نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم مساله ی بی علاقگی دانش آموزان نسبت به درس زبان انگلیسی را برطرف کنم؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم مساله ی بی علاقگی دانش آموزان نسبت به درس زبان انگلیسی را برطرف کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم مساله ی بی علاقگی دانش آموزان نسبت به درس زبان انگلیسی را برطرف کنم؟  نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مساله ی بی علاقگی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مساله ی بی علاقگی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مساله ی بی علاقگی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مساله ی بی علاقگی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مساله ی بی علاقگی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مساله ی بی علاقگی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مساله ی بی علاقگی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مساله ی بی علاقگی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مساله ی بی علاقگی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی

بیان مساله :

در اوایل سال تحصیلی یاد شده ؛ همواره رفتار دانش آموزان در زنگ زبان انگلیسی ، توجه مرا به خود جلب می کرد. بدان معنا که در این زنگ ، کم تحرک تر و بی توجه به نظر می رسیدند . با توجه به رفتار آنها دریافتم که در جلساتی که گرامر ( دستور زبان) تدریس و تمرین می شد ، فراگیران با توجه بیشتری به درس گوش می کردند . اما زمانی که به  آنها واژه ها و متن (READING) تدریس می شد ، آنها با بی حوصلگی به درس گوش می د ادند و دقت و توجه کافی را نداشتند.

طبق ارزشیابی های مستمر در کلاس ، اقدام پژوه دریافت که دانش آموزان نکات گرامری را خیلی بهتر و راحت تر یاد می گرفتند و سوالات مربوط به گرامر ( دستور زبان )  را بهتر از قسمت لغات و درک مفاهیم پاسخ می دادند . اقدام پژوه در مقاله ای به موضوعی برخورد که نوشته بود: اکثر کسانی که در دوران مدرسه از زبان انگلیسی استفاده ای نمی برند به علت نا آگاهی از اهمیت آن است. همین افراد وقتی وارد دانشگاه می شوند و می بینند که زبان علم دنیا و اینترنت و رسانه ها انگلیسی است ، بیشتر انگیزه برای یادگیری زبان دارند . برخی به دنبال آموختن آن می روند ، برخی دیگر به همین شکل، فارغ التحصیل می شوند . بسیاری از دانشجویان حتی در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری درس را تمام می کنند، بدون آنکه توانایی ترجمه ی حتی یک متن انگلیسی ساده را داشته باشند چه برسد به متون تخصصی . و همان ها می شوند استاد دانشگاه .

بنابراین اقدام پژوه علاقه مند شد تا این وضع را تغییر داده و زمینه ای فراهم آورد تا دانش آموزان بهتر و راحت تر واژگان و مفاهیم را درک کنند . پژوهنده فکر کرد تا با بهبود بخشیدن به توانایی درک مفاهیم در آینده ، این دانش آموزان هم موثر می باشد ، چون همان طور که ذکر شد ، واژگان و درک مفاهیم زبان انگلیس در دانشگاه ها و …. نیز برای آنها سودمند می باشد.

اهداف تحقیق:

امروزه یادگیری زبان انگلیسی یک ضرورت انکار ناپذیر است . چرا که زبان انگلیسی ، زبان علم است و آموزش رشته های مختلف در سطوح عالی و تولید علم به زبان انگلیسی صورت می گیرد. با افزایش روند جهانی سازی ارتباطات بین المللی ، برنامه های رادیویی وتلویزیونی، تجارت جهانی و آموزش علوم جدید همگی به زبان انگلیسی صورت می گیرند و عدم آشنایی به این زبان برابر با عدم زندگی در دنیای مدرن امروزی است. زبان انگلیسی از زبان های زنده و بین المللی دنیاست که پر طرفدارترین زبان مکالمه ای دنیاست.و آنچه که این زبان را به زبان های دیگر جهان متمایز می کند، یادگیری آسان و روان و آسان بودن در به کار بردن این زبان در مکالمه است.

آموختن این زبان برای دانش آموزان امری جدایی ناپذیر با پیشرفت تحصیلی می باشد. بر این اساس ، هدف کلی از پرداختن به این پژوهش ، علاقه مندی دانش آموزان به یادگیری واژه ها و در نتیجه خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی بوده است. به دلیل روشن تر  هدف این پزوهش این بود که پس از اجرای طرح، میزان علاقه مندی دانش آموزان به یادگیری خواندن و درک مفاهیم درس زبان انگلیسی از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش یابد.

الف – شاخص های کیفی وضع موجود :

با نظر سنجی از دانش آموزان در مورد میزان علاقه ی آنها نسبت به درس زبان انگلیسی دریافتم :

  • نسبت به واژگان و متون انگلیسی نگرش مثبتی نداشتند.
  • معنی واژگان را زود فراموش می کردند.
  • نسبت به یادگیری درک مفاهیم متون انگلیسی ضعیف بودند .
  • انگیزه و علاقه ای نسبت به یادگیری واژگان نداشتند .
  • از اهمیت کاربرد زبان انگلیسی در زندگی روزمره اطلاع چندانی نداشتند .
  • نسبت به چگونه مطالعه کردن و یادگیری واژگان انگلیسی آگاهی نداشتند .
  • زمان تدریس متون انگلیسی خسته و کسل به نظر می آمدند.

با بررسی نتایج حاصل از آزمون زبان انگلیسی دی ماه دریافتم :

  • در قسمت واژ گان و درک مفاهیم ، دانش آموزان نمره بیشتری را از دست داده بودند .
  • دانش آموزان علاقه ای به پاسخ دادن به قسمت درک مطلب را نداشتند .
  • دانش آموزان در آزمون شفاهی که مستلزم کاربرد واژ گان است نمره بیشتری را از دست داده بودند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مساله ی بی علاقگی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی  نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مساله ی بی علاقگی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی  نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مساله ی بی علاقگی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مساله ی بی علاقگی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مساله ی بی علاقگی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مساله ی بی علاقگی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی  

منابع

  1. سیف اللهی، وجه الله. (۱۳۸۴) اقدام پژوهی ( پژوهش حین کار) ، تهران: عابد، چاپ اول
  2. فضلی خانی، منوچهر. (۱۳۸۶) راهنمای عملی روش های فعال و اکتشافی در آموزش. تهران: آزمون نوین. چاپ دوم
  3. قاسمی پویا، اقبال.(۱۳۸۹) راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: پژوهشگاه آموزش و پرورش
  4. کمانگر ، کیهان (۱۳۹۰) نکاتی در مورد یادگیری آسانتر مطالب www.aftab.ir آفتاب

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

11 + = 16