نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا را برطرف نمایم؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا را برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۱ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا را برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا

اهميت و ضرورت تحقيق

اهميت موضوع در این است که ، چون دانش آموزان دوره ابتدايي در سنين حساس و بحرانی بلوغ قرار دارند ، اگر اين اختلال رفتاری در اين مقطع سنی مورد توجه و سپس درمان قرار نگيرد ، سبب يافتن هويت و جايگاه فرد در جامعه و در سنين بالاتر خواهد شد .

اگر نتايج اين تحقیق به گونه ای باشد که بتواند رهنمون های مفيدی به معلمين در اين زمينه ارائه دهد شايد کمکی باشد در جهت مبارزه با  دو زبانه بودن و عدم تمرکز و دقت  دانش آموزان در مدارس .

سؤالات تحقيق

۱-    معلم تا چه ميزان می تواند در برطرف شدن دو زبانه بودن و عدم تمرکز و دقت  دانش آموزان مؤثر واقع شود؟

۲-    تشکيل گروه های کوچک درسی در کلاس تا چه ميزان در برطرف شدن دو زبانه بودن و عدم تمرکز و دقت  تأثير دارد؟

۳- دادن مسئوليت به دانش آموز كه اعتماد به نفس كافي ندارد تا چه ميزان در برطرف کردن آن ها مؤثراست؟

۴-    تشويق کارهای مثبت دانش آموزان تا چه اندازه در افزايش دقت  آنها مؤثر است؟

گرد آوري شواهد ۱

با توجه به اطلاعات جمع آوری شده از کتاب ،مجله ،سایت های اینترنتی و …برای گرد آوری شواهد لازم جهت تشخیص مسئله اقدامات زیر را انجام دادم :

۱-مشاهده رفتار دانش آموز در کلاس

در مشاهده رفتار یلدا در کلاس متوجه شدم او دانش آموز بسیار آرام و کم حرفی است.بسیار به ندرت در کلاس با من و سایر هم کلاسی هایش صحبت می کند.بیشتر اوقات در کلاس سرش را پایین انداخته و موقع تدریس و یا صحبت من ،به من نگاه نمی کند.اگر سوالی در حین تدریس در کلاس برایش پیش می آید خودش سوالش را مطرح نکرده و گاهی اوقات از دوستش می خواهد که سوال او را مطرح کند.در کلاس تنها با یک نفر که کنارش می نشیند صحبت می کند.در بحث های گروهی و کلاسی و پرسش و پاسخ در کلاس هیچ زمانی داوطلب نیست و تنها زمانی که از او خواسته می شود برایز پاسخ گویی شفاهی در جلوی کلاس حاضر شود بسیار مضطرب و رنگ پریده حاضر می شودو قادر نیست به طور کامل به سوالات پاسخ دهد.

۲-مصاحبه با مدیر و سایر همکاران مدرسه

در صحبتی که با مدیر مدرسه راجع به یلدا داشتم،ایشان نیز به این موضوع اشاره کردند که یلدا برای شرکت در هیچ یک از فعالیت های مدرسه داوطلب نیست.حتی زمانی که مسئولیتی به صورت اجباری به او واگذار می شود قادر به انجام درست آن نیست چون نمی تواند با سایر دانش آموزان ارتباط موثر و خوبی داشته باشد.بیشتر اوقات زنگ تفریح در حیاط فقط با یکی از هم کلاسی هایش دیده می شود.زمانی که با او کاری دارم واز او می خواهم به دفتر مدرسه مراجعه کند،پشت در دفتر ایستاده و جرات وارد شدن به داخل را ندارد.

۳-مصاحبه با والدین یلدا

متاسفانه چند بار تصمیم گرفتمم که با والدین یلدا ارتباط برقرار کنم ولی آنها هرگز علاقه ای به همکاری با من و مدرسه از خود نشان ندادند.

