دانلود اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی پیرامون مقوله چگونه توانستم کمرویی را در شهاب برطرف سازم؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی پیرامون مقوله چگونه توانستم کمرویی را در شهاب برطرف سازم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی پیرامون مقوله چگونه توانستم کمرویی را در شهاب برطرف سازم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن کم رویی شهاب

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن کم رویی شهاب

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن کم رویی شهاب

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن کم رویی شهاب

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن کم رویی شهاب

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن کم رویی شهاب

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن کم رویی شهاب

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن کم رویی شهاب

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن کم رویی شهاب

تجزیه و تحلیل داده ها واطلاعات جمع آوری شده

باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با علل کم رویی و مشاهده رفتار شهاب  در کلاس و مصاحبه ای که با پدر شهاب   داشتم متوجه شدم از مهم ترین دلایل کم رویی و گوشه گیری شهاب  در کلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-آرام و کم حرف بودن پدر شهاب  با توجه به صحبت خودش

– نحوه تربیت والدین که آرام و ساکت بودن را یک حسن تلقی کرده و نشان دهنده حجب و حیای وی می دانند.

– وضع اقتصادی خانواده که تقریبا از نظر مالی ضعیف هستند و شهاب  گمان می کند از بسیاری از هم کلاسی هایش پایین تر بوده و نمی تواند مانند آنها لباس پوشیده و ظاهری آراسته و مرتب داشته باشد.

-عدم ارتباط صمیمی و دوستانه پدر با فرزندان در منزل و آگاه نبودن از مسایل و مشکلات روزمره آنان.

-اعتماد به نفس پایین شهاب  و دست کم گرفتن خود در مقابل سایرین.

معاشرت و رفت و آمد کم خانواده شهاب  با  فامیل و دوستان و آشنایان

رفتار و اعمال شهاب  در کلاس برای سایر همکاران نیز مشهود بود .به صورتی که در صحبتی که با تعدادی از همکاران داشتم همه به ساکت و آرام بودن شهاب  در کلاس و و عدم شرکت او در بحث ها و کارهای گروهی اشاره کردند.بعد از مطرح شدن این مسئله توسط بنده در دفتر آموزشگاه سایر همکاران نیز در گیر مسئله شدند و از من خواستند تا در صورت داشتن راهکار به ایشان نیز راهکار های مورد نظر را ارائه دهم تا در کلاس اجرا کنند.

از مهم ترین علائم کم رویی شهاب  در کلاس می توان به ساکت نشستن در کلاس ،مطرح نکردن سوال در کلاس ،فقط یک دوست صمیمی داشتن ،تغییر رنگ چهره و تن صدا هنگام پاسخ دادن به سوال دبیر در کلاس،داوطلب نشدن برای انجام هیچ کاری در کلاس و مدرسه،شرکت نکردن در فعالیت های پرورشی و مسابقات مختلف مدرسه،عدم شرکت در اجرای مراسم صبحگاه و سایر مراسم مدرسه اشاره کرد.

در صحبت دوستانه که با شهاب  داشتم متوجه شدم وی احساس می کند نمی تواند مانند سایر  دوستانش کارها را درست انجام دهد ،فکر می کند خوب صحبت کردن را بلد نیست و اگر حرفی بزند ممکن است باعث ناراحتی دبیر و مورد تمسخر قرار گرفتن توسط دوستانش می شود. .به همین دلیل کمتر در فعالیت های گروهی و جانبی شرکت کند و در کلاس بسیار آرام و کم صحبت می کند و در فعالیت های گروهی شرکت نمی کند..

راه حل های پیشنهادی

۱) از یادداشت های روزانه، نمایش، ایفای نقش، جملات ناتمام، قصه گویی یا فنون مشاوره استفاده نمايم تا شهاب  را بهتر بشناسم.دانش آموزان اغلب احساسات خود را در اینگونه از فعالیت ها واضح بیان می کنند.

۲) برای جلب اعتماد شهاب  و ایجاد یک ارتباط خوب تلاش کنم.

۳) از شهاب  بخواهم که به دانش آموز دیگر، در نقش یک دبیر کمک کند. هر توانایی و نکته جالب را که باعث بهبود روابط دانش آموز می شد را اصل قرار دهم.

۴) شهاب  کمرو و گوشه گیر را در فعالیت های گروهی کوچک یا در فعالیت های دانش آموزان دیگری که با آنها دوست است درگیر سازم. یک دانش آموز خجالتی بیشتر دوست دارد در گروه های کوچک صحبت کند. او را برای انجام کارهای خاص با دانش آموزان دیگر همرا کنید.

۵) به شهاب مسوولیت های مختلفی واگذار کنم. مانند انتقال پیام ها، کمک به مسوولان مدرسه، کمک به دفتردار مدرسه، تدارک وسایل و … از واگذاری کارهای سخت به شهاب  و همچنین کارهای اجرایی و نمایشی مانند صحبت کردن در مقابل کلاس که او را دستپاچه می کند خودداری کنم.

