نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی پیرامون مقوله چگونه توانستم تاثیر طرح همیار معلم را بر دانش آموزان پایه … دبیرستان … شرح دهم ؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی پیرامون مقوله چگونه توانستم تاثیر طرح همیار معلم را بر دانش آموزان پایه … دبیرستان … شرح دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۱ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی پیرامون مقوله چگونه توانستم تاثیر طرح همیار معلم را بر دانش آموزان پایه … دبیرستان … شرح دهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

اقدام و اجراي راه حل هاي پيشنهادي

با توجه به اطلاعاتي كه از روحيه دانش آموزان داشتم ( لازم به ذكر است يك جلسه دعوت از اوليا داشتم و با آنها در رابطه با فرزندانشان سؤالاتي پرسيدم و كاملا به وضع وقت گذاشتن آنها براي مسائل  دینی در خانه مطلع بودم ) . تصميم گرفتم از روش همیار معلم استفاده نمایم. بنا بر این این اقدام را سرحوله فعالیت کلاسی خویش قرار دادم.

براساس آخرين يافته هاي علمي دانشمندان تعليم و تربيت مثل جان ديوئي و… براي يادگيري بهتر وعميق تر در دانش آموزان بهتر است آنان را فعال بارآورده و آنان را در يادگيري مشاركت دهيم.براي مشاركت و افزايش يادگيري در آموزش هاي مدرسه، استفاده از شيوه هاي تحقيق و پژوهش بيش از ساير شيوه ها توصيه و تاكيد شده است. معلم بايد در نقش راهنما، هدايت گر و دوست صميمي دانش آموزان باشد و زمينه رشد و خلاقيت آنان را فراهم نمايد اما امروز فاصله بين معلم با دانش آموزان از نظر فكري، تجربي ، رواني ، شناختي و عاطفي مانع ارتباط نزديك وتعامل آنان با يكديگر شده است و لذا معلم و دانش آموزان نسبت به يكديگر احساس بيگانگي دارند و بعضا عدم تعامل صحيح و صميمي منجر به تنفر آنان از يكديگر شده و فضا و محيط آموزشگاه ها (مدارس) را تبديل به يك فضاي بدبيني ونامساعد براي طرفين كرده كه علاوه بر عدم رشد شكوفايي استعداد دانش آموزان، در تربيت صحيح اسلامي آنان ناموفق جلوه گر مي شود. لذا بيش از هر زمان ديگر طرح هميار معلم احساس مي شود كه با سياستگذاري و تدبير حوزه ستادي وزارت آموزش و پرورش و عملياتي و اجرايي نمودن آن در مدارس امكان پذير خواهد بود.

تعريف هميار معلم:

با هدايت و راهنمايي معلمان، دانش آموزان قوي از نظر علمي (زرنگ) دانش آموزان ضعيف كلاس را كمك و تحت پوشش قرار داده و با تمرين،تكرار و مشاركت، آنان را به سطح قابل قبولي ارتقا داده تا آنها به سطح علمي متوسط در كلاس برسند. براساس اين طرح معلم با شناخت و سازماندهي دانش آموزان كلاس مي تواند از توانمندي هاي فكري و علمي دانش آموزان معدل بالادر جهت تقويت دروس دانش آموزان ضعيف استفاده نمايد. شناسايي دانش آموزان مي تواند براساس معدل، استعداد و توان مالي آنان باشد. امروز طرح هميار معلم در حوزه هاي علميه از طريق طلبه ها به صورت مباحثه و مذاكره صورت مي گيرد و تقريبا موفق بوده و هست. علاوه بر نگرش ديني و مذهبي در دنياي امروز، فراهم كردن زمينه هاي مشاركت دانش آموزان در برنامه هاي تربيتي مثل مراسم صبحگاهي، سرود، مسابقات فرهنگي و همچنين برنامه هاي آموزشي مثل نمايندگي كلاس( مبصري)، حضور وغياب و … حتي در حوزه هاي خدماتي مثل تعاوني هاي آموزشگاهي، نظافت مدرسه و … در دنياي معاصر، متداول و درحال اجرا مي باشد. ايجاد زمينه هاي مشاركت دانش آموزان در حوزه هاي آموزشي- تربيتي جهت تكوين شخصيت آنان و داشتن روحيه مسئوليت پذيري و انتقاد پذيري و تعاون وهمكاري يكي از سياست ها و اهداف وزارت آموزش وپرورش مي باشد

