اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با روش های نوین تدریس رفتارهای نامناسب دانش آموزان را تغییربدهم ؟

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با روش های نوین تدریس رفتارهای نامناسب دانش آموزان را تغییربدهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۴ صفحه

اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با روش های نوین تدریس رفتارهای نامناسب دانش آموزان را تغییربدهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تغییر رفتار نامناسب دانش آموزان با روش نوین تدریس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تغییر رفتار نامناسب دانش آموزان با روش نوین تدریس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تغییر رفتار نامناسب دانش آموزان با روش نوین تدریس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تغییر رفتار نامناسب دانش آموزان با روش نوین تدریس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تغییر رفتار نامناسب دانش آموزان با روش نوین تدریس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تغییر رفتار نامناسب دانش آموزان با روش نوین تدریس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تغییر رفتار نامناسب دانش آموزان با روش نوین تدریس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تغییر رفتار نامناسب دانش آموزان با روش نوین تدریس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تغییر رفتار نامناسب دانش آموزان با روش نوین تدریس

اجراي طرح جديد و نظارت بر آن :

پس از انتخاب راه جديد موقتی، آموزش روش تحقيق و انجام گروه بندي هاي هدف دار، نحوه ي اجرای طرح طبق آنچه شرح آن در بالا گذشت به بچه ها توضيح داده شد. تا هر يک از گروه ها ضمن آگاهی از نحوه ی اجرای طرح و ارزشيابي ها، در هر جلسه تکليف و مسئوليت خود را فهميده و تا آخر سال تحصيلی ادامه دهند. سپس مطابق با طرح جديد موقتی ضمن پيروی از اصول اساسي بهداشت رواني(شاملو،۱۳۸۵،ص۲۲)، اصل استفاده از جملات مثبت و افزايش عزت نفس دانش آموزان، در هر جلسه روند زير در حالت کلي به اجرا گذاشته شد. حضور و غياب و برقراری رابطه ی دوستانه ← آماده سازی و ايجاد انگيزه ← بررسي تکاليف، نصب آثار برتر در کلاس يا تابلوی سالن مدرسه ← ارائه گزارش علمي و تحقيق توسط دانش آموزان و تشکيل مناظره های شفاهي ← يادآوری درس قبلی ← ارزشيابي آغازين ← رفع اشکال← بيان هدف کلي و هدف های رفتاری درس جديد ← ارايه ی درس، فعال نگه داشتن گروه ها در طول جريان تدريس و يادآوری نکات اخلاقي، تربيتي و اجتماعي مرتبط با درس و زندگي روزمره ← انجام آزمايش← جمع بندی و نتيجه گيری ← ارزشيابي پاياني و تحليل آزمون ← رسم نمودار پيشرفت تحصيلي کلاس و هريک از دانش آموزان ← دادن پاداش و خواندن دعا ← تعيين تکليف واقع گرا مانند طراحی ماجرای علمی، نمايش و غيره ← ارائه تکاليف داوطلبانه ← معرفي منابعي برای مطالعه ی بيشتر ← آموزش مهارت های مطالعه ← دمي با نسيم نفس بزرگان ← پنجره ی آزاد کلاس ← اعلام برنامه و عنوان درس جلسه ی بعدی← بيان اظهار نظر مثبت از عملکرد دانش آموزان در جلسه ی همان روز.

گردآوري اطلاعات (شواهد ۲)

