نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل زور گویی و قلدری مهرداد را برطرف نمایم؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل زور گویی و قلدری مهرداد را برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل زور گویی و قلدری مهرداد را برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

روش هاي پيشگيري از قلدري در كلاس درس

موثرترين راهكار بررسي قلدري در مرحله اول پيشگيري از آن است.

۱- آموزش رفتار خوب و مراقب بودن

می توانيد به وسيله لحن و آوای صداي تان و تاکید کردن بر بردباري، احترام و مسئوليت پذيري در کلاس پيام ضد قلدري بدهيد. موثرترين شيوه آموزش، آموزش طرز برخورد است.  در ادامه روش هایی براي توسعه كارهاي دسته جمعي وجود دارد:

– از سرزنش يا كم كردن مهرباني بپرهيزيد. اگر كودكي رفتارش غلط بوده، با او صحبت كنيد و بدون خشمگين شدن و بي نزاکتی کردن نكات لازم را به او بیاموزید.

– از فعاليت هاي متفاوت در حین درس دادن استفاده کنید تا درك دانش آموزان افزايش یابد.

– از پروژه هاي يادگيري گروهی استفاده کنید تا دانش آموزان براي کسب موفقيت با يكديگر كار كنند.

– به دانش آموزان كوچك و فروتنی که از همكلاسي اش دعوت كرده به گروه شان ملحق شود جایزه دهید.  دانش آموزان غمگین را با تشویق و قدردانی آرام کنید.

– از دانش آموزان بخواهيد گفتار و کردار مثبت همکلاسی های شان را روی کاغذ بنویسند و داخل جعبه مخصوص قرار دهند. پايان هر هفته يادداشت ها را براي دانش آموزان بخوانيد.

– هر هفته یکی از شاگردان را ” دانش آموز هفته ” بناميد و پوستري از نظرات مثبت او درباره هم كلاسي ها تهیه کنید.

– بچه ها را دایره وار بنشانید و از یکی از دانش آموزان قدردانی کنید. اجازه دهيد تنها نظرات مثبت ارائه شود. مطمئن شوید همه دانش آموزان دست کم یک بار تشویق می شوند.

– نموداري از رفتار خوب تهیه کنید و در تابلو اعلانات قرار دهید. به محض مشاهده رفتار پسندیده دانش آموزان، نام و رفتار او را در كارتی به شکل قلب بنویسید و در تابلو اعلانات نصب كنيد. دانش آموزان را تشويق كنيد تا درباره كارهاي همكلاسي هايشان صحبت كرده و آنها را در تابلو نصب كنند. اين كار سبب می شود واكنش زنجير وار رفتار خوب افزايش يابد.

۲- به دانش آموزان قلدر بفهمانيد، مهربان باشند

تلاش كنيد با دانش آموزاني كه خشونت طلب اند یا ژستش را می گیرند درباره رفتار مثبت گفت و گو كنيد. اگر دانش آموزي را ديديد كه به همکلاسی اش کمک می کند تشويقش كنيد و براي دیگران شرح دهيد. ممكن است به دانش آموزي بگویید:” پسرم، بهتر است بعد از اين كه دوستت آسيب ديد كنارش بنشيني. اين كار نشان دهنده مهربان بودنت است.”

۳- جلسه ای تشكيل دهيد تا درباره قلدري ديگران بحث كنيد

معلم ها می توانند با دانش آموزان ۴-۵ ساله نیز چنین کنند. بحث كردن درباره قلدري آگاهي شان را افزايش داده و به آنها كمك مي كند تا از میزان این ناهنجاری كاسته شود. در جلسات دوره اي، درباره قلدري حرف بزنید، به دانش آموزان فيلم نشان دهيد يا داستاني تعریف کنید. دانش آموزان را دایره وار بنشانيد و برخی نكات را يادآوری کنید:

– منظور تان از قلدري را شرح دهيد و مثال بزنید.

– در حالي كه از ارزش هاي اصولي نام مي بريد، به صراحت اعلام کنید هر گونه رفتاری که به قلدري ارتباط داشته باشد ناپسند است و نباید در مدرسه مشاهده شود.

– مطمئن شوید در قوانين كلاس چیزی که سبب قلدري شود وجود نداشته باشد.

– دانش آموزان را از آن چه بهتر است انجام دهند آگاه كنيد.

– به دانش آموزان اطمینان دهید گزارش مربوط به قلدري دانش آموزان را با جديت پيگيري مي كنيد. بعد از بيان اين نكات دانش آموزاني را كه از نظر سني مناسب هم هستند در بحث مشاركت دهيد و به آنها كمك كنيد بفهمند، قلدري تا چه اندازه مي تواند مضر باشد.

بعضي موضوعات عبارتند از:

– از آنها بخواهيد درباره زمان هايي كه آزار و اذيت شده اند حرف بزنند و بگویند چه احساسي داشته اند. با اين كار، عامل پيشگيري از قلدري را در آنها تقويت می كنید.

– تجربيات تان از مشاهده آزار و اذيت شدن همکلاسی تان شرح دهید.

– از دانش آموزان كلاس بپرسيد چرا فكر مي كنند دانش آموزان قلدر هستند. دلايلي كه آنها ارائه مي دهند ممكن است بعضي از دانش آموزان را از انجام اين کار باز دارد.

– درباره اهميت حمايت از هم كلاسي هايي كه قربانی قلدري شده اند، گفت و گو كنيد. در پايان بحث به دانش آموزان بگوييد هميشه در دسترس هستيد تا با آنها درباره نگراني هاي شان صحبت كنید.

۴- بازي كردن نقش موقعيت هاي اجتماعي با دانش آموزان

از دانش آموزان بخواهيد نقش هاي قلدر، قرباني و شاهد را در موقعيت هاي اجتماعي اجرا كنند. در زير موقعيت هايي كه دانش آموزان مي توانند نقش قلدري را اجرا كنند آمده است:

– يك دانش آموز شما را به اسمي كه دوست نداريد صدا مي زند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله  برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

منابع و مآخذ

۱ – حسینی، سید مهدی، مشاوره والدین در مسایل تربیتی و تحصیلی فرزندان، چاپ اول، انتشارات اساطیر، ۱۳۷۷٫

۲ – چیکسنت، راتوند، ویلن، نوجوانان با استعداد، ریشه های موفقیت و شکست،ترجمه، پارسا، انتشارات انجمن اولیاء ومربیان، ۱۳۷۴ .

۳ – سیف، مهرداد اکبر، روانشناسی پرورشی، نشر آگاه، چاپ پنجم، ۱۳۷۰ .

۴ – شاملو، سعید، بهداشت روانی، انتشارات رشد، چاپ هشتم، ۱۳۶۹ .

۵ – فرقانی، رئیسی، شهلا، شناخت مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوانان، معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش – چاپ اول ، ۱۳۷۲٫

۶ – کاظمی حقیقی، ناصرالدین، روانشناسی کودکان تیز هوش، انتشارات سایه نما، چاپ اول ، ۱۳۷۶٫

۷ – کرومبولتز، تغییر دادن رفتارهای کودکان و نوجوانان، ترجمه: یوسف کریمی، انتشارات فاطمی، چاپ چهارم، ۱۳۷۰٫

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

88 − 87 =