دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی پیرامون مقوله چگونه توانستم با استفاده از چندرسانه اي هاي آموزشي در تدريس آموزش…موفق شوم؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی پیرامون مقوله چگونه توانستم با استفاده از چندرسانه اي هاي آموزشي در تدريس آموزش…موفق شوم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی پیرامون مقوله چگونه توانستم با استفاده از چندرسانه اي هاي آموزشي در تدريس آموزش…موفق شوم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله استفاده از چندرسانه های آموزشی در آموزش شیمی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله استفاده از چندرسانه های آموزشی در آموزش شیمی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله استفاده از چندرسانه های آموزشی در آموزش شیمی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله استفاده از چندرسانه های آموزشی در آموزش شیمی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله استفاده از چندرسانه های آموزشی در آموزش شیمی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله استفاده از چندرسانه های آموزشی در آموزش شیمی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله استفاده از چندرسانه های آموزشی در آموزش شیمی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با استفاده از چندرسانه های آموزشی در آموزش شیمی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله استفاده از چندرسانه های آموزشی در آموزش شیمی

استفاده از چندرسانه اي هاي آموزشي در تدريس

براي چندرسانه اي تعاريف متفاوتي ارائه شده است. برخي آن را اين گونه تعريف كرده اند: هرگونه تلفيق متن، گرافيك، صدا، حركت و ويدئو كه با رايانه و يا ابزار الكترونيكي منتقل مي شود.

چندرسانه اي، تلفيقي از دو يا چند شكل رسانه اي است كه برنامه آموزشي را عرضه مي كند. برخي تعامل را ويژگي مهمي براي چندرسانه اي هاي آموزشي دانسته اند و آن را يك واژه اطلاعاتي متعامل دانسته اند. از چند رسانه اي ها براي به كارگيري نظريات آموزشي گوناگون مي توان استفاده كرد.

چندرسانه اي ها به گسترش دانش درعصر اطلاعات كمك فراواني مي كند. بهره گيري از چندرسانه اي ها در موقعيت آموزشي داراي مزاياي فراواني است كه برخي از آن ها عبارتند از:

  • استفاده از حواس چندگانه براي يادگيري؛
  • تمرين بيشتر براي رسيدن به حد تسلط؛
  • ايجاد مشاركت ميان دانش آموزان؛
  • كمك به دانش آموزان براي ايجاد ارتباط بين مفاهيم؛
  • تكرار درس براي كاربر در صورت تمايل؛
  • انعطاف پذير بودن برنامه در مقابل نياز يادگيرندگان؛
  • برقراري تعامل و رابطه دوسويه با كاربر؛
  • فراهم آوردن محيط يادگيري دوستانه.

از چند رسانه اي ها مي توان به شيوه هاي مختلف در آموزش استفاده كرد. سه روش براي استفاده از چند رسانه اي ها عبارتند از:

  • ارائه نمايش: در اين شيوه دبیر مي تواند از چندرسانه اي براي ارائه ديداري-شنيداري مطالب كمك بگيرد. در اين حالت چندرسانه اي ها شكل جديد رسانه هاي ديداري- شنيداري خواهند بود.
  • يادگيري مشاركتي: هنگامي كه دانش آموزان به صورت گروهي كار مي كنند، استفاده از چندرسانه اي ها، روابط بين اعضاي گروه را تسهيل مي كند.
  • يادگيري انفرادي: در اين صورت دانش آموزان مي توانند به صورت انفرادي و مستقل به يادگيري بپردازند. تعاملي كه بين كاربرد نرم افزار ايجاد مي شود امكانات چندرسانه اي يادگيرنده را راهنمايي مي كند و يادگيري او را سبب مي شود.

