اقدام پژوهی آموزگار دبستان پیرامون مقوله چگونه دانش آموزان خود را با نماز آشنا کنیم ؟

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پیرامون مقوله چگونه دانش آموزان خود را با نماز آشنا کنیم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پیرامون مقوله چگونه دانش آموزان خود را با نماز آشنا کنیم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

دیباچه مطالب پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

اعتباربخشی راه حل یا راه حل ها         

راه حل ها را در اختیار پیش نماز مدرسه که ازبین همکاران انتخاب شده است ، قرار دادم و نظرشان را در خصوص مفید بودن آن ها جویاشدم ، ایشان پس از بررسی و دقت درراه حل های انتخاب شده آن ها را تأیید کردند.

همچنین در جلسه ی شوراي معلمان راه حل ها ی انتخاب شده را جهت اعتبار بخشی و نظرخواهی همکاران مطرح کردم کلیه ی حاضران درجلسه راه حل ها را مناسب دانسته و در اجرای آن ها قول همکاری دادند.به مدت سه هفته راه حل ها را روی کلیه ی دانش آموزان شرکت کننده در نماز جماعت اجرا کردم که نتیجه ی بسیار خوبی داشت .

همچنین طبق تجربیات ۱۴ ساله ی من که در مدارسی که تدریس می کردم و نماز جماعت برگزار می شد این راه حل ها نتیجه ی خوبی داشته اند ؛ بنابر این این راه حل ها مورد اعتبار قرار می گیرند.

اجرای راه حل یا راه حل ها

برای اجرای راه حل های   ۱ و ۱۳  ابتدا قسمت هایی از گچ سقف نمازخانه را که فرسوده شده وازبین رفته بود را باکم ترین هزینه یعنی توسط پارچه های سفید و تمیز پوشاندم ، باکمک و همکاری دانش آموزان و همکارم که مسؤول پیش نماز نیز می باشدشیشه ها ، سقف و دیوارهای نمازخانه را تمیز و گردگیری کردیم و کف آن را با موکت های نو که توسط مدیر تهیه شده بود پوشاندیم ؛ سپس برای زیبا سازی و تزئین هرچه بهتر نمازخانه از دانش آموزان خواستم  نقاشی هایی باموضوع نماز کشیدند ودر تابلوی نمازخانه نصب کردند.

جاکفشی مناسبی در نمازخانه قراردادم که به منظم شدن نحوه ی قرار گرفتن کفش ها کمک زیادی کرد همچنین برای منظم شدن صف های نماز باکمک همکار پیش نمازم  نوارهای پارچه ای سفید جهت قرار دادن مهر نمازگزاران برروی آن تهیه کردم که نظم خاصی به صفوف نماز داد.

برای اجرای راه حل ۶  بین دانش آموزانی که قسمت های بیشتری از نماز را بلد بودند مسابقه ای با کمک و همکاری پیش نماز مدرسه برگزار کردم . همچنین مقرر شد ماهانه یک مسابقه وهربار از یک قسمت نمازبرگزار شود که این موضوع با استقبال بچه ها مواجه شد.

در اجرای راه حل ۲۱  در دومورد از تولد امامان دربین نماز ظهر و عصر ازشرکت کننده ها ی نماز جماعت با شکلات پذیرایی شد . و با بچه ها و پیش نماز قرار گذاشتیم در تولد امامان و دیگر اعیاد مذهبی بین دو نماز پذیرایی داشته باشیم، که البته بچه ها نیز درصورت تمایل به طور داوطلب می توانند میزبان این پذیرایی شوند.

جهت اجرای راه حل ۱۴  برای تشویق دانش آموزان در شرکت فعال درنماز و رعایت نظم در حین اجرای نماز وهمچنین یادگیری بهتر نماز توسط بچه ها ، با کمک همکارم کارت هایی را طراحی کرده ایم. دانش آموزی که روزهای بیشتری درهفته درنماز شرکت می کند با دریافت کارت تشویق می شود. وهمچنین دانش آموزان منظم  تشویق می شوند.

دراجرای راه حل ۱۵  من و تنها همکارم  روزانه ده دقیقه ی اول ساعت اول را به آموزش نماز اختصاص   داده ایم البته این راه حل تازمان یادگیری کامل نماز توسط بچه ها ادامه خواهد داشت.

دراجرای راه حل های ۲ و ۴ رفتار دوستانه وصمیمی با دانش آموزان درپیش گرفتیم و روزانه چند دقیقه قبل ازنماز با بچه ها در خصوص نماز جماعت و فضیلت های آن صحبت های دوستانه کردیم .

جهت اجرای راه حل های ۵ و ۷ از پیش نماز خواستم در هفته یک روز به مدت ۱۵ دقیقه بعد از نماز درخصوص اهميت وضرورت نماز برای دانش آموزان  صحبت کند ، همچنین طی سه مرحله برای اولیای دانش آموزان جلسه برگزار کردم و از مدیر دعوت کردم ودرزمینه ی نماز واهمیت آن صحبت هایی را ارائه دادند.

جهت اجرای راه حل ۸ دقایقی را جهت بیان داستان های نماز با همکاری دیگر همکارم اختصاص دادیم.

در اجرای راه حل ۱۰ با همکاری و کمک پیش نماز و خود دانش آموزان آن ها را گروه بندی کردم و اسامی آن ها را طبق جدولی در تابلوی نمازخانه نصب کرده تا به نوبت مکبر شده و اذان بگویند که این روش با استقبال بچه ها روبه رو شد .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز اقدام پژوهی آموزگار دبستان

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز اقدام پژوهی آموزگار دبستان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز اقدام پژوهی آموزگار دبستان

کسب نتایج  پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز اقدام پژوهی آموزگار دبستان

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز اقدام پژوهی آموزگار دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز اقدام پژوهی آموزگار دبستان

منابع

۱- اصول تربیت، دكتر علی اصغر احمدی، تهران سازمان انجمن اولیاء و مربیان

۲- خانواده و فرزندان در دوره راهنمایی تحصیلی، تألیف استادان طرح جامع آموزشی خانواده

۳- مسائل جوانان و کودکان، دكتر محمد خدایاری فرد، گروه تحقیقات و تألیفات اداره چاپ و توزیع

۴- خانواده و نماز، به قبم جمعی از نویسندگان، مدیریت آموزش تحقیقات و تألیفات

۵- نماز در سیمای خانواده، ویراستار دكتر محمدرضا سنگری

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

2 + 6 =