اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلال یادگیری ریاضی را در دانش آموزم آراد برطرف نمایم؟
اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلال یادگیری ریاضی را در دانش آموزم آراد برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۴ صفحه
اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلال یادگیری ریاضی را در دانش آموزم آراد برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزم آراد
دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزم آراد
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزم آراد
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزم آراد
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزم آراد
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزم آراد
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزم آراد
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزم آراد
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزم آراد
پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری
میرزا بیگی (۱۳۸۹) معتقد است تا چیزی را خوب نبینیم نمیتوانیم به خاطر آوریم، پس باید در ابتدا خوب دیدن را آموزش دهیم. برای خوب دیدن و خوب شنیدن، حضور ذهنی کامل و کنجکاوی لازم است. تمرکز حواس، ذاتی یا ارثی نیست بلکه اکتسابی بوده و هر فردی میتواند دارای تمرکز و دقت باشد، فقط باید راه و روش آن را یاد بگیرد، به کار ببرد و این مهم اتفاق نمیافتد مگر آن که راهکارهای لازم جهت پرورش دقّت و تمرکز پیشروی فرد قرار گیرد.
- اجرای بازیهای تمرینی هدفدار
فضلیخانی(۱۳۸۶) معتقد است که در بازی، روابط اجتماعی دانشآموزان، مشارکت پذیری، اعتماد و روحیهی تعاون تقویت میشود. بازی، رشد فرآیندهای یادگیری همچون مشاهده، تجربه آموزی، حل مسأله و خلاقیت را در دانشآموزان تقویت میکند و مهمتر از همه، یادگیری را برای دانشآموزان لذّتبخش میسازد. رضوانی(۱۳۸۷) و ابراهیمی(۱۳۸۵) نیز، چنین تجربهای را کسب کرده بودند که، اجرای بازیهای تخصصی، تأثیر بسزایی در میزان یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دارد.
- ایجاد شادی و نشاط در زنگ ریاضی
فضلیخانی(۱۳۸۶) معتقد است که لازمهی هر شروعی، ایجاد ارتباط مطلوب و فضاسازی است. نقطه شروع به هنرمندی خاص نیاز دارد تا انگیزهای توأم با هدفمندی و نشاط در دانشآموزان به وجود آورد. وی با اقتباس از بهار الانوار می گوید: «هنگامی که دلها نشاط یافتند، علم و کمال را در آنها به ودیعه بگذارید و هرگاه از نشاط تهی و گریزان شدند، آنها را وداع کنید؛ زیرا دلها در چنین حالتی آمادهی فراگیری علم نیستند.» عزیزخانی(۱۳۸۸) نیز پس از انجام پژوهش خود، به این نتیجه رسیده بود که با ایجاد محیط شاد، میتوان علاقهمندی دانشآموزان را به درس ریاضی، افزایش داد.
۴. استفاده از طرحهای ابتکاری جهت پرورش خلاقیت دانشآموزان در دروس ریاضی
کفاشی(۱۳۸۲) در نتایج حاصل از تحقیق خود، بر این عقیده است که، پرورش استعدادهای درخشان و خلّاق در هر دوره ای از تاریخ، هدف مدارس بوده است. چرا که افراد خلّاق کسانی هستند که پیشرفتهای عظیم علوم گوناگون مدیون کوششهای آنهاست و آنها هستند که پیشرفت تمدن را در همهی جوامع بشری به عهده دارند. برای آن که بتوانیم قدرت تصور دانشآموزان را پرورش دهیم و تصاویر مثبتی از آینده ی خلّاق داشته باشیم، باید خلّاقیّت آنها را پرورش دهیم.
بر این اساس و به منظور پرورش خلّاقیّت وافزایش توانایی حل مسئله در دانشآموزان، فعالیتهای زیر را که حاصل تجربیات خود در سالهای قبل می باشد، را پیشنهاد نمودم:
تشکیل انجمن کودکان ریاضی دان به منظور پرورش دقّت، خلاقیّت و ایجاد انگیزه و علاقهی بیشتر دانشآموزان نسبت به انجام صحیح فعالیتها، انجمنی تشکیل شود تا علاوه بر نظارت و کنترل فعالیت دانشآموزان دیگر، گاهی طراح چند سؤال و حتی تعیین کنندهی نوع فعالیتها و تکالیف ریاضی نیز باشند. اعضای این انجمن میتوانند جهت آموزش به دوستان شان، معلم افتخاری شوند. البته قبل از انتخاب اعضای انجمن، قراردادی با شاخصهای معین تنظیم نموده تا آنان با وظایف خود آشنا شوند.
چگونگی اجرای راه های جدید :
به منظور اجرای دقیق راه حل های به دست آمده و رفع مشکل یادگیری آراد ابتدا سعی نمودم در امر یادگیری هر مفهوم مستقیما آراد را با موضوع یادگیری درگیر نمایم و متوجه شدم برای یادگیری بیشتر مفاهیم ریاضی ، آراد احتیاج به انجام یک سری فعالیت های ذهنی ساده تر در رابطه با آن مفهوم دارد، . گردآوری اطلاعات ( شواهد۲ ) :
گرچه با طرح هایی که کم و بیش در کلاس درس به ابتکار خود یا با استفاده از نظرات ارائه شده توسط همکاران یا با بهره بردن از مطالعه کتاب های گوناگون اجرا نمودم پیشرفت قابل ملاحظه ای در روند یادگیری آراد ایجاد شد در این مقایسه مشاهده نمودم که به نسبت زیادی موفق به افزایش درجه تمرکز حواس این دانش آموزان بر روی یک مطلب شده ام – موضوعی که اساس یادگیری در تمام دروس به خصوص در درس ریاضی می باشد
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزم آراد اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزم آراد اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزم آراد اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم
کسب نتایج پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزم آراد اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزم آراد اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزم آراد اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم
منابع مآخذ
۱ـ خلاقيت رياضي، جرج پوليا، ترجمه پرويز شهرياري انتشارات فاطمي.
۲ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علياكبر جعفري ـ علياضغر دانشفر.
۳ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.
۴ـ هاوسون وب ويلسون (۱۹۸۶) رياضيات مدرسه در دهه ۱۹۹۰ ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.
۵ـ مقاله نقدي بر روشهاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.
۶ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.
۷ـ مجموعه مقالات دومين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، كرمانشاه.
برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید