نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی پیرامون مقوله چگونه توانستم افت تحصیلی را در دانش آموزم (معصومه) از بین برده و او را به درس علاقه مند کنم؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی پیرامون مقوله چگونه توانستم افت تحصیلی را در دانش آموزم (معصومه) از بین برده و او را به درس علاقه مند کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی پیرامون مقوله چگونه توانستم افت تحصیلی را در دانش آموزم (معصومه) از بین برده و او را به درس علاقه مند کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل مشکل افت تحصیلی در معصومه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکل افت تحصیلی در معصومه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکل افت تحصیلی در معصومه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکل افت تحصیلی در معصومه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل مشکل افت تحصیلی در معصومه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکل افت تحصیلی در معصومه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکل افت تحصیلی در معصومه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکل افت تحصیلی در معصومه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکل افت تحصیلی در معصومه

راه های پیشنهادی

پس از گرد آوری اطلاعات لازم از طریق مطالعه ی کتاب های گوناگون و هم چنین داده های جمع آوری شده از پرسش نامه ها ، پرونده تحصیلی دانش‌آموزان کلاس ، مشاهدات خود و علاوه بر آن بحث و گفتگو و تبادل نظر با مدیر، معاون  ، همکاران و حتی دیگر مربیان مراکز در قالب مصاحبه ، به ارایه موارد یاد شده پرداختم که شامل راه حل های پیشنهادی( Suggested Solutions ) زیر می باشد :

  1. تغییر مکان کلاس درس عربی و پیام های آسمانی در ساعت درسی مربوطه به توصیه‌ی یکی از همکاران برای ایجاد تنوع و جذاب کردن کلاس درس عربی و پیام های آسمانی و حفظ تزئینات آن و پوسترهای نصب شده با اجازه مدیر محترم مرتّب شده و اختصاص به زنگ عربی و پیام های آسمانی داده شود.
  2. استفاده از سیستم رایانه و ویدئو پروژکشن در آموزش درس عربی و پیام های آسمانی به پیشنهاد یکی از همکاران ، برای افزایش یادگیری و آموزش بهترعربی و پیام های آسمانی ، می‌توان در هنگام تدریس از وسایل یاد شده استفاده نمود.
  3. برگزاری مراسم جشن عربی و پیام های آسمانی به پیشنهاد اولیای گرامی ، کتاب‌های عربی و پیام های آسمانی درسی کادو شده ، هدایایی تهیه شود و در روز برگزاری جشن قرآن و پیام های آسمانی ، این هدایا به همراه کتاب عربی و پیام های آسمانی درسی به دانش‌آموزان اهدا گردد.
  4. برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن و پیام های آسمانی همراه با معنی آن و اهدا جایزه ی ویژه به حافظان و قاریان و پیام های آسمانی به توصیه یکی از همکاران برگزاری مسابقات هم باعث ایجاد رقابت صحیح در بین دانش‌آموزان می‌گردد و هم انگیزه ی او را برای یادگیری بهتر عربی و پیام های آسمانی افزایش می دهد.
  5. قرائت سوره های کوتاه و بخشی از آیه الکرسی توسط دانش‌آموزان همه روزه در شروع ساعت اولیه کلاس به توصیه برخی از همکاران محترم ، خواندن سوره‌ها و آیه الکرسی در ابتدای هر روز به مدت ۱۰ دقیقه ، هم باعث یادگیری و حفظ سوره‌ می‌شود هم موجب متبرّک شدن کلاس در آن روز به آیات نورانی می‌شود .
  6. استفاده از نمودار آموزشی عربی و پیام های آسمانی برای تشویق دانش‌آموزان
  7. فراهم ساختن امکان مشارکت دانش‌آموزان همراه با دبیر خود در برنامه نماز جماعت آموزشگاه به توصیه معاون پرورشی آموزشگاه ، شرکت کردن دانش‌آموزان در نماز جماعت به همراه دبیر، می‌تواند در او برای خواندن نماز، انگیزه بیش تری ایجاد کند.