رسانه هاي آموزشي به چهار طريق ياددهي و يادگيري را تقويت مي كنند:

  1. رسانه هايي از قبيل فيلم، ويدئو، فيلم استريپ، نوار صوتي يا تصاوير تجارب غيرمستقيم را به جاي تجارب مستقيم (وقتي امكان پذير نباشد)دراختيار دانش آموزان قرار مي دهند.
  2. به صورت ابزار اصلي انتقال اطلاعات، ارتباطي دقيق را سبب مي شوند.
  3. با استفاده از شرايط فيزيكي، انگيزش، رنگ، واقع گرايي و خلاقيت سبب ايجاد علاقه به يادگيري مي شوند.
  4. بر روش ها و امكانات موجود دبیر مي افزايند. به اين ترتيب، او مي تواند تجارب يادگيري را براي دانش آموزان تنظيم كند تا به راحتي به هدف هاي آموزشي مورد نظر دست يابند.

در مجموع، نقش كلي رسانه ها و بخصوص فناوري هاي جديد را مي توان اين گونه برشمرد:

  • ارائه اطلاعات؛
  • توسعه دانش و مهارت ها؛
  • ايجاد ارتباط ميان موضوعات درسي گوناگون
  • .استفاده از CD هاي آموزشي در تدريس

CD هاي آموزشي به كلاس هاي درس طراوت و تازگي خاصي مي بخشند. آن ها مي توانند دانش آموزان را  با خود به محيط هاي تازه اي ببرند. با استفاده از CD هاي آموزشي مي توان موضوعات درسي را تدريس كرد. و از اين طريق انگيزه يادگيري را افزايش داد. به منظور استفاده مطلوب از CD در هنگام استفاده از اين وسيله آموزشي در كلاس بايد نكاتي را رعايت نمود:

  • دبیر بايد هنگام استفاده از CD ابتدا با خواندن بروشورهاي توضيحي و يا با تماشاي آن ها دست به انتخاب بزند.
  • اطلاعات مقدماتي را در اختيار دانش آموزان قرار بدهد، مفاهيم ناآشنا را براي آنان توضيح دهد و نتايج به دست آمده را از CD را پيش بيني كند.
  • براي دانش آموزان تكاليف خواندني مربوط محتواي فيلم تعيين كند.
  • سؤالاتي كه دانش آموزان را به نكات خاصي در CD جلب مي كند، مطرح كند.
  • هنگام تماشاي CD و توجه به محتواي آن با دانش آموزان خود همراه باشد.
  • تماشاي برنامه را با بحث و فعاليت هاي مناسب ديگر همراه كند.
  • يادگيري دانش آموزان را از محتوايCD ارزشيابي كند، ودر عين حال، فضاي بسياري را براي برداشت ها و تعبيرات خلاقانه آن ها باقي گذارد.

استفاده از رايانه و اينترنت در تدريس

اكنون شبكه هاي عمومي اطلاع رساني با استفاده از فرستنده ها و گيرنده هاي مايكروويو،ماهواره و رايانه انواع اطلاعات از بانك هاي اطلاعاتي به سراسر جهان مي رساند. ديگر دانش آموز براي يادگيري مقيد به مكان و زمان و ابزارهاي آموزشي محدود و دبیر مشخص نيست، بلكه مي تواند به طور انفرادي، در هر كجا هست رايانه خود را به كار اندازد و با جستجو در كتاب ها و كتابخانه هاي جهان و پرسش از انواع سايت ها اطلاعات لازم را كسب كند و آن ها را در دستگاه خود ذخيره كند.

اثر رايانه و اينترنت در آموزش و پرورش آن اندازه قوي است كه تقريباً در تمام كشور هاي جهان آن را به منزله يك ابزار تدريس پيشرفته پذيرفته اند و آموزش مبتني بر اينترنت را به جاي روش هاي سنتي برگزيده اند و استفاده از اينترنت را به منزله يك منبع اطلاعات و يك رسانه ارتباطي به كار مي برند. يكي از پيامدهاي مهم آموزش از راه رايانه و اينترنت استقلال بيشتر فراگيرندگان، يعني انتخاب مكان و زمان و روش يادگيري است ضمناً دبیران كم تر به انتقال مطالب مي پردازند و بيشتر تلاش آن ها آن است كه دانش آموز را به كاوشگري (جمع آوري اطلاعات، تجزيه و تحليل، كشف ارتباطات موجود و توليد دانش)، تفكر انتقادي (از كتاب ها، برنامه هاي تلويزيوني و برنامه هاي رايانه اي) و مهارت هاي زندگي برمي انگيزانند.

