نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزم کامبیز را در غلبه بر مشکل لکنت زبانش یاری کنم؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزم کامبیز را در غلبه بر مشکل لکنت زبانش یاری کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزم کامبیز را در غلبه بر مشکل لکنت زبانش یاری کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کمک به کامبیز در غلبه بر مشکل لکنت زبانش

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کمک به کامبیز در غلبه بر مشکل لکنت زبانش

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کمک به کامبیز در غلبه بر مشکل لکنت زبانش

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کمک به کامبیز در غلبه بر مشکل لکنت زبانش

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کمک به کامبیز در غلبه بر مشکل لکنت زبانش

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کمک به کامبیز در غلبه بر مشکل لکنت زبانش

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کمک به کامبیز در غلبه بر مشکل لکنت زبانش

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کمک به کامبیز در غلبه بر مشکل لکنت زبانش

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کمک به کامبیز در غلبه بر مشکل لکنت زبانش

چگونگی اجرای تغییر پیشنهادی

بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از وضعیت این دانش آموز برای معالجه آن مدتها ذهن مرا به خود مشغول می کرد که با این دانش آموز چگونه رفتار نمایم تا بتوانم تا حدودی در اختلالات تکلمی آن موثر باشم و بتوانم با آن ارتباط عاطفی برقرار نمایم و تغییراتی در بین این دانش آموز به وجود آورم و با توجه به موارد یاد شده در لکنت زبان و جنبه های مختلف آن مورد های زیر را در این پژوهش انتخاب نمودم چون احساس می کردم با این کارها و شناخت روحیه ی این دانش آموز می توانم اعتماد به نفس وی را بیشتر کنم.

۱-    تشویق

۲-    مسئولیت پذیری

۳-    ارتباط عاطفی با کودکان و نوجوانان

برای اینکه حس مسئولیت را در آن تقویت نمایم و بتواند یا اولیای مدرسه رابطه ی کلامی داشته باشد و آن را به عنوان عضوی از جامعه احساس مسئولیت پرورش نمایم وی را به عنوان مبصر در کلاس معرفی کردم و تکالیف دانش آموزان را گروه بندی کرده و بیشترین تکالیف را به این دانش آموز داده تا از این طریق بتوانم از هیجانات روحی و استرس آن بکاهم و بتواند اختلال گفتاریش را کم کند.

انتخاب راه جدید موقتی

۱-  برای اینکه بتوانم کامبیز را از نظر روحی و روانی تقویت نمایم تصمیم گرفتم که ارتباط عاطفی با او داشته باشم کامبیز که در ردیف وسط کلاس بود جدا و در ردیف اول کلاس پیش خودم نشاندم.

۲-  تصمیم گرفتم ارتباط بیشتر و تنگاتنگی در محیط مدرسه و خارج از مدرسه ( تلفنی با خانواده اش) داشته باشم و او را مورد حمایت خویش قرار دهم.

چگونگی نظارت بر راه حل جدید

در این مرحله تلاش می کنم از همان آغاز کار بر چگونگی پیشرفت کار به طور روزانه نظارت و دقت داشته باشم. این کار موجب می شود ضمن پیشگیری ، پیش بینی هایی انجام شده در صورت لزوم تغییرات لازم را در عمل به وجود آورم.

۱-  با پیشگیری هایی را که در مورد آن کردم دیدم که از نظر لکنت زبانی تحت تاثیر برخوردها و توصیه های مهم من به کامبیز قرار گرفته است و دیدم در رفتار و کلامش نسبت به روزها و ماههای قبل تغییراتی به وجود آمده است و نتیجه گرفتم که اگر این کار را ادامه دهم موثر و مفید خواهد شد.

۲-  از گوشه گیری ، هیجانات روحی و استرس آن کم شده و خود را در حضور جمع نشان می دهد. این شادی و نشاط را در چهره و برخوردها و علاقمندی به کلاس و درس مشاهده نمودم.

۳-  از همکاران خویش در این مورد سوالاتی پرسیدم که گفتند نسبت به وضعیت قبلی بهتر شده ، واز این وضعیت خیلی راضی بودند.

۴-    کامبیز را در فعالیتهای گروهی شرکت دادم و مسئولیتهایی را به او سپردم

۵-    از تحقیر کردن، توسط دانش آموزان دیگر جلوگیری کردم

۶-    در فعالیتهای درسی ، کامبیز را به عنوان سر گروه مورد تشویق قرار دادم.

گردآوری اطلاعات شواهد (۲)

در این مرحله از تحقیق با توجه به اظهار نظرهای همکاران و مشاهدات خودم پیدا بود که تغییراتی از نظر لکنت زبانی و درسی بوجود آمده است برای اینکه دقیقا مشخص شود که روشهای به کار گرفته شده موثر بوده یا نه تصمیم گرفتم درباره ی آنچه انجام داده ام اطلاعات عینی و موثقی جمع آوری کنم.

–    از مدیر، مربی پرورشی مدرسه در مورد لکنت زبان کامبیز، از بچه ها مصاحبه ای به عمل آوردم که از وضع آن اظهار رضایت نمودند.

–        مدیر: کامبیز از نظر گفتاری تا حد زیادی پیشرفت نموده است.