انتخاب راه حل جديد به صورت موقت

میزان موفقیت و تغییری که در وضعیت موجود حاصل می شود ، بستگی به قدرت و توان اثربخشی (Effectiveness ) راه حل ها دارد و نتیجه بخشی راه حل ها نیز، بستگی به جوانب لازم برای تدارک یک برنامه منظم و صحیح در اجرای اقدام پژوهی دارد. و این امر، مرهون دقت ، درایت ، مهارت و هوشمندی اقدام پژوه می باشد.(سیف اللهی ، ۱۳۸۴ : ۱۳۲) حال که انتخاب چند راه حل از میان روش های پیشنهادی گوناگون ، نیازمند دقت و درایت خاص می باشد. از این رو ، با دقتی خاص از میان راه حل های پیشنهادی ، برخی از او را انتخاب نمودم که عبارتند از :

۱٫توجیه اولیای دانش‌آموزان بخصوص اولیای معصومه در ابتدای سال تحصیلی در خصوص اهتمام ویژه او به درس عربی و پیام های آسمانی؛

۲٫آموزش رعایت آداب و اصول احترام به قرآن و پیام های آسمانی از سوی دانش‌آموزان بخصوص معصومه

  1. ساخت گنجینه ی پیام های قرآنی و پیام های آسمانی و احادیث اسلامی توسط دانش‌آموزان؛
  2. تشویق دانش‌آموزان به حفظ سوره های کوتاه همراه با معنی آن ؛
  3. تهیه نمودار تشویقی و کارت های عبارت ها همراه با معنی آن ؛

اجراي راه حل جديد

دراین مرحله، برای کسب اعتبار و اطمینان ( Confidence ) بیشتر در خصوص اجرای راه حل های انتخابی، با مدیر محترم ، معاونین و دیگر همکارانم درآموزشگاه و هم چنین تنی چند از اساتید مجرب مکتب پیام های آسمانی و حتی برخی از اولیای دانش‌آموزان نیز با استفاده از ابزار مصاحبه و پرسش نامه مشورت و تبادل نظر نموده است.

در مجموع معیارهای اجراي راه حل به شرح زیر بوده است :

* قابل اجرا بودن راه حل‌های انتخابی. * انگیزشی بودن روش ها. * ابتکاری بودن بعضی از راه حل‌های انتخابی. * پیش بینی اثر بخش بودن روش های انتخابی در ترغیب دانش‌آموزان مدرسه به درس عربی و پیام های آسمانی. * متناسب بودن راه حل ها با دوره ی سنی دانش‌آموزان مورد نظر. به لطف الهی ، راه حل های انتخابی به میزان بالایی مورد تایید و تحسین اساتید فن و همکاران گرامی و حتی برخی از اولیای ارجمند قرار گرفت. بنابراین ، با اطمینان بیش تری توانستم راه حل های انتخابی را به مرحله اجرا در آورم. اجرای راه حل ها در واقع اجرای راه حل ها ، مهم ترین بخش یک اقدام پژوهی می باشد. همه ی تلاش ها و زحمات اقدام پژوه بستگی به اجرای یک یا چند راه حل مؤثر دارد. اگر روش های مناسبی برای حل مسأله ، ابداع و ایجاد نشود ، اقدام پژوهی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید… وجه تمایز اصلی این نوع از تحقیق با سایر انواع تحقیقات ، در اجرای راه حل ها به منظور ایجاد تغییردر وضع موجود است.(سیف اللهی ، ۱۳۸۴ : ۱۴۴) حال که اجرای راه حل ها در این نوع از تحقیق ، نیازمند توجه بسیار است ، بر آن شدم تا با دقت نظر فراوان ، تک تک راه حل ها را به اجرا در آورد .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکل افت تحصیلی در معصومه  نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکل افت تحصیلی در معصومه  نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکل افت تحصیلی در معصومه  نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکل افت تحصیلی در معصومه  نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل مشکل افت تحصیلی در معصومه نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله حل مشکل افت تحصیلی در معصومه  نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی

فهرست منابع و مآخذ

  1. عربی و پیام های آسمانی مجید.
  2. احمدی، سید مهدی(۱۳۸۵)، آموزش روخوانی و روان خوانی ، ساری: شلفین، چاپ سوم.
  3. ارکانی بهبهانی حائری، محمود(۱۳۷۹)، فرهنگ تربیت فرزند در اسلام ، قم: پیام مهدی(عج)، چاپ اول. ۴٫ اسرار، مصطفی(۱۳۷۳)، دانستنی های عربی و پیام های آسمانی ، تهران: محیا، چاپ ششم.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

19 − = 17