نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با تقویت حافظه ی دیداری و شنیداری در بالا بردن میزان علاقه به یادگیری درک مفاهیم موثر باشم؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با تقویت حافظه ی دیداری و شنیداری در بالا بردن میزان علاقه به یادگیری درک مفاهیم موثر باشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۲ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با تقویت حافظه ی دیداری و شنیداری در بالا بردن میزان علاقه به یادگیری درک مفاهیم موثر باشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

اعتبار بخشی به راه حل ها :

دراین مرحله برای اینکه یافته های تحقیق علمی، دارای اعتبار باشد ضرورت داشت ، افرادی با تجربه و با صلاحیت آن را ارزیابی کنند. به همین دلیل  گروهی که شامل مدیریت محترم آموزشگاه و همکاران بودند، را به عنوان منتقد و ناظر کار خود انتخاب کرده، تا پیشرفت طرح ، از نظرات و نقادی آنان بهره مند گردم.

به لطف الهی ، راه حل های انتخابی مورد تایید همکاران گرامی و مدیر محترم آموزشگاه قرار گرفت . بنابراین توانستم با اطمینان بیشتر راه حل های انتخابی خود را به مرحله ی اجرا در آورم

اجرای راه حل های انتخابی :

مهمترین قسمت یک اقدام پژ وهی ، اجرای راه حل ها می باشد. بنابراین راه حل های انتخابی خود را به مرحله اجرا گذاشتم و مراحل را همراه با اصلاح و تعدیل بعضی از راه حل ها به اجرا در آوردم . مراحل اجرا به شرح زیر می باشد :

ایجاد انگیزه

برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و علاقه مند کردن آنها در فراگیری درس زبان انگلیسی ابتدا باید تا حد امکان در رفع عواملی که انگیزه را از دانش آموزان گرفته است ، کوشید . بنابراین ابتدا از راه تشویق و آسان جلوه دادن درس انگلیسی شروع کردم. بارها به آنها گوشزد می کردم که شما  احتمالا ” تا حدی به زبان انگلیسی مسلط هستید و این خود یک موفقیت بزرگ است! حالا به موفقیت های بزرگتری فکر کنید . وقت آن رسیده است که از روش های موثر و کارآمد برای رسیدن به سطح قابل قبولی از دانش انگلیسی استفاده کنید .

گروه بندی دانش آموزان و بهره از کار گروهی

با گروه بندی دانش آموزان و قرار دادن ۲ دانش آموز ضعیف در کنار ۲ دانش آموز قوی تر توانستم با استفاده از خود دانش آموزان به ضعیف تر ها کمک کنم . ترجمه ی متون انگلیسی و انجام تکالیف به صورت گروهی بیشتر توانست به آنها در یادگیری کمک کند . چون انجام تکلیف در منزل توسط دانش آموزان ضعیف برابر است با رونویسی کردن از کتاب های کمک آموزشی . همان طور که خودشان به این امر اعتراف می کردند

تهیه ی فلش کارت و پاور پوینت همراه با تصویر

در روش دیگر از دانش آموزانم خواستم تا واژه های جدید هر درس را به صورت فلش کارت همراه با تصویر و یا آنهایی که توانایی اجرای پاور پوینت را  داشتند به صورت پاور پوینت آماده کنند . این کار باعث می شد که دانش آموز برای پیدا کردن و یا نقاشی کردن تصاویر مربوط به هر لغت آن قدر با آن لغت درگیر می شد که دیگر معنی آن از یادش نمی رفت .

اجرای نمایش متون انگلیسی کتاب درسی

در روش دیگر بعد از تدریس متن و ترجمه گروهی و نیز پس از یک یا دو جلسه پرسش شفاهی آن ، از گروه ها می خواستم تا متن انگلیسی را به شکل نمایش در آورند و برای دوستانشان  در کلاس اجرا کنند و به بهترین اجرا به منظور تشویق و ترغیب بیشتر آنها نمره ای به نمره ی مستمر شان اضافه می کردم

اصلاح ، تعدیل و تغییرات در اجرای راه حل ها :

با مدیر محترم آموزشگاه لزوم یک کلاس به عنوان کلاس زبان انگلیسی که دارای امکانات صدا و تصویر و غیره باشد را مطرح نمودم . ولی متاسفانه به دلیل کمبود فضای کافی و مناسب جهت این امر نتوانستم این کار را به مرحله ی اجرا در آورم اما با نصب پوستر هایی در کلاس که از فلش کارت های دانش آموزان تهیه شده بود ، توانستم واژ گان هر درس را برای هفته ها جلوی چشمان دانش آموزان داشته باشم تا نوعی تکرار و تمرین تلقی گردد.

توصیف وضع مطلوب (شواهد ۲ )

الف – شاخص های کیفی وضع مطلوب

در نتیجه ی این عمل اقدام پژو هی ، بسیاری از مشکلات و موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی را شناسایی کردم و به کمک خود دانش آموزان و اولیاء مدرسه اطلاعاتی به دست آمد که از طریق آنها عمل پژوهشی ام را انجام دادم و تعدادی از راه کارهای متناسب با شرایط و امکانات مدرسه را به اجرا در آوردم. از مقایسه ی نتایج امتحانات و پرسش های مستمر کلاسی هم متوجه شدم که کارهای انجام شده شفا بخش بوده و موجب تغییر در وضعیت زبانی دانش آموزان شده است . دانش آموزان در مصاحبه ای که از آنها صورت گرفت بیان کردند که با اجرای نمایش متن های انگلیسی دیگر معنی واژ گان و مفاهیم متن از یادشان نمی رفت و حتی بسیاری از جملات را هم در ذهن خود به خوبی حفظ می کردند اکثریت دانش آموزان هم تصمیم گرفته بودن که در تعطیلات تابستان به کلاس زبان انگلیسی بروند. که این حاکی از افزایش میزان علاقه دانش آموزان  به زبان و آشنایی با یک فرهنگ جدید است .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم  نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی  

فهرست منابع

  1. سیف اللهی، وجه الله. (۱۳۸۴) اقدام پژوهی ( پژوهش حین کار) ، تهران: عابد، چاپ اول
  2. فضلی خانی، منوچهر. (۱۳۸۶) راهنمای عملی روش های فعال و اکتشافی در آموزش. تهران: آزمون نوین. چاپ دوم
  3. قاسمی پویا، اقبال.(۱۳۸۹) راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: پژوهشگاه آموزش و پرورش
  4. کمانگر ، کیهان (۱۳۹۰) نکاتی در مورد یادگیری آسانتر مطالب www.aftab.ir آفتاب
  5. لطف آبادی، حسین.(۱۳۸۹) روان شناسی تربیتی. تهران. سمت. چاپ چهارم

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

35 − 27 =