–        دیگر معلمان عقیده داشتند که در رفتار و گفتار کامبیز تغییرات چشم گیری حاصل شده است.

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار

در این مرحله پس از اینکه اطلاعات لازم درباره ی چگونگی اجرا و نتایج آن جمع آوری شد و با توجه به نظر همکاران تلاش کردم کمبودهای علمی خود را تا آنجا که توانستیم برطرف کنیم و از آنان خواهش کردم درباره ی کار من و نتایج آن نظراتی را ارائه نمایند و نظرات آنان مثبت و موفقیت آمیز بود.

تصمیم نهایی و نتیجه گیری

اکنون که چند ماه از سال تحصیلی می گذرد با استعانت به خداوند عالم و تلاش و همکاری همه عوامل ذیربط در اجرای طرح نتایج زیر حاصل گردید.

۱-    کامبیز به راحتی می تواند در کلاس و خارج از کلاس به خوبی صحبت کند.

۲-    اعتماد به نفس زیادی در کامبیز بوجود آمده و خود را در حضور جمع نشان می دهد

۳-    هیجانات روحی و روانی، استرس، اضطراب، ترس آن کنترل شد.

۴-    بهبود درس

۵-    مهارتهای کلامیش رشد می یافت

دیگر روش ها و راهکار های درمان

روش دو جانبه یا مکمل در این روش به بازپروری و پرورش جنبه‌های دوگانه فکری و زبانی اهمیت فراوان داده می‌شود. این روش بیشتر در مورد کودکان و نوجوانان   ۳ تا ۷ ساله استفاده می‌شود و معمولاً نتایج ثمر بخشی دارد. هدف این روش در واقع پرورش دوگانه‌ای از قدرت و صحت تفکر، قدرت و صحت بیان است. به عنوان مثال برای نیل به این منظور به کودک می‌آموزند که افکار خود را اصلاح و روشن دریابد، فقط افکار واضح و روشن خود را به زبان جاری نماید و کلمات و جملات را دقیق و رسا بازگو نماید.

روشهای روان درمانی این روشها بویژه در مورد افرادی که دچار کشمکش‌های عاطفی و اختلالات روانی عصبی هستند بکار می‌رود. روش روان درمانی برای کودکان و نوجوانان   سنین پایین ثمر بخش نیست.

روش دارو درمانی برخی اعتقاد دارند که یکی از عوامل لکنت تنش‌ها و اضطراب و هیجانات عاطفی است. لذا داروهای آرام بخش می‌توانند تا حدودی کودک را از اضطراب و هیجانات عاطفی به دور داشته و در نتیجه لکنت زبان او را تقلیل دهند.

رفتار درمانی یکی دیگر از روشهای متداول و نسبتاً جدید در اصلاح و بازپروری لکنت زبان روش تغییرات و اصلاحات رفتاری است. نظریه مدافعان این روش در این است که یکی از علل لکنت زبان کودک رفتارهای سازش نایافته و یا ناهنجار اوست. لذا در این روش سعی بر اصلاح رفتارها و بالطبع تقلیل لکنت زبان کودک است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کمک به کامبیز در غلبه بر مشکل لکنت زبانش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کمک به کامبیز در غلبه بر مشکل لکنت زبانش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کمک به کامبیز در غلبه بر مشکل لکنت زبانش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم

کسب نتایج  پیرامون مقوله کمک به کامبیز در غلبه بر مشکل لکنت زبانش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کمک به کامبیز در غلبه بر مشکل لکنت زبانش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کمک به کامبیز در غلبه بر مشکل لکنت زبانش نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم

فهرست منابع و مآخذ:

۱ـ آزاد، حسين. ‌آسيب‌شناسي رواني.  انتشارات بعثت، ۱۳۷۲٫

۲ـ اكبري، ابوالقاسم،‌ مشكلات نوجواني و جواني. تهران، مؤسسه نشر ساوالان، چاپ دوم، ۱۳۸۱٫

۳ـ امامي، محمدجعفر. بهترين راه غلبه بر نگراني‌ها و نااميدي‌ها. انتشارات نسل جوان، ۱۳۶۷٫

۴ـ براهني، محمدتقي، زمينه روان‌شناسي جلد دوم. مؤسسه چاپ فجر، ۱۳۷۲٫

۵ـ بهرامي، علي. روان‌شناسي ترس (ترجمه)، انتشارات رهنما، سال ۱۳۷۲٫

۶ـ پورافكاري، نصرت‌الله. اضطراب. نويسنده، ريچارد گلبرگ، چاپ تابش، تبريز، ۱۳۶۸٫

۷ـ پورافكاري، نصرت‌‌الله. افسردگي واكنش يا بيماري (ترجمه)، انتشارات آزاده، ۱۳۷۱٫

۸ـ پورافكاري، نصرت‌الله. روان‌شناسي نابهنجاري. نويسنده، تيموتي كاستلو و جزوفسكاستلو، انتشارات آزاده، ۱۳۷۳٫

۹ـ رحمتي زرندي، عباس. بررسي مفهوم اضطراب و فرآيند درمان در روان‌شناسي اعلامي با تأكيد بر زمينه‌هاي  كاربرد آن در راهنماي و مشاوره ـ ۱۳۷۳٫

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه دوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 29 = 39