دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم مهارت نوشتاری دانش آموزان را در درس بهبود بخشم ؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم مهارت نوشتاری دانش آموزان را در درس بهبود بخشم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم مهارت نوشتاری دانش آموزان را در درس بهبود بخشم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به مهارت نوشتاری دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به مهارت نوشتاری دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به مهارت نوشتاری دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به مهارت نوشتاری دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به مهارت نوشتاری دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به مهارت نوشتاری دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به مهارت نوشتاری دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود بخشیدن به مهارت نوشتاری دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به مهارت نوشتاری دانش آموزان

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها :

پس از اینکه مساله یعنی بی علاقگی دانش آموزانم به مهارت های نوشتاری و رضایت بخش نبودن ارزشیابی آنان در درس یاد شده برایم محرز شد ، تصمیم گرفتم برای شناسایی علل بوجود آورنده این مساله ، به جمع آوری داده ها اقدام نمایم :

  1. با نشاط نبودن فضای کلاس زبان انگلیسی
  2. عدم کار کردن بر روی این بخش در سال گذشته
  3. بی علاقگی به درس زبان انگلیسی
  4. ضعف شاگردان در مهارت های نوشتاری
  5. عدم آشنایی فراگیران با کاربرد واژگان و درک مفاهیم زبان انگلیسی در زندگی آینده
  6. جذاب نبودن وسایل کمک آموزشی
  7. یکنواخت بودن روش تدریس برخی از دبیران
  8. چیدمان نامناسب صندلی های کلاس
  9. مناسب نبودن محیط کلاس برای تدریس زبان انگلیسی
  10. مستمر نبودن فرایند یادگیری زبان انگلیسی
  11. کم بودن ساعات تدریس زبان انگلیسی
  12. عدم آشنایی فراگیران به مطالعه زبان انگلیسی به عنوان یک مهارتگردآوری داده ها جهت ارایه راه حل ها :

به منظور دست یابی به راه کارهایی برای حل مساله ، بار دیگر با استفاده از روش های علمی به جمع آوری داده ها پرداختم که توضیح آن به شرح زیر می باشد:

الف –  مصاحبه

بعد از بررسی های مصاحبه های گذشته و برای کسب اطلاعات مفیدتر ، چند سوال دیگر تنظیم کرده و از دانش آموزانم پرسیدم .سولات چنین بودند:

  • چگونه می توانیم واژ گان انگلیسی را راحت تر یاد بگیریم ؟
  • با چه روش هایی می توانیم فضای کلاس انگلیسی را با نشاط تر کنیم؟
  • چرا ترجیح می دهید زبان انگلیسی را در آموزشگاه های زبان یاد بگیرید؟

چند نمونه از جواب های دانش آموزان این بود :

با استفاده از پوسترهای لغات همراه با تصاویر در کلاس فضای آن را متفاوت کرده و از وسایل کمک آموزشی متنوع در تدریس این درس کمک بگیرید.

ب – پرسش نامه:

برای کسب راه حل های مناسب جهت حل مساله ، پرسش نامه ای که شامل سوالات زیر بود، را تنظیم نموده  سپس در اختیار  تعدادی از همکارانم قرار دادم تا نظرات خود را در آن قید کنند. سوالات مطرح شده بدین شرح بودند :

  1. به نظر شما چگونه می توان نگرش منفی دانش آموزان را نسبت به مهارت های نوشتاری انگلیسی از بین برد ؟
  2. چگونه می توان فضای کلاس زبان انگلیسی را شادتر و با نشاط تر ساخت ؟
  3. از چه وسایل کمک آموزشی برای یاد دهی مهارت های نوشتاری درس زبان انگلیسی استفاده کنیم ؟

نمونه ای از پاسخ های همکارانم چنین بود : استفاده از متن های ساده تر در شروع تدریس، استفاده از سی دی های آموزشی همراه با تصاویر وفیلم های مربوط به متون انگلیسی موجود در کتاب و تکرار وتمرین .

