اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با تنوع روشهای تدریس در ایجادعلاقه مندی دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی تاثیرگذارباشم؟

اقدام پژوهی دبیر زبان پیرامون انگلیسی مقوله چگونه توانستم با تنوع روشهای تدریس در ایجادعلاقه مندی دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی تاثیرگذارباشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با تنوع روشهای تدریس در ایجادعلاقه مندی دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی تاثیرگذارباشم؟  نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر زبان پیرامون انگلیسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر زبان پیرامون انگلیسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر زبان پیرامون انگلیسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تنوع روش تدریس در ایجادعلاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تنوع روش تدریس در ایجادعلاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تنوع روش تدریس در ایجادعلاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تنوع روش تدریس در ایجادعلاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تنوع روش تدریس در ایجادعلاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تنوع روش تدریس در ایجادعلاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تنوع روش تدریس در ایجادعلاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تنوع روش تدریس در ایجادعلاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تنوع روش تدریس در ایجادعلاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی

اهداف تحقیق:

امروزه یادگیری زبان انگلیسی یک ضرورت انکار ناپذیر است . چرا که زبان انگلیسی ، زبان علم است و آموزش رشته های مختلف در سطوح عالی و تولید علم به زبان انگلیسی صورت می گیرد. با افزایش روند جهانی سازی ارتباطات بین المللی ، برنامه های رادیویی وتلویزیونی، تجارت جهانی و آموزش علوم جدید همگی به زبان انگلیسی صورت می گیرند و عدم آشنایی به این زبان برابر با عدم زندگی در دنیای مدرن امروزی است. زبان انگلیسی از زبان های زنده و بین المللی دنیاست که پر طرفدارترین زبان مکالمه ای دنیاست.و آنچه که این زبان را به زبان های دیگر جهان متمایز می کند، یادگیری آسان و روان و آسان بودن در به کار بردن این زبان در مکالمه است.

آموختن این زبان برای دانش آموزان امری جدایی ناپذیر با پیشرفت تحصیلی می باشد. بر این اساس ، هدف کلی از پرداختن به این پژوهش ، علاقه مندی دانش آموزان به یادگیری واژه ها و در نتیجه خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی بوده است. به دلیل روشن تر  هدف این پزوهش این بود که پس از اجرای طرح، میزان علاقه مندی دانش آموزان به یادگیری خواندن و درک مفاهیم درس زبان انگلیسی از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش یابد.

الف – شاخص های کیفی وضع موجود :

با نظر سنجی از دانش آموزان در مورد میزان علاقه ی آنها نسبت به درس زبان انگلیسی دریافتم :

  • نسبت به واژگان و متون انگلیسی نگرش مثبتی نداشتند.
  • معنی واژگان را زود فراموش می کردند.
  • نسبت به یادگیری درک مفاهیم متون انگلیسی ضعیف بودند .
  • انگیزه و علاقه ای نسبت به یادگیری واژگان نداشتند .
  • از اهمیت کاربرد زبان انگلیسی در زندگی روزمره اطلاع چندانی نداشتند .
  • نسبت به چگونه مطالعه کردن و یادگیری واژگان انگلیسی آگاهی نداشتند .
  • زمان تدریس متون انگلیسی خسته و کسل به نظر می آمدند.

با بررسی نتایج حاصل از آزمون زبان انگلیسی دی ماه دریافتم :

  • در قسمت واژ گان و درک مفاهیم ، دانش آموزان نمره بیشتری را از دست داده بودند .
  • دانش آموزان علاقه ای به پاسخ دادن به قسمت درک مطلب را نداشتند .
  • دانش آموزان در آزمون شفاهی که مستلزم کاربرد واژ گان است نمره بیشتری را از دست داده بودند.