تجزیه و تحلیل داده ها واطلاعات جمع آوری شده

باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با علل  دو زبانه بودن و عدم تمرکز و دقت  مشاهده رفتار یلدا در کلاس و مصاحبه ای که با همکاران داشتم متوجه شدم از مهم ترین دلایل مشکل یلدا در کلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نحوه تربیت والدین که اصلا سعی نمی کنند با دانش آموز مطابق با شیوه های تربیتی موسوم روز برخورد کنند.

-عدم ارتباط صمیمی و دوستانه پدر با فرزندان در منزل و آگاه نبودن از مسایل و مشکلات روزمره آنان.

-اعتماد به نفس پایین یلدا و دست کم گرفتن خود در مقابل سایرین.

معاشرت و رفت و آمد کم خانواده یلدا با  فامیل و دوستان و آشنایان

رفتار و اعمال یلدا در کلاس برای سایر همکاران نیز مشهود بود .به صورتی که در صحبتی که با تعدادی از همکاران داشتم همه به ساکت و آرام بودن یلدا در کلاس و و عدم شرکت او در بحث ها و کارهای گروهی اشاره کردند.وقتی یکبار پدر یلدا به مدرسه آمد به من گفت یلدا در منزل بیشتر اذیت می کند و من و مادرش برای اینکه آرامش داشته باشیم او را به مدرسه می فرستیم تا از اذیت کاری های او در امان بمانیم.

از مهم ترین علائم دو زبانه بودن و عدم تمرکز و دقت  یلدا در کلاس می توان به ساکت نشستن در کلاس ،مطرح نکردن سوال در کلاس ،فقط یک دوست صمیمی داشتن ،تغییر رنگ چهره و تن صدا هنگام پاسخ دادن به سوال معلم در کلاس،داوطلب نشدن برای انجام هیچ کاری در کلاس و مدرسه،شرکت نکردن در فعالیت های پرورشی و مسابقات مختلف مدرسه،عدم شرکت در اجرای مراسم صبحگاه و سایر مراسم مدرسه اشاره کرد

در صحبت دوستانه که با یلدا داشتم متوجه شدم وی احساس می کند نمی تواند مانند سایر  دوستانش کارها را درست انجام دهد ،فکر می کند خوب صحبت کردن را بلد نیست و اگر حرفی بزند ممکن است باعث ناراحتی معلم و مورد تمسخر قرار گرفتن توسط دوستانش می شود. .به همین دلیل کمتر در فعالیت های گروهی و جانبی شرکت کند و در کلاس بسیار آرام و کم صحبت می کند و در فعالیت های گروهی شرکت نمی کند..

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا  نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا  نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا  نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا  نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام یلدا نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم 

فهرست منابع

۱-    شارتيه ، ژان ، «عدم اعتماد به نفس و راه های درمان آن » ، ناشر : مترجم ، ۱۳۷۳ .

۲-    قائمی ، علی ، «خانواده و نابسامانی های روانی» ، انتشارات اميری ، ۱۳۷۴ .

۳-    شفيع آبادی ، عبدالله ، «راهنمايي و مشاوره کودک» ، انتشارات تهران ، ۱۳۷۲ .

۴-    احمد وند ، محمدعلی ، « روانشناسی بازی» انتشارات پيام نور،۱۳۷۲ .

۵-    حسين نژاد ، محمد ، «مشاوره با کودکان» انتشارات سپند هنر ، تهران ۱۳۷۹ .

۶-    خاکيه ، پرويز ، «روانشناسی کودک» انتشارات آشنا ، تبريز ۱۳۷۲ .

۷- احمد وند ، محمدعلی ، مهجور ، سيامک ، «آشنايي بافعاليت های اجتماعی» انتشارات پيام نور ۱۳۸۰ .

۸-    «ماه نامه رشد آموزش ابتدايي» شماره ۴۱ ، انتشارات کمک آموزشی ، ۱۳۸۰ .

۹-  « ماه نامه رشد آموزشی در رشد تکنولوژی» شماره ۱۲۷ ، انتشارات دفتر کمک آموزشی ۱۳۷۹ .

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

2 + 8 =