اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزم ماهرخ عباسخانی را به درس و مدرسه و ادامه تحصیل علاقه مند کنم ؟

اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزم ماهرخ عباسخانی را به درس و مدرسه و ادامه تحصیل علاقه مند کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۴ صفحه

اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزم ماهرخ عباسخانی را به درس و مدرسه و ادامه تحصیل علاقه مند کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه سوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه سوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه سوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند ساختن ماهرخ عباسخانی به درس و مدرسه و ادامه تحصیل

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند ساختن ماهرخ عباسخانی به درس و مدرسه و ادامه تحصیل

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند ساختن ماهرخ عباسخانی به درس و مدرسه و ادامه تحصیل

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند ساختن ماهرخ عباسخانی به درس و مدرسه و ادامه تحصیل

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند ساختن ماهرخ عباسخانی به درس و مدرسه و ادامه تحصیل

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند ساختن ماهرخ عباسخانی به درس و مدرسه و ادامه تحصیل

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند ساختن ماهرخ عباسخانی به درس و مدرسه و ادامه تحصیل

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با  علاقه مند ساختن ماهرخ عباسخانی به درس و مدرسه و ادامه تحصیل

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند ساختن ماهرخ عباسخانی به درس و مدرسه و ادامه تحصیل

تجزیه وتحلیل  و گردآوری اطلاعات

باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با علل  عدم علاقه به درس و کلاس و مشاهده رفتار ماهرخ در کلاس و مصاحبه ای که با مادر ماهرخ  داشتم متوجه شدم از مهم ترین دلایل بی علاقگی به درس در ماهرخ و عدم علاقه به ماندن در کلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نحوه تربیت والدین که ماندن هميشگي و جدانشدن حتي چند ساعت از والدين را برای دختر یک حسن تلقی کرده و نشان دهنده حجب و حیای وی می دانند.

-عدم ارتباط صمیمی و دوستانه پدر با فرزندان در منزل و آگاه نبودن از مسایل و مشکلات روزمره آنان.

-عدم ارتباط ماهرخ با همكلاسي هايش

– عدم انگیزه در ماهرخ به کلاس درس و مدرسه

ارائه راهکارموقتی

۱-   برای تشویق اوبرای ماندن در کلاس ،جوایزی درقبال پیشرفت تحصیلی( ولوبه مقدارکم )درحضوردانش آموزان به اوداده شود.

۲-   درزنگ های تفریح به اومسولیت( دربان)بدهیم تاخودش مانع رفتن سایردانش آموزان ازمدرسه شود.

۳-   درصورت لزوم ارجاع به مشاور که بنده به دلیل تجربه و علاقه ای که به امر مشاوره داشتم تصمیم گرفتم با او در این امر مشورت و راهنمایی کنم.

۴-   مشاوره و راهنمایی خوددانش آموزونصیحت او

۵-   ارتباط صمیمی ودوستانه آموزگار ان وسایرمعلمان بااو

دلايل انتخاب راه حل

ماهرخ نيز مانند برخي از كودكان دچار مشكلاتي هم چون ناراحتي، بي قراري ، ترس از مدرسه و حتي بيزاري و تنفر از کلاس و بی علاقگی به درس شده است.ترس غير منطقي ماهرخ از مدرسه به معني امتناع از مدرسه رفتن و يكي از نشانه هاي اضطراب جدايي از والدين، خانه، خانواده و بخصوص مادر و يا شرايطي است كه به آن وابسته شده است.

دلايل بی علاقگی ماهرخ به درس و کلاس و ماندن در مدرسه

١-اضطراب جدايي: معمولا مادران بچه هايي كه دچار اضطراب جدايي هستند، شخصيتي افراطي، مضطرب، بيش از حد حمايت كننده، مردد، حساس و عاطفي هستند كه اضطراب خود را با بيان افكار منفي و عمل خود به بچه ها منتقل مي كنند

۲-يادگيري: ترس ويا امتناع از مدرسه بيش از آن كه علت شخصيتي و عاطفي داشته باشد ناشي از يادگيري است مادر يا پدري كه در ارتباط با كودكان خود مفاهيم ويا نكته هاي منفي از مدرسه، تنبيه و توبيخ ها و تجارب ناخوشايند خود را از دوران تحصيل بيان مي كنند و از آن ها مي خواهند كه  مواظب رفتارهايشان باشند خواه ناخواه باعث ترس كودكشان از مدرسه مي شوند.