ب – شاخص های کمی وضع موجود :

برای تعیین وضع موجود از اعداد و ارقام نیز استفاده شد که در این قسمت در قالب شاخص های کمی به شرح زیر ارایه می گردد:

با استفاده از روش های متمرکز به بررسی نتایج آزمون دی ماه درس زبان انگلیسی پرداختم .نتایج به دست آمده چنین بود:

جدول شماره ۱:جدول درصد فراوانی نتایج آزمون زبان انگلیسی دی ماه در سال تحصیلی ۹۵-۹۶

مولفه ها جمع دانش آموزان دانش آموزانی که به کل سوالات پاسخ صحیح دادند دانش آموزانی که از همه قسمت های سوال، نمره از دست داده بودند دانش آموزانی که فقط از قسمت درک مطلب نمره از دست داده بودند
مطلق ۱۵ ۳ ۳ ۹

سوالات مصاحبه چنین بود :

  • کدام بخش از کتاب زبان انگلیسی پایه ی دوم دبیرستان را دوست دارید ؟
  • آیا مایلید در کلاس به متون انگلیسی غیر از کتاب درسی هم پرداخته شود ؟
  • آیا مایلید به عنوان فعالیت نوروزی به ترجمه ی کتاب های داستانی کوتاه بپردازید؟
  • ادبیات موضوع :

با در نظر گرفتن هدف پژوهش خود، بعضی از آثار پژوهشگران را در رابطه با درس زبان انگلیسی بررسی، تحلیل و نقد کردم تا بتوانم از آنها در امر پژوهش خود استفاده نمایم. بر این اساس ، نتایج را در خصوص پیشینه های دیگران، در دو بخش نظری وعملی ارایه نموده ام.

الف – پیشینه نظری:

نکته ای که معمولا” زبان آموزان به آن توجهی ندارند این است که زبان انگلیسی را به چه منظور فرا می گیرند؟

آیا تاکید آنها بر کسب مهار ت های گفتاری است یا مهارت های نوشتاری یا هر دوی آنها ؟ هدف آنها هر چه باشد ذکر یک نکته بسیار پر اهمیت است. تا زمانی که نمی توانید گفته های یک انگلیسی زبان را درک کرده و به او پاسخی مناسب دهید، فرایند یادگیری زبان در ذهن شما کامل نشده است. به گفته ی بسیاری از زبان شناسان ، زبان یک مهارت است که برای یادگیری آن باید تمرین زیادی کرد. از آنجا که فرایند یادگیری زبان کند است، این تمرین باید متناوب، مستمر و طولانی باشدف در غیر این صورت اثر بخشی آن کم می شود.

پیشینه عملی :

در این جا تکنیک هایی  جهت افزایش انگیزه زبان آموزان برای فراگیری زبان انگلیسی ارایه می گردد :

خودتان را در آینده مجسم کنید : تصور کنید که مثل زبان مادریتان می توانید با انگلیسی زبان ها هم صحبت کنید و براحتی مفاهیم یک متن انگلیسی را درک کنید . این تصورات کمک می کند تا انگیزه لازم برای فراگیری زبان در شنا شکل گیرد.هر کجا که می توانید از انگلیسی تان استفاده کنید: این نکته بسیار مهم است ، هر چه قدر بیشتر از انگلیسی تان استفاده کنید بیشتر می توانید آن را یاد بگیرید .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تنوع روش تدریس در ایجادعلاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی اقدام پژوهی دبیر زبان پیرامون انگلیسی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تنوع روش تدریس در ایجادعلاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی اقدام پژوهی دبیر زبان پیرامون انگلیسی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تنوع روش تدریس در ایجادعلاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی اقدام پژوهی دبیر زبان پیرامون انگلیسی

کسب نتایج  پیرامون مقوله تنوع روش تدریس در ایجادعلاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی اقدام پژوهی دبیر زبان پیرامون انگلیسی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تنوع روش تدریس در ایجادعلاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی اقدام پژوهی دبیر زبان پیرامون انگلیسی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تنوع روش تدریس در ایجادعلاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی اقدام پژوهی دبیر زبان پیرامون انگلیسی 

فهرست منابع

  1. سیف اللهی، وجه الله. (۱۳۸۴) اقدام پژوهی ( پژوهش حین کار) ، تهران: عابد، چاپ اول
  2. فضلی خانی، منوچهر. (۱۳۸۶) راهنمای عملی روش های فعال و اکتشافی در آموزش. تهران: آزمون نوین. چاپ دوم
  3. قاسمی پویا، اقبال.(۱۳۸۹) راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: پژوهشگاه آموزش و پرورش

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان پیرامون انگلیسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

85 − = 80