مزاياي طرح هميار معلم:

۱- جلوگيري از افت تحصيلي دانش آموزان بخصوص دانش آموزان ضعيف.

۲- ايجاد روحيه تعاون، همكاري و احساس مسئوليت در دانش آموزان.

۳- كاهش حجم كاري، كلاسي و درسي معلم و استفاده بهينه از فرصت به دست آمده جهت هدايت و راهنمايي دانش آموزان.

۴- كاهش هزينه هاي دولت. با اين روش مي توان يك سوم از برنامه ها و فعاليت هاي كلاس را كاهش داده و از طريق دانش آموزان عملي نمود.

۵- كاهش نيروي انساني در مدارس، به طوري كه حدودا يك سوم معلمان جاي خود را به دانش آموزان واگذار مي نمايند.

۶- احساس شخصيت، بالندگي، خلاقيت و نوآوري در دانش آموزان.

۷- يادگيري بهتر و موثرتر همراه با صميمت و نشاط دردانش آموزان همسن و سال.

۸- تعامل بهتر و بيشتر دانش آموزان با يكديگر در راستاي اهداف مشخص و در نهايت ارتقاي تحصيلي به جاي اتلاف وقت.

۹- انعطاف و استمرارآموزش و يادگيري. علاوه بر مدرسه، در منزل به صورت اينترنتي، تلفني و يا در پارك و ساير اماكن آموزشي و تفريحي مثل فرهنگسراها و…

۱۰- افزايش مشاركت و همكاري اوليا با يكديگر و توجه بيشتر آنان به سرنوشت همه دانش آموزان .

۱۱- پويايي و خود جوشي همه دانش آموزان در يك رقابت سالم وسازنده و رشد و شكوفايي استعدادهاي همه دانش آموزان و نه يك عده خاص .

۱۲-فرهنگ سازي و نهادينه شدن مشاركت دانش آموزان در همكاري و همياري يكديگر .

ويژگي هاي طرح هميار معلم (پيشنهادها):

۱- مي تواند در مدارس پنجم و ششم ابتدايي ، راهنمايي و يا متوسطه باشد.

۲- مي تواند به صورت آزمايشي در يك پايه يا يك درس و يا در يك استان باشد.

۳- كتب درسي طوري طراحي و تنظيم شود كه زمينه هاي مشاركت آنان را فراهم نمايد.

۴- آموزش هاي لازم به معلمان داده شود.

۵- از تجارب ساير كشورهاي پيشرفته جهان استفاده شود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی  

فهرست منابع

* جويس ، بروس و همكاران ، الگوهاي تدريس ، ترجمه محمد رضا بهرنگي ، انتشارات مركز ترجمه ، نشر كتاب ۱۳۷۲

* شفيع آبادي ، عبدالله ، پويايي گروهي و مشاور گروهي ، انتشارات رشد تهران ۱۳۷۳

* بازرگان ، عباس ، اقدام پژوهي و كاربرد آن در تعليم و تربيت

* قائمي پويا ، اقبال ، پژوهش در عمل

* م ـ فهندژ ، يادگيري پژوهش محور ، انتشارات سروش هدايت ، ۱۳۸۳

* سازمان آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي ، دبير و اقدام پژوهي ، انتشارات پژوهشكده ي كاربردي تعليم و تربيت استان ۱۳۸۳

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 9 = 12