٣-وابستگي: اضطراب كودك گاهي به دليل وابستگي به مادر محيط خانه،خانواده و يا هر تكيه گاه و پناهگاه ديگر است.معمولا مادران سعي در وابسته كردن كودك به خود دارند و به واكنش هاي عاطفي او نسبت به ترك ،پاسخ مي دهند. بنا بر اين براي پيشگيري از به وجود آمدن اين مشكلات و يا برطرف كردن آن و نيز آماده كردن ماهرخ براي پذيرش شرايط جديد و مانوس شدن او با محيط دبستان موارد زير را مد نظر قرار مي داديم.

* كم كردن وابستگي ماهرخ:

بايد مادر ماهرخ  سعي مي كرد  با استفاده از روش هاي مناسب ( مثل گذاشتن ماهرخ در خانه اقوام به مدت يكي دو ساعت در روز به صورت پراكنده يا بردن او به پارك و همراه كردن او با كودكان همسن و سال خودش) به تدريج وابستگي ماهرخ را به خود كم كند.

* ايجاد آمادگي ذهني در ماهرخ :

بايد سعي مي كردم  با شروع سال تحصيلي ذهن ماهرخ را نسبت به مدرسه، معلم آماده كنم.به طوري كه با تعريف و تمجيد واقعي و منطبق برواقعيت از مدرسه و معلمان شور و اشتياق مدرسه رفتن را دركودك ايجاد نمايم مادرش نیز بايد سعي مي كرد  به او اطمينان دهد معلمش مهربان است و او را حمايت خواهد كرد.

ايجاد انگيزه:

چند روزی در مشاوره ای که با ماهرخ داشتم با علاقه و اشتياق زياد در باره آنچه كه او در مدرسه خواهد آموخت مثل خواندن، نوشتن، حساب كردن، شمردن، نقاشي، ورزش كردن حرف زدم. · مادرش نیز بنا بر توصیه من می بایست با كتاب خواندن براي ماهرخ و هديه دادن كتاب داستان به او علاقه او را به يادگيري خواندن و با سواد شدن افزايش می داد.

اجرای راهکارها

در تاریخ ۰۵/۰۹/۹۵ برای تشویق اوجوایز مختلفی که توسط مدرسه وحتی اولیاتهیه شده بودبه دانش آموزاهداشد.درزنگ های تفریح مسوولیت دربانی رابه اوسپردیم وهمچنین خودمن با او مشاوره کردم ؛بهانه های مختلفی می آورد،گاهی می گفت:« من ازمعلم خوشم نمی آید».«می خواهم جایم راعوض کنم».درعمل به هیچ کدام ازاین هاراضی نمی شدوازجواب دادن طفره می رفت.حتی تهدیدهم اثرنمی کرد. اودلیل آن راخستگی اوعنوان می کردند.وهمچنین نمی تواندبه بازی هایش برسد.

طی دوجلسه مشاوره با این دانش آموز و مادرش که انجام شد.نتیجه ای قابل توجهی  گرفتیم.با اینکه همه ی راهکارها را خود دانش آموز از قبل بلد بود.وهیچ کدام ازراه حل ها او را راضی نمی کرد.طی چندین جلسه دعوت اولیای دانش آموزبه مدرسه وهمچنین مراجعه به خانه آن ها(ازآن جایی که دختران دراین سن وابستگی عاطفی زیادی به مادردارند) کمک قابل ملاحظه ای در حل این مشکل کرد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند ساختن ماهرخ عباسخانی به درس و مدرسه و ادامه تحصیل اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه سوم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله  علاقه مند ساختن ماهرخ عباسخانی به درس و مدرسه و ادامه تحصیل اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه سوم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند ساختن ماهرخ عباسخانی به درس و مدرسه و ادامه تحصیل اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه سوم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند ساختن ماهرخ عباسخانی به درس و مدرسه و ادامه تحصیل اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه سوم 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند ساختن ماهرخ عباسخانی به درس و مدرسه و ادامه تحصیل اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه سوم 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علاقه مند ساختن ماهرخ عباسخانی به درس و مدرسه و ادامه تحصیل اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه سوم 

فهرست منابع

۱-پرینگل،میاکلمر(۱۳۸۶)،نیازهای دانش آموزان،ترجمه نیره ایجادی وجوادشافعی مقدم،تهران،رشد

۲-خوش کام،سیمین(۱۳۸۱)،ترس ازمدرسه،مجله تربیت،شماره۲۸۱،صفحه۴۸

۲-طالعی،سهیلا(۱۳۸۷)، مدرسه گریزی در دانش آموزان را جدی بگیریم،

۳-کریمی،رامین(۱۳۸۷)،آنچه هرمعلمی بایدبداند،تهران،نشربهارسبز

۴-گنج جو،بهروز(۱۳۶۸)،«فوبیای مدرسه»ترس ومدرسه گریزی دانش آموزان،نشریه

اطلاعات،شماره۱۲۴،صفحه

برای دانلود اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه سوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

87 + = 94