نمونه اقدام پژوهی دبیر شیمی پیرامون مقوله چگونه به کمک تجربیات برتر تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس تاثیر مثبت بگذارم؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر شیمی پیرامون مقوله چگونه به کمک تجربیات برتر تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس تاثیر مثبت بگذارم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۳ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر شیمی پیرامون مقوله چگونه به کمک تجربیات برتر تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس تاثیر مثبت بگذارم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر شیمی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر شیمی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر شیمی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تاثیر مثبت بر یادگیری دانش آموزان به کمک تجربیات برتر تدریس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تاثیر مثبت بر یادگیری دانش آموزان به کمک تجربیات برتر تدریس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تاثیر مثبت بر یادگیری دانش آموزان به کمک تجربیات برتر تدریس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تاثیر مثبت بر یادگیری دانش آموزان به کمک تجربیات برتر تدریس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تاثیر مثبت بر یادگیری دانش آموزان به کمک تجربیات برتر تدریس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تاثیر مثبت بر یادگیری دانش آموزان به کمک تجربیات برتر تدریس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تاثیر مثبت بر یادگیری دانش آموزان به کمک تجربیات برتر تدریس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تاثیر مثبت بر یادگیری دانش آموزان به کمک تجربیات برتر تدریس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تاثیر مثبت بر یادگیری دانش آموزان به کمک تجربیات برتر تدریس

ارزشیابی و تاثیر اقدام جدید و اقدام پژوهی :

ارزشیابی در کلاس نه تنها به پرسش های تدریجی محدود می شود بلکه فعالیت های دانش آموزان در کلاس شامل مقاله – نرم افزار – فیلم های آموزشی که از تلویزیون در مورد موضوعات شیمی ضیط کرده اند با توجه به موضوع کتاب – یک تکه از روزنامه – تهیه عکس از اینترنت و تهیه آلبوم عکس های شیمی و … در تعیین نمره ارزشیابی نقش دارد یعنی مجموع نمراتی را که به صورت آزمون کتبی – شفاهی – جمع آوری نقشه – عکس – تحقیق – فعالیت انجام داده اند جمع تقسیم بر تعداد نمره مستمر آنها خواهد بود . اجرای روش ارزشیابی مراحل زیر انجام می شود که عبارتند از : در دومین جلسه حضور در کلاس موضوع درس تدریس می شود  و شیوه های ارزشیابی به دانش آموزان در جلسه اول معارفه گفته می شود . اولین جلسه ارزشیابی کلاس :

یکی از اولین ارزشیابی های طول سال اولین ارزشیابی است زیرا دانش آموزان دبیر را و دبیر دانش آموزان را ارزشیابی می کند . دانش آموزان نوع سوال دبیر – روش ارزشیابی – صحت ارزشیابی را و دبیر دانش آموزان قوی و ضعیف و سطح کلاس را تشخیص می دهد . از جلسه دوم به بعد دانش آموزان کلاس به دو گروه الف و ب تقسیم می شوند و هر جلسه از یک گروه درسی پرسیده می شود در هر گروه هم دانش آموزان ضعیف هستند هم قوی . هر جلسه از یک گروه درسی می پرسم و نمی گویم از جایی که از شما درس نپرسیده ام درس می پرسم و جلسه بعد از گروه بعدی به این ترتیب همه کلاس همه کتاب  را ارزشیابی می شوند بعد از اتمام هر فصل آزمون کتبی به عمل می آورم که تاریخ را در صفحه اول دفتر نمره ثبت می نمایم تا با آزمون های دیگر تداخل نداشته باشد . در پایان هر ماه گروه الی و ب مقایسه می شوند نماینده هر گروه  نمرات را جمع می کند و میانگین گیری می شود مثلا گروه الف ۱۴٫۵ و گروه ب ۱۶٫۵ برای دانش آموزان هم رقابت برانگیز است و هم ایجاد تنوع و شادی می کند .  البته در هنگام آزمون های کتبی سعی می نمایم که ۲ نمونه سوال، حال یا به صورت ۲ نمونه ۴۰ سوالی چهار گزینه ای یا تشریحی که از انواع سوالات چهار گزینه ای – کوتاه پاسخ – ص .غ – کامل کردنی و … طراحی می شود یعنی بعد از اتمام هر فصل دانش آموز ۲ نمونه سوال دریافت می کند .

 ارزیابی تاثیر اقدام جدید و اعتبار بخشی :

بعد از اجرای طرح و نظر خواهی از دانش آموزان و اولیا آنها به این نتیجه رسیدم که طرح مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته و یا اظهار رضایتی که با تکمیل پرسشنامه نشان دادند متوجه شدم که بحمدالله توانسته ام رضایت دانش آموزان را جلب نمایم . نظرات دانش آموزان کلاس را بررسی نموده و خواسته های هر کدام را جداگانه دسته بندی نمودم و در هر کلاس طبق خواسته های آنها و تقاضا هایشان را عمل می کردم .

روش های آموزش دانش آموز محور

غنی سازی محیط آموزشی بحث داغ اکثر محافل آموزشی و بخصوص مدارس دنیا است.