ادبیات موضوع :

با در نظر گرفتن هدف پژوهش خود، بعضی از آثار پژوهشگران را در رابطه با درس زبان انگلیسی بررسی، تحلیل و نقد کردم تا بتوانم از آنها در امر پژوهش خود استفاده نمایم. بر این اساس ، نتایج را در خصوص پیشینه های دیگران، در دو بخش نظری وعملی ارایه نموده ام.

نکته ای که معمولا” زبان آموزان به آن توجهی ندارند این است که زبان انگلیسی را به چه منظور فرا می گیرند؟آیا تاکید آنها بر کسب مهار ت های گفتاری است یا مهارت های نوشتاری یا هر دوی آنها ؟ هدف آنها هر چه باشد ذکر یک نکته بسیار پر اهمیت است. تا زمانی که نمی توانید گفته های یک انگلیسی زبان را درک کرده و به او پاسخی مناسب دهید، فرایند یادگیری زبان در ذهن شما کامل نشده است. به گفته ی بسیاری از زبان شناسان ، زبان یک مهارت است که برای یادگیری آن باید تمرین زیادی کرد. از آنجا که فرایند یادگیری زبان کند است، این تمرین باید متناوب، مستمر و طولانی باشدف در غیر این صورت اثر بخشی آن کم می شود.در این جا تکنیک هایی  جهت افزایش انگیزه زبان آموزان برای فراگیری زبان انگلیسی ارایه می گردد :

خودتان را در آینده مجسم کنید : تصور کنید که مثل زبان مادریتان می توانید با انگلیسی زبان ها هم صحبت کنید و براحتی مفاهیم یک متن انگلیسی را درک کنید . این تصورات کمک می کند تا انگیزه لازم برای فراگیری زبان در شما شکل گیرد.هر کجا که می توانید از انگلیسی تان استفاده کنید: این نکته بسیار مهم است ، هر چه قدر بیشتر از انگلیسی تان استفاده کنید بیشتر می توانید آن را یاد بگیرید .

با دیگران راجع به زبان انگلیسی صحبت کنید : این یک روش ساده و در عین حال بسیار کارآمد است . شما معمولا”  درباره ی چیزهایی صحبت می کنید که برایتان جالب باشد.اما برعکس آن هم درست است .اگر شما درباره ی یک موضوع خسته کننده هم صحبت کنید ، کم کم به آن علاقه مند خواهید شد و اما در مورد زبان انگلیسی : شما می توانید دوستانتنان را با گفتن چند جمله انگلیسی غافلگیر کنید یا مثلا ” می توانید به آنها بگویید که امروز ۲۰ لغت جدید یاد گرفته اید همیشه از پیشرفت هایتان با آنها صحبت کنید و این باعث می شود علاقه و اشیاق شما نسبت به فراگیری زبان بیشتر و بیشتر شود .

دوستی پیدا کنید که به فراگیری انگلیسی مشغول باشد: در این صورت کسی را خواهید داشت که بتوانید درباره انگلیسی با او صحبت کنید که این باعث افزایش علاقه ی شما به فراگیری زبان خواهد شد .همچنین فراگیری زبان برای شما آسان تر خواهد شد ، زیرا در این صورت می توانید اشکال هایتان را با دوستتان در میان بگذارید و نیز بیشتر به مطالعه ی انگلیسی خواهید پرداخت ، چون که می خواهید از دوستتان بهتر باشید (رقابت) .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به مهارت نوشتاری دانش آموزان 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به مهارت نوشتاری دانش آموزان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به مهارت نوشتاری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به مهارت نوشتاری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به مهارت نوشتاری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود بخشیدن به مهارت نوشتاری دانش آموزان دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی  

فهرست منابع و مآ خذ :

  1. سیف اللهی، وجه الله. (۱۳۸۴) اقدام پژوهی ( پژوهش حین کار) ، تهران: عابد، چاپ اول
  2. فضلی خانی، منوچهر. (۱۳۸۶) راهنمای عملی روش های فعال و اکتشافی در آموزش. تهران: آزمون نوین. چاپ دوم
  3. قاسمی پویا، اقبال.(۱۳۸۹) راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: پژوهشگاه آموزش و پرورش

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

40 − = 39