۶) از کارهایی که شهاب  دوست دارد و قادر به انجام آن است از قبیل شرکت کردن در گروه دوستان، صحبت کردن با شخصیت معروف و یا بازی در یک گروه، فهرستی تهیه کنم و به شهاب  فرصت دهم تا یکی از این کارها را انتخاب کند و برای رسیدن به هدف شایستگی خود را نشان دهد. از رفتارهای تمرینی استفاده کنید.

۷-برای آموزش شهاب  از روش «ابراز وجود» استفاده کنم. از شهاب  بخواهم موقعیت هایی را که دوست دارد در آنها موثر باشد و راه های تماس برای برخورد با هر موقعیتی را بررسی کند، سپس طبق برنامه ای تعیین   شده با شهاب  کار کنم.

۸-جابجایی مکان شهاب  در کلاس :باتوجه به اینکه شهاب  معمولا انتهای کلاس رابرای نشستن انتخاب می کند ویا اینکه مکانهایی را در کلاس انتخاب می کند که از دید پنهان باشند چنانچه جابجایی مکانی صورت گیرد درکاهش کمرویی موثراست

۹-گسترش دادن برخوردها وتماس های شهاب  در خارج از محیط خانواده

باتوجه به این که شهاب  سوای پدرو مادر خود در ارتباط با دیگر افراد گرفتار شرم وخجالت می شود ولحظه ورودبه زندگی اجتماعی وتحصیلی برايش بسیار مشکل می نماید در نتیجه برخوردها در خارج گسترش یابند کمرویی شهاب  کمتر می شود.

۱۰-تقویت رفتارهای مثبت شهاب :

چنانچه شهاب  در کارها و اعمالی که درست انجام میدهد تشویق شود سعی می کند برای جلب رضایت اطرافیان دوباره این کار درست را انجام دهد.

راه حل های موقت و اجرای آن

بعد از شناسایی علت اصلی کم رویی شهاب  سعی کردم با استفاده از اجرای بعضی از راه حل های پیشنهادی در کلاس علت های کمرویی وی در کلاس و مدرسه را از بین برده و آن را کاهش دهم.

۱-      ابتدا سعی کردم برای جلب اعتماد شهاب  نسبت به خودم و ایجاد یک رابطه دوستانه با وی تلاش کنم.به این منظور سعی کردم از نظر عاطفی به شهاب  نزدیک شوم .در کلاس دقایقی را در کنار او می نشستم و در رابطه با مسائل مطرح شده در کلاس با وی صحبت کرده و از او نظر خواهی می کردم.نسبت به اظهار نظر او در کلاس واکنش نشان داده و بسیار او را مورد تشویق و تشهاب قرار می دادم.در مورد اعضای خانواده خود با او صحبت کردم و از وی خواستم اعضای خانواده اش را به من معرفی کند . به این ترتیب توانستم اعتماد او را نسبت به خودم جلب کنم.با او در رابطه با اهمیت روابط اجتماعی و محاسن شرکت در جمع و تاثیر زیاد آن در زندگی هر انسانی صحبت کردم . و به او گفتم شما هم مانند دوستان و هم کلاسی هایت توانایی های زیادی داری و می توانی در انجام بسیاری از کارها به دیگران کمک کرده و در فعالیت های گروهی شرکت کنی.فقط کافی است که اراده کرده ، توانایی های خود را شناخته و آن ها را دست کم نگیری و سعی کنی از توانایی هایت حداکثر استفاده را ببری.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن کم رویی شهاب دانلود اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن کم رویی شهاب دانلود اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن کم رویی شهاب دانلود اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن کم رویی شهاب دانلود اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن کم رویی شهاب دانلود اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  برطرف کردن کم رویی شهاب دانلود اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی

فهرست منابع

۱-    شارتيه ، ژان ، «کمرويي و راه های درمان آن » ، ناشر : مترجم ، ۱۳۷۳ .

۲-    قائمی ، علی ، «خانواده و نابسامانی های روانی» ، انتشارات اميری ، ۱۳۷۴ .

۳-    شفيع آبادی ، عبدالله ، «راهنمايي و مشاوره دانش آموز» ، انتشارات تهران ، ۱۳۷۲ .

۴-    احمد وند ، محمدعلی ، « روانشناسی بازی» انتشارات پيام نور،۱۳۷۲ .

۵-    حسين نژاد ، محمد ، «مشاوره با دانش آموزان» انتشارات سپند هنر ، تهران ۱۳۷۹ .

۶-    خاکيه ، پرويز ، «روانشناسی دانش آموز» انتشارات آشنا ، تبريز ۱۳۷۲ .

۷- احمد وند ، محمدعلی ، مهجور ، سيامک ، «آشنايي بافعاليت های اجتماعی» انتشارات پيام نور ۱۳۸۰ .

۸-    «ماه نامه رشد آموزش متوسطه اول» شماره ۴۱ ، انتشارات کمک آموزشی ، ۱۳۸۰ .

۹-  « ماه نامه رشد آموزشی در رشد تکنولوژی» شماره ۱۲۷ ، انتشارات دفتر کمک آموزشی ۱۳۷۹ .

۱۰- « نشريه ماهانه پيوند» شماره ۲۵۵ ، انتشارات دانشگاه تهران ۱۳۷۹ .

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

12 + = 16