نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم انزوا وگوشه گیری امید را برطرف کنم؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم انزوا وگوشه گیری امید را برطرف کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۷ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم انزوا وگوشه گیری امید را برطرف کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن انزوا و گوشه گیری امید

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن انزوا و گوشه گیری امید

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن انزوا و گوشه گیری امید

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن انزوا و گوشه گیری امید

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن انزوا و گوشه گیری امید

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن انزوا و گوشه گیری امید

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن انزوا و گوشه گیری امید

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن انزوا و گوشه گیری امید

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن انزوا و گوشه گیری امید

ارائه راه حل:

در تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده برایحل مشکل امید راه حل های جدید وجالبی بدست آمده که به ترتیب اولویت عبارتند از:

* حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیتهای مناسب باتوجه به میزان توان جسمی و ذهنی امید جهت تقویت اعتماد به نفس آن

* قرار ندادن امید در موقعیت هایی که شکست را به دنبال دارد و بالعکس تشویق و زمینه سازی جهت حضور امید در فعالیت های جمعی و گروهی

* ایجاد آمادگی لازم برای جرأت ورزی در بیان عقاید ونظریات خود ونیز پذیرش نظریات مخالف از طرف مقابل

* مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت جسمی امید(در صورت وجود مشکل) و رفع مشکل و اندیشیدن راه جدید

اجرای راه حل:

در اجرای راه حل بر طبق اولویت بندی راه حل اول یعنی:

((حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیت های مناسب با توجه به میزان توان جسمی و ذهنی امید جهت تقویت اعتماد به نفس آن.))

را برگزیدیم و جهت اجرای به منوال زیر اقدام کردیم.

در اولین اقدام از اولیاء امید دعوت کردیم که به مدرسه آیند ولی تنهامادر امید به مدرسه آمد بعد ازاحوالپرسی های روزمره خواسته های خود را به ترتیب اولویت های زیربا اودر میان گذاشتم واز او خواستم که آنها را با خانواده در میان بگذارند وحتمأ به آن عمل کنند.

*مسولیت کارهای امید را به خود او واگذار کنند.

*در کارهای خانه از امید کمک بخواهند وبه او مسئولیت واگذار کنند.

*فرزند خود را با نام های آقای مهندس ، آقای دکترو… صدا بزنند.

*در جمع هایی که امید حضور دارد ازاو تعریف وتمجید کنید.

و نیزتصمیم گرفتم خودم در مدرسه کارهای زیر را برای بهبود امید آنجام دهم

*امید را به عنوان نماینده ی کلاس معرفی کنم.

*در زنگ ورزش امید را در بازی ها شرکت دهم و خودم عضو تیم او باشم.

*در زنگ های تفریح از او چشم بر ندارم وسعی کنم با او خلوت کنم وبا او هم صحبت شوم.

*بیشتر او را پای تخته بیاورم و از او سولات شفاهی بپرسم.

*کارهای خارج منزل وبه صورت گروهی (که امید عضو گروه باشد)به آنها بدهم مانند ساختن بالن.

*و در نهایت مسئولیت هایی در مدرسه به او بدهم که بیشتر با دانش آموزان هم کلام شود. مثلأ شهردار مدرسه

جمع آوری اطلاعات (شواهد۲)

پس از اجرای راه حل ارائه داده شده نوبت به جمع آوری اطلاعات میرسد و ما در این مرحله میخواهیم بدانیم که آیا نتایج خوبی را از این راه حل بدست آورده ایم یا راه حل جدیدی برای مشکل امید انتخاب کنیم.

معلم: بعد ازتغییر جای امید به نیمکت اول دیگر در ردیف های آخر او را مشاهده نکرده ام  در زنگ تفریح هنوز هم در گوشه ای می ایستد ولی بعضی وقت ها مشاهده می شود که کنار بچه ها ایستاده و به حرف های آنها گوش می دهد. در زنگ ورزش با بچه ها بازی می کند ولی هنوزم از توپ گریزان است و توپی که به او می سپارند فورأ به فرد دیگری می سپارد تا از مسئولیت آن فرار کند. در دروس شفاهی بهتر شده اما هنوزم اثرات استرس واضطراب در چهره ی او آشکاراست وکار خود را به عنوان نماینده ادامه می دهد و همه ی  دانش آموزان از او راضی هستند.

والدین: در دیداری که با والدین امید درمدرسه داشتم اظهار داشتند که امید در جلوی آینه می ایستد و با خود حرف میزند( که این نشانه ی تلاش امید برای اجتماعی شدن می باشد). وقتی به مهمانی میخواهیم برویم فورأ حاضر وآماده می شود.کارهایی را که به او می دهیم بعضی وقت ها انها را خراب می کند اما بازهم دوست دارد در کارهای خانه به ما کمک کند.گاهی اوقات دوست او امید به خانه می آید وبا هم بازی می کنند ودرس می خوانند.

دوستان امید و همکلاسی ها: امید در درسهایش پیشرفت کرده و در زنگ ورزش با ما بازی می کند.هم گروهی های امید اظهار داشتند امید در کارهای گروهی خیلی خوب است و کارهایش را درست انجام می دهد و به ما هم کمک می کند. اکبر می گوید:من به خانه امید میروم و با او بازی میکنم ودر درسهایش به او کمک می کنم، امید با بقیه بچه ها دوست شده و بچه دیگر به او بیمار نمی گویند.

 تجزیه وتحلیل اطلاعات (دوم):

در اطلاعات به دست آمده از مشاهدات معلم(خودم) و والدین ودیگر دوستان مبنی بر اینکه امید در اجتماع و گروها حاضر می شود و از با آنها بودن لذت می برد حاکی از آن است که تلاشهایی که انجام داده ایم امید را از حالت انزوا وگوشه گیری در آورده ودر حال سوق دادن به سوی اجتماعی شدن می باشد. گرچه نمی توانیم ادعا کنیم که امید  کاملأ بهبود یافته اما این را می توانیم بگوییم که امید تغییرات چشمگیری داشته و در این راه در حال پیشرفت می باشد و ما برای بهبود کامل امید همین رویه را در پیش می گیریم به امید آنکه امید  یکی از شخصیت های اجتماعی این مرز وبوم گردد.

 

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن انزوا و گوشه گیری امید نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن انزوا و گوشه گیری امید نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن انزوا و گوشه گیری امید نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن انزوا و گوشه گیری امید نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن انزوا و گوشه گیری امید نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن انزوا و گوشه گیری امید نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم

منابع: فهرست منابع و مــآخذ

  • شفيع آبادي، عبدا… . ناصري، غلامرضا.(۱۳۸۳) . نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني. تهران: ناشر مركز نشر دانشگاهي.
  • سيف، علي اكبر.(۱۳۸۴). تغيير ررفتار و رفتار درماني نظريه‌ها و روش‌ها. تهران: نشر دوران.
  • ليندن فيلد، گيل. (۱۳۸۳). اعتماد به نفس برتر . مترجم: حميد اصغري‌پور، نگار اصغري‌پور. تهران: ناشر جوانه رشد.
  • سیف ،امید اکبر. (۱۳۸۰) روانشناسی تربیتی(اصلاح الگوی رفتاری کودکان): انتشارات دوران.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

9 + 1 =