برخلاف تصور قبلی که دانش آموزان صرفاً مصرف کننده دانش بوده و دبیر منبع علم و دانش در کلاس درس به حساب می آمد، امروزه باور بر این است که هر دانش آموزی خودش باید در جهت ارتقای علم و دانش بکوشد و با تحقیق و جست وجو بتواند موضوعات مربوط به درس را فراگیرد. این روش که دانش آموز محور نام دارد نیازمند برخی وسایل کمک آموزشی برای یادگیری دانش آموزان است. توصیه کلی بر این است که این روش پیش گرفته شود تا دانش آموز با سبک و سیاق روش تحقیق و خودآموزشی آشنا شود.

بنابراین دبیر که نقش راهنما دارد می بایست به عنوان یک تسهیل گر آموزشی با امکاناتی که برای آموزش فراهم می کند یادگیری را در دانش آموزان تسهیل کند.

بنابراین یادگیری عمقی در این سبک آموزشی توصیه می شود. اگر دبیری قصد دارد در درس شیمی چگونگی تکامل برخی دوشیمیان را توضیح دهد می بایست گذشته از توضیحات اولیه درباره محل، آب و هوا و مکان زندگی هر دوشیمی یک نمونه آموزشی نیز برای دانش آموز به همراه داشته باشد تا با کمک آن دانش آموز فرایند رشد برخی حیوانات را یاد بگیرد. مثلاً دبیر بهتر است یک یا چند بچه قورباغه را در محیط آزمایشگاه نگه داشته و با مراجعه هر روزه دانش آموزان به آزمایشگاه تغییرات رشدی آن را نظاره گر باشند.

این امکانات آموزشی گرچه ممکن است برای همه مدارس مهیا نباشد اما ارائه تصاویر و یا فیلم هایی از این دسته به رشد فکری و آموزشی دانش آموزان کمک می کند.

البته توصیه اصلی بر این است تا دبیر ها از این وسایل کمک آموزشی برای مباحثی که دانش آموزان در درک آن با دشواری روبه رو هستند، استفاده کند.

دانش آموزان هنگامی به درک عمیق اطلاعات و مباحث آموزشی دست پیدا می کنند که آن را به طور جمعی آموخته باشند. بنابراین به دبیر ها توصیه می شود تا دانش آموزان را به گروه های کوچک دسته بندی کرده که در آن طیفی از دانش آموزان قوی و ضعیف حضور داشته باشند و با کمک و همفکری هم مباحث آموزشی و یا مطلب مورد تحقیق شان را جست وجو کنند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تاثیر مثبت بر یادگیری دانش آموزان به کمک تجربیات برتر تدریس  اقدام پژوهی دبیر شیمی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تاثیر مثبت بر یادگیری دانش آموزان به کمک تجربیات برتر تدریس  اقدام پژوهی دبیر شیمی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تاثیر مثبت بر یادگیری دانش آموزان به کمک تجربیات برتر تدریس  اقدام پژوهی دبیر شیمی

کسب نتایج  پیرامون مقوله تاثیر مثبت بر یادگیری دانش آموزان به کمک تجربیات برتر تدریس  اقدام پژوهی دبیر شیمی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تاثیر مثبت بر یادگیری دانش آموزان به کمک تجربیات برتر تدریس اقدام پژوهی دبیر شیمی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تاثیر مثبت بر یادگیری دانش آموزان به کمک تجربیات برتر تدریس  اقدام پژوهی دبیر شیمی

منابع و ماخذ

  1. آهنچيان، محمدرضا و ديگران (۱۳۸۳) اقدام پژوهي:راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.
  2. ارشدي، نعمت الله (۱۳۸۶) جهاني شدن و آموزش شیمی، رشد آموزش شیمی، دوره بيست ويكم، شماره۲، زمستان.
  3. اميري، محمدعلي ( ۱۳۶۹). تفكر درباره تحولات آينده آموزش و پرورش، تهران: انتشارات مدرسه.
  4. ايراني، يوسف؛ بختياري، ابوالفضل (۱۳۸۲) روش تحقيق عملي(اقدام پژوهي)، تهران، نشر لوح زرين.
  5. بايرم، اليزابت؛ بينگهام، مارگارت(۱۳۸۵) تلفيق فناوري در مدارس، مترجم، نونا حسن پور اينانلو، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست ويكم، شماره۸، ارديبهشت.
  6. توكلي، معصومه (۱۳۸۵) آموزش مفهوم ، رشد آموزش شیمی، دوره بيستم، شماره۱، پاييز.
  7. چارياني، ابوالقاسم (۱۳۸۰) تأثير ICT بر برنامه ريزي درسي، دفتر برنامه ريزي و تأليف آموزش هاي فني و حرفه اي، كاردانش.
  8. خلخالي، مرتضي (۱۳۸۱) پرسش هاي مفهومي و مسايل چالش برانگيز در شیمی، رشد آموزش شیمی، دوره پانزدهم، شماره۴، تابستان.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر شیمی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 52 = 57