نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با واگذاری مسئولیت های مناسب با توجه به توان جسمی و ذهنی ترانه اعتماد به نفس او را تقویت کنم ؟

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با واگذاری مسئولیت های مناسب با توجه به توان جسمی و ذهنی ترانه اعتماد به نفس او را تقویت کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با واگذاری مسئولیت های مناسب با توجه به توان جسمی و ذهنی ترانه اعتماد به نفس او را تقویت کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس ترانه با واگذاری مسئولیت های مناسب به او

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس ترانه با واگذاری مسئولیت های مناسب به او

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس ترانه با واگذاری مسئولیت های مناسب به او

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس ترانه با واگذاری مسئولیت های مناسب به او

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس ترانه با واگذاری مسئولیت های مناسب به او

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس ترانه با واگذاری مسئولیت های مناسب به او

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس ترانه با واگذاری مسئولیت های مناسب به او

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقویت اعتماد به نفس ترانه با واگذاری مسئولیت های مناسب به او

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس ترانه با واگذاری مسئولیت های مناسب به او

مباني نظري پژوهش

کودک کمرو هر چند که برای دیگران ناراحتی ورنجش ایجاد نمی کند لکن ممکن است به علت دنج تاشی از احساس نا امنی وبی کفایتی در خود جزء ناشادترین کودکان باشد. درنتیجه پیوسته بد نیای درون خویش پناه می برد. و اگر در مورد رفتار غیر اجتماعی این قبیل کودکان و نوجوانان چاره ای اندیشیده نشود احتمالا خطرناکترین و مساعد ترین وضع را برای ابتلاء به اسکیزو فرنی (جنون خواهند داشت . هر چند که همه کودکان کمرو و منزوی به بیماری روانی دچار

نمی شوند لکن تعدادی از آنان قربانی این بیماری خواهند بود.گوشه گیری، کم رویی و انزوا طلبی عارضه ای است که باعث می شود کودک و نوجوان از برقرار کردن ارتباط با افراد و محیط خارج دوری کنند. این کودکان و نوجوانان نوعاً با تقلیل یافتن علایق ذهنی و عاطفی نسبت به اطرافیان خود از داشتن دوستان نزدیک و صمیمی محروم اند. نوجوانی که کم رو و گوشه گیر است، معمولاً از حضور در فعالیت های جمعی سرباز می زند و فقط با تک دوست خود که نوعاً به او بسیار وابسته می شود اوقات خود را سپری می کند

گوشه گیری

گوشه گیری از نظر لغوی به معنی تنها و مجرد و در خلوت نشستن و از جمع کناره گرفتن است . گوشه کیر کسی است که از مردم دوری می کند و عزلت می گزیند و بدان وسیله خود را با محیط اطراف سازگار می سازد؛ البته هر نوع عزلت و در تنهایی ماندن ، گوشه گیری تلقی نمی شود . هر انسان گاهگاهی دوست دارد تنها باشد تا به خود شناسی و حل مشکلات زندگی بپردازد. گوشه گیری زمانی حالت بیماری پیدا می کند که فرد از آمیزش با جمع و همنوعان بیزار و بیمناک باشد. در این مورد، اگر گوشه گیری بموقع درمان نشود به پیدایش حالت روانی شدید و افسردگی منجر می شود (شفیع آبادی ، ۱۳۷۴، ص ۹۴)

یک کودک ممکن است به دلایل مختلف نتواند با کودکان دیگر ارتباط متقابل برقرار سازد. یکی از دلایل ممکن است به ترس از عکس العمل هایی از قبیل مورد حمله واقع شدن ، نادیده گرفته شدن ، یا مورد تمسخر قرار گرفتن مربوط باشد . مع هذا ، دلایل دیگر با ناتوانی کودک از فرا گرفتن مهارتهای اجتماعی مورد نیاز برای برقرار کردن ارتباط متقابل موثر و  مفید با همسن و سالان ارتباط داشته باشد . برای مثال ، کودکی که نمی داند چگونه با دیگران بازی کند به احتمال زیاد ارتباط با کودکان دیگر را ناخوشایند و تشویش انگیز خواهد یافت. در این صورت، کناره گرفتن از گروه بر اثر    تقلیل اضطراب تقویت می شود .

نمونه ای از کودکانی که گوشه گیری اجتماعی آنان به کمبود مهارتهای اجتماعی بر می گردد توسط بول، استوارد، هریس و بر ارائه شده است. این مولفین درباره بچه ای کودکستانی که نمی دانست چگونه از وسایل زمین بازی استفاده کند گزارش داده اند . در نتیجه این کمبود ، کودک مزبور به ندرت با کودکان دیگر ارتباط متقابل برقرار می کرد ولی پس از آنکه محققین مورد بحث طرز استفاده از وسایل زمین بازی را به او یاد دادند تماسهای بدنی و کلامی کودک با کودکان دیگر و نیز شرکت او در بازیهای مستلزم همکاری

با دیگران به سرعت افزایش پیدا کرد. متاسفانه گوشه گیری اجتماعی تنها از طریق تقویت منفی ناشی از تقلیل اضطراب حفظ نمی شود بلکه تقویت مثبتی نیز که غالبا به صورت توجه بیشتر افراد بزرگسال به کودک «خجالتی » بروز می کند باعث نگهداری این حالت می گردد .

