نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با جذاب ساختن کلاس و ارائه راهکار های کاربردی دانش آموزان پایه هشتم را در یادگیری مفاهیم درس یاری دهم ؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با جذاب ساختن کلاس و ارائه راهکار های کاربردی دانش آموزان پایه هشتم را در یادگیری مفاهیم درس یاری دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با جذاب ساختن کلاس و ارائه راهکار های کاربردی دانش آموزان پایه هشتم را در یادگیری مفاهیم درس یاری دهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله راهکارهای کاربردی برای یادگیری مفاهیم درس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله راهکارهای کاربردی برای یادگیری مفاهیم درس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله راهکارهای کاربردی برای یادگیری مفاهیم درس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله راهکارهای کاربردی برای یادگیری مفاهیم درس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله راهکارهای کاربردی برای یادگیری مفاهیم درس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله راهکارهای کاربردی برای یادگیری مفاهیم درس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله راهکارهای کاربردی برای یادگیری مفاهیم درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با راهکارهای کاربردی برای یادگیری مفاهیم درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله راهکارهای کاربردی برای یادگیری مفاهیم درس

راه حل های پیشنهادی :

پس از اینکه از طریق مطالعه ی کتاب ها ، مجلات  و تحقیقات انجام شده ، مصاحبه با دانش آموزان و پرسش نامه ها داده های لازم را گرد آوری کردم به تجزیه و تحلیل آنها پرداخته و ضمن تبادل نظر با همکاران و اولیاء مدرسه به راه حل های پیشنهادی زیر دست یافتم:

۱-ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای خواندن متون انگلیسی و درک آن

یک زبان آموز با انگیزه از فراگیری زبان لذت می برد، وقت بیشتری روی آن می گذارد و آن را به طور منظم انجام می دهد . انگیزه ی بالا برای او امتیاز دیگری هم دارد و آن این است که به خاطر سپردن کلمات و فهم متون آسان تر می شود ، زیرا مغز انسان اطلاعات مربوط به چیزهای مورد علاقه اش را به راحتی به خاطر می سپارد.

۲- ایجاد نشاط در زنگ زبان انگلیسی

در بحارالانوار آمده :  ” هنگامی که دل ها نشاط یافتند ، علم و کمال را در آنها به ودیعه بگذارید و هر گاه از نشاط تهی و گریزان شدند ، آنها را وداع کنید .؛ زیرا دل ها  در چنین حالتی آماده فراگیری علم نیستند .” فضلی خانی (۱۳۸۶) نیز براین باور است که نقطه شروع به هنرمندی خاص نیاز دارد تا انگیزهای توام با هدفمندی و نشاط در دانش آموزان به وجود آورد. پس ایجاد نشاط در هر درسی مخصوصا” زبان انگلیسی می تواند علاقه مندی دانش آموزا ن را افزایش دهد.

۳- استفاده از طرح های ابتکاری جهت  پرورش خلاقیت دانش آموزان و کمک به خاطر سپردن واژگان انگلیسی

لازمه خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی یاد گیری واژ ه هاست هر قدر که دایره لغات دانش آموزا وسعت داشته باشد به همان اندازه به راحتی می توان درک مفاهیم مکتوب انگلیسی را افزایش داد . بر این اساس به منظور بالا بردن توانایی در یادگیری واژ گان در دانش آموزا ن ، فعالیت های زیر که حاصل تجربیات سال های گذشته ی خود می باشد  ، را پیشنهاد کردم :

  • تهیه ی فلش کارت همراه با تصاویر و لغات
  • تهیه ی پاور پوینت واژه ها همراه با تصاویر
  • تهیه ی پوستر واژه ها و نصب در کلاس
  • گروه بندی دانش آموزان
  • استفاده از فرهنگ های تک زبانه برای یافتن واژ ها
  • به خاطر سپردن یک اصطلاح یا ضرب المثل در هر جلسه
  • استفاده از جدول واژ ه ها
  • استفاده از متن های غیر درسی مناسب با سطح دانش فراگیران
  • اجرای نمایش متون زبان انگلیسی کتاب درسی
  • ترجمه ی کتاب های داستانی زبان انگلیسی در سطوح پایین

۴- انجام ارزشیابی تشخیصی از مفاهیم و واژ گان به منظور آماده سازی دانش آموزان

همان طور که همکاران دیگر و مشاورین محترمه نظر دادند ، خوب است قبل از این که تدریس درس جدید آغاز شود ، ارزشیابی تشخیصی صورت بگیرد تا هم دبیر به دانسته های قبلی دانش آموزان محکی زده باشد و هم ذهن دانش آموزان آماده پذیرش در س جدید شود .