از تغييري که در نحوه ی گروه بندی و فعال سازی آنها، روش کلاس داری، ارزشيابي و تدريس خود داده بودم خوشحال و با رضايت کامل از کلاس بيرون مي آمدم. همين احساس در ظاهر دانش آموزان نيز کاملاً قابل مشاهده بود. با ايجاد پنجره ی آزاد کلاسي نيز بچه ها خيلي راحت با بيان حرف دلشان اگر هم کاری در مورد بعضي از مشکلات گريبانگر آنها از دستم بر نمي آمد خودشان اظهار مي کردند که از اينکه حرف دلشان را به يک نفر گفته يا نوشته اند احساس آرامش مي کنند. علاوه بر آن از افزايش اعضای گروه انرژی مثبت و تغيير نام آن به گروه نجات، تلاش گران، امدادگران توسط بچه ها بعد از بهره مندی، از مزايای چنين گروهی در کلاس، موفقيت طرح از اولين لحظات مشخص بود. همچنين با اجرای تجزيه و تحليل ارزشيابي پاياني و رسم نمودارهای پيشرفت تحصيلي، رشد در محيطExcel تنها با کليک يک کليد توسط دانش آموزان از اينکه مي ديدند کامپيوتر علاوه بر ارزشيابي دانش آموزان، معلم را نيز مورد ارزيابي قرار داده و نمره ای به او می دهد و نقاط قوت و ضعف آنها را مشخص مي نمايد جوی وصف ناپذير جهت تغيير رفتارهاي نامطلوب و ياد گرفتن در کلاس ايجاد شده بود. از طرف ديگر يادم مي آيد زمانيکه چندين سال قبل فرم تجزيه و تحليل سئوالات امتحاني که از طرف اداره برای مدارس ارسال شده بود. چنان همکاران و اينجانب را خسته مي نمود که از تکميل آن صرف نظر کرده و يا بدون انگيزه پر مي کرديم. شايد به همين دلايل نيز فرم مذکور سال های بعد کنار گذاشته شد. از آن زمان تاکنون امکان طراحي نرم افزار تحليل آزمون به ذهنم خطور نکرده و توان آنرا هم نداشتم. ولي اقدام پژوهي مذکور چنين امکاني را برايم فراهم آورد. البته تا جايي که اينجانب اطلاع دارد چنين نرم افزاری در سطح کشور نيز طراحی نشده است. نکته ی جالب اينکه اين نرم افزار قادر است جدول فراواني و نمودارهای درصد عملکرد هر يک از دانش آموزان و تفاوت های فردی هر يک در هر يک از هدف های آموزشي بلوم را در طول يک دوره تهيه و رسم نمايد. ولي با اين حال جهت اطمينان بيشتر و داوري درباره ي طرح جديد به روش هاي ذيل اقدام به گردآوري اطلاعات نموديم.
۱ ) از طريق مشاهده. ۲) از طريق ارزشيابي های مستمر کلاسي در جريان ماه های مهر تا ارديبهشت. ۳) از طريق بررسي برگه های ۱۰ سئوالي از نظر املايي و اهميت موضوع۴ )  از طريق مشاهده و بررسي وضعيت بچه ها از نظر غلط املايي در پای تخته۵ ) از طريق نظر خواهی از روش تدريس. ۶) از طريق بررسي طرح های ابتکاری و آثار دانش آموزان. ۷) از طريق بررسي پيشنهاد بچه ها جهت بازديد از کارگاهي نزديک روستا که زباله های پلاستيکي را جهت بازگردانی آماده مي کرد.

ارزش يابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن.

از بين شواهد ۲ تغيير داوطلبانه آرايش كلاس، صميميت حاكم بر كلاس، آثار دانش آموزان، نقاشي ها و سي دي های تهيه شده، نتايج آزمون های هماهنگ کشوری و ارزشيابي های مستمر به عنوان اسنادي معتبر جهت ارزش يابي تأثير اقدام جديد انتخاب شده اند. .

همچنين اجرای طرح جديد بر اساس شواهد ۲، اظهار نظر دانش آموزان, مدير و همکاران حاکي از رضايت آنها بوده و نشانگر تغييراتي در کلاس بودند .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تغییر رفتار نامناسب دانش آموزان با روش نوین تدریس اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تغییر رفتار نامناسب دانش آموزان با روش نوین تدریس اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تغییر رفتار نامناسب دانش آموزان با روش نوین تدریس اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله تغییر رفتار نامناسب دانش آموزان با روش نوین تدریس اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تغییر رفتار نامناسب دانش آموزان با روش نوین تدریس اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تغییر رفتار نامناسب دانش آموزان با روش نوین تدریس اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

منابع و مأخذ

  1. اصغری پور، حمید، ۱۳۸۰ ، کلیات راهنمایی و مشاوره ، مشهد، نشر تمرین.
  2. ردولف دریکورس، ۱۳۸۷، ترجمه مینو واثقی و مریم واراش زاده، انضباط بدون اشک، تهران رشد.
  3. عمید، حسن، ۱۳۶۹، فرهنگ فارسی.
  4. فونتانا، دیوید۱۹۸۷، کنترل کلاس، ترجمه ساده حمزه و مجید محمدی، ۱۳۷۵، تهران رشد.

۵٫کلاک ماک لین ایزابل ، راهنمایی مشاوره کودک در مدرسه ترجمه رضا شاپوریان ، تهران امیر کبیر.

  1. علیمردان ، محمد علی، جلد اول، مجموعه قوانین و مقررات دوره راهنمایی تحصیلی.

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

34 + = 37