دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان پایه ی دهم را به خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی علاقه مند کنم؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان پایه ی دهم را به خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی علاقه مند کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان پایه ی دهم را به خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی علاقه مند کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

گردآوری داده ها :

پس از اینکه برایم محرز شد که دانش آموزانم علاقه ای به متون انگلیسی از خود نشان نمی دهند و فقط دوست دارند دستور زبان انگلیسی را به صورت حفظی و فرمولی یاد بگیرند، تصمیم گرفتم برای شناسایی علت یا علل ایجاد کننده ی این مساله ، به گردآوری داده ها اقدام نمایم.

ابتدا به جمع آوری فرضیاتی که در ذهن خود داشتم پرداختم.، مثلا”: جذاب نبودن روش تدریس خودم برای دانش آموزان، عدم علاقه ی انان نسبت به خودم و غیره. با بررسی های به عمل آمده، دریافتم که مشکل بی علاقگی آنان نسبت به درس زبان انگلیسی به سال های قبل هم برمی گردید. لازم دانستم از روش های علمی گردآوری داده ها استفاده کنم، تا از این راه بتوانم راه حل های مساله را نیز بیابم.

از آنجا که یکی از ابزارهای کسب داده های تحقیق و پژوهش، پرسش نامه است، پرسش نامه ای با این سوال تنظیم کردم :

” به نظر شما علت بی علاقگی دانش آموزان به یادگیری واژ گان و درک مفاهیم زبان انگلیسی چیست؟” و آن را در اختیار ۵ نفر از دبیران زبان انگلیسی قرار دادم .

بعد از یک هفته ، پرسش نامه ها را جمع آوری و بررسی کردم . فراوانی پاسخ های همکارانم بدین شرح بودند :

جدول شماره ۲  : جدول درصد فراوانی پاسخ همکاران دبیر زبان انگلیسی به پرسش نامه بررسی علل بی علاقگی دانش آموزان به یادگیری درک مفاهیم زبان انگلیسی :

مولفه جمع همکاران عدم آشنایی دانش آموزان با کاربرد و اهمیت زبان عدم جذاب بودن کتابهای آموزشی در اختیار نبودن وسایل کمک آموزشی متنوع
مطلق ۵ ۱ ۳ ۱
درصد ۱۰۰ ۲۰ ۶۰ ۲۰

 

همچنین ، جهت نظر سنجی از دانش آموزان در مورد علت بی علاقگی آنان به درک مفاهیم زبان انگلیسی سوالاتی را تنظیم کردم و در زمان های مناسب از آنها می پرسیدم. سوالات بدین شرح بودند:

  • چرا بعضی از دانش آموزان به دستور زبان انگلیسی بیشتر از درک مفاهیم متون انگلیسی علاقه دارند؟
  • چرا بعضی از دانش آموزان به درس زبان انگلیسی علاقه ندارند؟

دانش آموزان در پاسخ به سوالات مصاحبه ای چنین بیان کردند:

جدول شماره ۳ : جدول درصد فراوانی پاسخ دانش آموزان به علل بی علاقگی نسبت به درک مفاهیم زبان انگلیسی

 مولفه دانش آموزان مشکل بودن درس زبان انگلیسی زود فراموش شدن واژگان جذاب نبودن متون انگلیسی کتاب درسی مناسب نبودن محیط کلاس برای یادگیری زبان انگلیسی
درصد ۱۰۰ ۲۱٫۴ ۳۵٫۷ ۱۷٫۸ ۲۵٫۱

با مطالعه ی  کتاب های مختلف و مقالات موجود در سایت های مختلف ، دلایل بی علاقگی دانش آموزان نسبت به درک مفاهیم زبان انگلیسی را چنین دریافتم که:

اولا” : نوع و روش تدریس برخی از دبیران در درس زبان انگلیسی مخصوصا”  در بخش  واژ گان و درک مفاهیم متناسب با هدف درس نیست .

ثانیا”: عدم آشنایی فراگیران با کاربرد واژ گان و درک مفاهیم زبان انگلیسی در زندگی روزمره ، میزان علاقه ی آنان را به این درس کاهش می دهد  .

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها :

پس از اینکه مساله یعنی بی علاقگی دانش آموزانم به درک مفاهیم متون زبان انگلیسی و رضایت بخش نبودن ارزشیابی آنان در درس یاد شده برایم محرز شد ، تصمیم گرفتم برای شناسایی علل بوجود آورنده این مساله ، به جمع آوری داده ها اقدام نمایم :

  1. با نشاط نبودن فضای کلاس زبان انگلیسی
  2. فراموش شدن واژگان انگلیسی سال های گذشته
  3. بی علاقگی به درس زبان انگلیسی
  4. ضعف شاگردان در یادگیری و حفظ واژ گان
  5. عدم آشنایی فراگیران با کاربرد واژگان و درک مفاهیم زبان انگلیسی در زندگی آینده
  6. جذاب نبودن وسایل کمک آموزشی
  7. یکنواخت بودن روش تدریس برخی از دبیران

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

فهرست منابع و مآ خذ :

  1. سیف اللهی، وجه الله. (۱۳۸۴) اقدام پژوهی ( پژوهش حین کار) ، تهران: عابد، چاپ اول
  2. فضلی خانی، منوچهر. (۱۳۸۶) راهنمای عملی روش های فعال و اکتشافی در آموزش. تهران: آزمون نوین. چاپ دوم
  3. قاسمی پویا، اقبال.(۱۳۸۹) راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: پژوهشگاه آموزش و پرورش
  4. کمانگر ، کیهان (۱۳۹۰) نکاتی در مورد یادگیری آسانتر مطالب www.aftab.ir آفتاب
  5. لطف آبادی، حسین.(۱۳۸۹) روان شناسی تربیتی. تهران. سمت. چاپ چهارم

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

85 − 75 =