علایم و نشانه ها

گوشه گیری با یک سلسله علایم متعدد و به هم پیوسته همراه است . گوشه گیر چون مشکلاتش را نمی تواند در عالم واقعیت حل کند ، به تخیل فرو می رود و به خیالبافی می پردازد . او انسانی است بی هدف و نمی داند چه باید بکند و برای آینده اش چه طرحی بریزد. از مردم گریزان است و هر تمنا و خواهش را یک تحمیل تلقی می کند و در برابر آن بشدت مقاومت می کند ؛ از این رو ، اطرافیان دچار تضاد و کشمش می شود. برای دفاع از حقش اقدام نمی کند و کناره گیری را بر تلاش ترجیح می دهد .

محدود ساختن تمام جنبه ها و فعالیتهای زندگی ، خجالت و سکوت ، محرومیت ، ناتوانی در برقراری رابطه با دوستان و معلمان ، فرار از فعالیتهای اجتماعی و به تعویق انداختن انجام دادن کارها ، بی حوصلگی و کسالت و احساس خستگی و نگرانی از آینده ، کمک نخواستن از دیگران ، هنگام نیاز ، در انجام دادن کارها از این شاخه به آن شاخه پریدن ، سازش با وضع موجود و اعتراض نکردن به آن ، حتی در صورت احساس ناراحتی و نگرانی ، احساس پوچی و بی ارزشی ، ابراز وجود نکردن، تسلیم شدن در برابر خواسته های دیگران ،تقصیر گناهان را به گردن گرفتن ،ناتوانی در بروز احساس خصومت و پرخاشگري ، اجتناب از رقابت ، درون گرايي و در خوى فرو رفتن، زود رنجي ، داشتن نگرش منفي و بدبينانه به اطرافيان ، مطرح نكردن اشكالات درسي در كلاس و عقب ماندگي درسي در بين دانش آموزان گوشه گير بسيار مشاهده مي شود .

علائم گوشه گیری را  بطور خلاصه به شرح ذیل می توان بر شمرد:

۱-به تخیل فرو می رودوبه خیالبافی می پردازد ۲- ازمردم گریزان است وهر تمنا وخواهش را یک تحمیل تلقی می کند ودر برابرآن مقاومت می کند ۳- برای دفاع ازحقوقش اقدام نمی کند وکنار ه گیری را برتلاش ترجیح می دهد ۴- محدود ساختن تمام جنبه هاوفعالیت های زندگی ۵-خجالت و سکوت ۶- ناتوانی در برقراری روابط با دوستان ومعلمان ۷- فرار از فعالیتهای اجتماعی وبه تعویق انداختن انجام دادن کارها ۸- بی حوصلگی وکسا لت واحساس خستگی ونگرانی از آینده ۹- کمک نخواستن از دیگران هنگام نیاز۱۰- درانجام دادن کارها از این شاخه به آن شاخه پریدن ۱۱- ساز ش با وضع موجود واعتراض نکردن به آن حتی در صورت احساس ناراحتی۱۲- احساس پوچی وبی ارزشی ۱۳- ابراز وجود نکردن ۱۴- تسلیم شدن دربرابر خواسته های دیگران ۱۵- تقصیر گناهان را به گردن دیگران انداختن ۱۶- ناتوانی دربروز احساس خصومت وپرخاشگری

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس ترانه با واگذاری مسئولیت های مناسب به او نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس ترانه با واگذاری مسئولیت های مناسب به او نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس ترانه با واگذاری مسئولیت های مناسب به او نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان

کسب نتایج  پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس ترانه با واگذاری مسئولیت های مناسب به او نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس ترانه با واگذاری مسئولیت های مناسب به او نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تقویت اعتماد به نفس ترانه با واگذاری مسئولیت های مناسب به او نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان

فهرست منابع

  • شفيع آبادي، عبدا… . ناصري، غلامرضا.(۱۳۸۳) . نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني. تهران: ناشر مركز نشر دانشگاهي.
  • سيف، علي اكبر.(۱۳۸۴). تغيير ررفتار و رفتار درماني نظريه‌ها و روش‌ها. تهران: نشر دوران.
  • ليندن فيلد، گيل. (۱۳۸۳). اعتماد به نفس برتر . مترجم: حميد اصغري‌پور، نگار اصغري‌پور. تهران: ناشر جوانه رشد.
  • سیف ،ترانه ترانه. (۱۳۸۰) روانشناسی تربیتی(اصلاح الگوی رفتاری کودکان): انتشارات دوران.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

35 − 33 =