اقدام پژوهی دبیر شیمی پیرامون مقوله تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان.

اقدام پژوهی دبیر شیمی پیرامون مقوله تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۴۷ صفحه

اقدام پژوهی دبیر شیمی پیرامون مقوله تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر شیمی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر شیمی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر شیمی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

دیباچه مطالب پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعاتتجزيه و تحليل نتايج، مرحله اول

با توجه به نتايج به دست آمده، دانش آموزان علاقه زيادي به روش تدريس سنتي و نوشتن جزوه در كلاس داشتند. از طرفي امكان استفاده از اينترنت در مدرسه غير ممكن بود و فقط تعداد معدودي رايانه در مدرسه وجود داشت. بنابراين شرايط ايجاب مي كرد كه با روش سنتي تدريس كنم.

 اجراي راه حل، مرحله اول

تدريس فصل اول كتاب را با شيوه سنتي آغاز كردم. نكات مهم آن را توضيح داده و به صورت جزوه در اختيار دانش آموزان قرار دادم. سپس متن درس خوانده مي شد و نكات مهم در كتاب علامت زده مي شد. هرجلسه از مطالب تدريس شده به صورت شفاهي پرسش به عمل مي آوردم و دانش آموزان هم مطالب را حفظ كرده و به من جواب مي دادند. البته در پاسخ پرسش هاي مفهومي و كاربردي اشكال داشتند و آن ها را درك نمي كردند.

بعد از تدريس ۹ صفحه اول كتاب، چند نمونه سؤال براي دانش آموزان حل كردم و براي جلسه بعد امتحان تعيين نمودم.

امتحان شامل سه نمره سؤال تشريحي بود كه در سطح هاي دانش، درك و فهم و كاربرد طراحي شده بود. براي هر مورد يك نمره در نظر گرفتم. سؤالات عبارت بودند از:

سطح دانش:

  1. مشاهده كداميك از موارد زير در آزمايش رادرفورد نشان مي دهد كه بيشتر حجم اتم از فضاي خالي تشكيل شده است؟ توضيح دهيد.

آ)عبور بدون انحراف بيشتر ذرات آلفا از ورقه طلا

ب) انحراف شديد بعضي از ذرات آلفا

تجزيه و تحليل نتايج، مرحله اول

نمرات نشان مي دهد كه تدريس با روش سنتي فقط مي تواند در سطح دانش براي دانش آموزان مفيد باشد. با مشاهده پايين بودن نمره ميانگين كلاس، متوجه مي شويم كه دانش آموزان در سطوح درك و فهم و كاربرد مفاهيم دچار اشكال هستند. پس بايد در روش تدريس تجديد نظر مي كردم.گردآوري اطلاعات (شواهد۱)، مرحله دوم

مشاهده نتايج در مرحله اول اقدام، بيانگر اين موضوع است كه تجديد نظر در شيوه تدريس و تغيير در آن بسيار ضروري است. با مطالعاتي كه انجام داده بودم بهترين راه براي برطرف كردن اشكال دانش آموزان استفاده از روش تدريس مبتني بر IT بود. اما چگونه و با چه امكاناتي؟ به منظور پيشرفت دانش آموزان در سطوح درك و فهم و كاربرد، استفاده از روش هاي نوين تدريس با تلفيقي از فناوري هاي نو ضروري بود يعني مي بايست با جهاني شدن آموزش شيمي همگام شد. لازمه همگام شدن با جهاني شدن آموزش شيمي، تدريس مبتني بر IT و ICT بود. بنابراين در ابتدا لازم بود، اطلاعاتي در باره تدريس با روش فعال مبتني بر IT و ICT كسب مي كردم. به همين منظور از منابع زير استفاده نمودم:

  1. ملاقات و گفتگو با استادان و افراد متخصص؛
  2. همكاران، مديران، معاونان، مشاوران و دانش آموزان؛
  3. بعضي از والدين دانش آموزان؛
  4. مشاهده فيلم هاي تدريس معلمان در جشنواره هاي الگوي تدريس برتر؛
  5. مطالعه كتاب هاي تخصصي در باره انواع روش هاي تدريس، شيوه هاي مختلف مديريت كلاس درس و روش هاي فعال ياددهي – يادگيري مبتني برIT و ICT؛
  6. بررسي نشريه هاي گوناگون از جمله فصلنامه تعليم و تربيت، رشد تكنولوژي آموزشي، رشد معلم، رشد آموزش شيمي، …..؛
  7. بررسي و مطالعه روزنامه هاي مختلف؛
  8. مطالعه چكيده هاي تحقيقات و پايان نامه ها؛
  9. استفاده از اينترنت و جست و جو در سايت هاي مختلف آموزشي.

بعضي از يافته هاي اين مرحله عبارتند از:

در جستجوهاي اينترنتي متوجه شدم مي توان پايگاه هاي جالبي براي آموزش مفاهيم مختلف يافت كه خيلي از آن ها به صورت فيلم، اسلايد، تصوير متحرك و در بردارنده تصويرهاي جالب است كه مي تواند در دانش آموزان انگيزه ايجاد كند. همچنين پايگاه هاي مناسبي پيدا كردم كه نمونه پرسش هاي متعددي در سطوح مختلف داشتند. در نتيجه براي ايجاد علاقه و انگيزه و مشاركت دانش آموزان در امر يادگيري و ياددهي سعي كردم رايانه و كتاب درسي در كنار هم استفاده شوند تا آموزش و يادگيري مؤثرتر و سودمندتر باشد. در واقع، در اين روش رايانه با تمام جذابيت هاي خود، دانش آموزان را با موضوع درس درگير مي كند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات اقدام پژوهی دبیر شیمی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات اقدام پژوهی دبیر شیمی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات اقدام پژوهی دبیر شیمی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات اقدام پژوهی دبیر شیمی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات اقدام پژوهی دبیر شیمی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده فناوری اطلاعات  اقدام پژوهی دبیر شیمی

منابع مورد استفاده:

  1. آهنچيان، محمدرضا و ديگران (۱۳۸۳) اقدام پژوهي:راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.
  2. ارشدي، نعمت الله (۱۳۸۶) جهاني شدن و آموزش شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره بيست ويكم، شماره۲، زمستان.
  3. اميري، محمدعلي ( ۱۳۶۹). تفكر درباره تحولات آينده آموزش و پرورش، تهران: انتشارات مدرسه.
  4. ايراني، يوسف؛ بختياري، ابوالفضل (۱۳۸۲) روش تحقيق عملي(اقدام پژوهي)، تهران،
    نشر لوح زرين.
  5. بايرم، اليزابت؛ بينگهام، مارگارت(۱۳۸۵) تلفيق فناوري در مدارس، مترجم، نونا حسن پور اينانلو، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست ويكم، شماره۸، ارديبهشت.

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر شیمی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

64 − = 59