از رايانه ها مي توان براي سازماندهي داده ها، براي گزارش نويسي، براي ارتباط با ساير دانش آموزان، براي انجام دادن تحقيق اينترنتي و براي تفهيم كار با مخاطبان جهاني استفاده كرد.

دانش آموزان از طريق اينترنت و فرستادن پست الكترونيكي براي دانش آموزان كشورهاي مختلف، اطلاعات مورد نياز خود را جستجو كنند و با اطلاعات به دست آمده از منابع گوناگون گزارشي تهيه مي كنند و از طريق شبكه جهان گستر وب در دسترس همگان قرار مي دهند.

اينترنت در صورتي كه فقط براي امور پژوهشي مورد استفاده قرار بگيد، زياد مفيد نيست. اينترنت از اين نظر بسيار جالب است كه به دانش آموزان وابستگي و پيوستگي جهان را نشان مي دهد. با كاربرد اين ابزار، دانش آموزان مي توانند با دانش آموزان و حتي دانشمندان سراسر دنيا ارتباط و تعامل برقرار كنند و ديدگاه هايي به دست آورند كه تا به حال دسترسي به آن ها ممكن نبوده است و همه دانش آموزان، براي اولين بار مي توانند عقايد خود را به راحتي منتشر و ديدگاه هايشان را با مخاطباني به گستردگي جهان مبادله كنند.

استفاده از وبلاگ آموزشي در تدريس

اين روش مزاياي بسيار زيادي دارد. با اين روش دانش آموز در خانه خود و با آرامش مي تواند در موقعيت هاي مناسبي مطالب را بياموزد. براي مثال ممكن است بعضي از دانش آموزان بخواهند يك مطلب علمي موجود در وبلاگ را در شب يا در طي ساعات اوليه صبح يا هرزمان ديگري مرور كنند. همچنين ممكن است سرعت خواندن و درك دانش آموزان متفاوت باشد. اما با استفاده از اين روش زمان يادگيري را خود دانش آموز تعيين مي كند. آن ها همچنين مي توانند سؤالات درسي خود را از اين طريق مطرح كنند و جواب خود را از همين روش به دست آورند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله استفاده از چندرسانه های آموزشی در آموزش شیمی دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله استفاده از چندرسانه های آموزشی در آموزش شیمی دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله استفاده از چندرسانه های آموزشی در آموزش شیمی  دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی

کسب نتایج  پیرامون مقوله استفاده از چندرسانه های آموزشی در آموزش شیمی دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله استفاده از چندرسانه های آموزشی در آموزش شیمی دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله استفاده از چندرسانه های آموزشی در آموزش شیمی دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی 

منابع :

  1. آهنچيان، محمدرضا و ديگران (۱۳۸۳) اقدام پژوهي:راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.
  2. ارشدي، نعمت الله (۱۳۸۶) جهاني شدن و آموزش شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره بيست ويكم، شماره۲، زمستان.
  3. اميري، محمدعلي ( ۱۳۶۹). تفكر درباره تحولات آينده آموزش و پرورش، تهران: انتشارات مدرسه.
  4. ايراني، يوسف؛ بختياري، ابوالفضل (۱۳۸۲) روش تحقيق عملي(اقدام پژوهي)، تهران،نشر لوح زرين.
  1. بايرم، اليزابت؛ بينگهام، مارگارت(۱۳۸۵) تلفيق فناوري در مدارس، مترجم، نونا حسن پور اينانلو، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست ويكم، شماره۸، ارديبهشت.
  2. توكلي، معصومه (۱۳۸۵) آموزش مفهوم مول به روش مبتني بر IT ، رشد آموزش شيمي، دوره بيستم، شماره۱، پاييز.

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

32 + = 36