كودكان ونوجوانان استثتايي.  تهران: قوس.

 

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 44 = 45