۵ – در نظر گرفتن کلاسی به عنوان اتاق زبان انگلیسی به منظور داشتن فضایی کاملا” انگلیسی

۶-اجرای سرود ها و اشعار به زبان انگلیسی در مراسم و جشن های مدرسه

۷-پخش اشعار و سرود های انگلیسی از بلند گوی مدرسه در زنگ تفریح

۸- افزایش زمان تدریس زبان انگلیسی

انتخاب راه حل ها :

پس از در میان گذاشتن راه حل های پیشنهادی با مدیر محترم آموزشگاه و تعدادی از همکاران و مشاورین محترم و با مشورت و هم فکری با آنها به انتخاب چند راه حل پرداختم. راه حل های انتخابی به شرح زیر می باشد:

  1. گروه بندی دانش آموزان به گروه های ۳ نفره
  2. تهیه ی فلش کارت همراه با تصاویر توسط دانش آموزان
  3. تهیه ی پاور پوینت همراه با تصاویر و فونتیک واژگان توسط دانش آموزان
  4. نصب پوستر های واژ ه ها در کلاس
  5. ترجمه متون انگلیسی توسط گروه های دانش آموزی
  6. استفاده از متن هایی به غیر از متن کتاب و پرسش درک مفاهیم به صورت درست / غلط
  7. در نظر گرفتن پاداش به گروه برتر با اضافه کردن نمره به نمره ی مستمر آنها
  8. اجرای نمایش متن های کتاب درسی توسط گروه های دانش آموزی
  9. اعتبار بخشی به راه حل ها :

دراین مرحله برای اینکه یافته های تحقیق علمی، دارای اعتبار باشد ضرورت داشت ، افرادی با تجربه و با صلاحیت آن را ارزیابی کنند. به همین دلیل  گروهی که شامل مدیریت محترم آموزشگاه و همکاران بودند، را به عنوان منتقد و ناظر کار خود انتخاب کرده، تا پیشرفت طرح ، از نظرات و نقادی آنان بهره مند گردم.

به لطف الهی ، راه حل های انتخابی مورد تایید همکاران گرامی و مدیر محترم آموزشگاه قرار گرفت . بنابراین توانستم با اطمینان بیشتر راه حل های انتخابی خود را به مرحله ی اجرا در آورم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله راهکارهای کاربردی برای یادگیری مفاهیم درس نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله راهکارهای کاربردی برای یادگیری مفاهیم درس نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله راهکارهای کاربردی برای یادگیری مفاهیم درس نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله راهکارهای کاربردی برای یادگیری مفاهیم درس  نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  راهکارهای کاربردی برای یادگیری مفاهیم درس نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله راهکارهای کاربردی برای یادگیری مفاهیم درس نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

فهرست منابع و مآ خذ :

  1. سیف اللهی، وجه الله. (۱۳۸۴) اقدام پژوهی ( پژوهش حین کار) ، تهران: عابد، چاپ اول
  2. فضلی خانی، منوچهر. (۱۳۸۶) راهنمای عملی روش های فعال و اکتشافی در آموزش. تهران: آزمون نوین. چاپ دوم
  3. قاسمی پویا، اقبال.(۱۳۸۹) راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: پژوهشگاه آموزش و پرورش
  4. کمانگر ، کیهان (۱۳۹۰) نکاتی در مورد یادگیری آسانتر مطالب www.aftab.ir آفتاب

۵٫  لطف آبادی، حسین.(۱۳۸۹) روان شناسی تربیتی. تهران. سمت. چاپ چهارم

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

45 − = 42