دانلود اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم همکارانم را به درس پژوهی در آموزشگاه …علاقه مند سازم ؟

دانلود اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم همکارانم را به درس پژوهی در آموزشگاه …علاقه مند سازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۵ صفحه

دانلود اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم همکارانم را به درس پژوهی در آموزشگاه …علاقه مند سازم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی مدیر  می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی مدیر را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی مدیر موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ایجاد علاقه به انجام درس پژوهی بین همکارانم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ایجاد علاقه به انجام درس پژوهی بین همکارانم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ایجاد علاقه به انجام درس پژوهی بین همکارانم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ایجاد علاقه به انجام درس پژوهی بین همکارانم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ایجاد علاقه به انجام درس پژوهی بین همکارانم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ایجاد علاقه به انجام درس پژوهی بین همکارانم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ایجاد علاقه به انجام درس پژوهی بین همکارانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ایجاد علاقه به انجام درس پژوهی بین همکارانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ایجاد علاقه به انجام درس پژوهی بین همکارانم

انتخاب راه حل جدید وموقتی: و نظارت برآن

بعد از نشست در شورای معلمان وآشنایی همکاران با اجرای درس پژوهی اکثر همکاران مقاومت نموده و راضی به همکاری نبودند که مدیر وبنده برای آنها توضیح لازم را داده که انجا

این طرح چه فرایندی داشته وخواهد داشت مثلا اجرای تدریس یک موضوع به روش درس پژوهی باعث مشارکت دیگر معلمان هم پایه وناظر و مدیر و معاون در امر تدریس گشته که این کار خود نقاط قوت زیادی از جمله

  • باعث بهسازی و آموزش و یادگیری
  • تاکید بر خلاقیت و نوآوری
  • درس پژوهی الگوی عملی و باز بینی مداوم الگوهای ذهنی و باز اندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی و الگویی موثر برای بهبود مستمر آموزش در مدرسه محسوب می شود .
  • درس پژوهی به مثابه روش نوین پژوهش وهسته های کوچک تحول درآموزش ، به گسترش پژوهش و تولید دانش حرفه ای در مدرسه کمک می کند.

که بعد از ذکر این فواید نقاط قوت  مفرد گردید  در جلسه ی بعدی شورای معلمان افراد علاقه مند وداوطلب یک گروه تشکیل داده که بتوانیم آنرا در مدرسه اجرا نماییم . در جلسه دوم علاوه بر ذکر فرایند گذشته نقاط قوت جدید از جمله اینکه اجرای این طرح در مدرسه اگر تجربی انجام گیرد باعث آوردن رتبه در شهرستان وحتی استان خواهد شد که از سوی مدیر اداره و یا مدیر کل مورد تقدیر قرار خواهد گرفت . بالاخره یک گروه به سرپرستی اینجانب تشکیل گردید .

در این جلسه خانم پویا و کرمپور وسلگی هر کدام یک راه حل بیان نمودند ومقرر شد که با اجرای این طرح که تدریس جمع های سه رقمی در پایه سوم «جمع فرایندی» با نوشتن طرح درس و ارزش تدریس جمع ها به صورت جمع از طریق یکان بعد ده تایی و بعد صد گان اجرا شود . که فیلم وعکس آن نیز گرفته شود ، بالاخره این طرح درس اجرا شد اما جوابی داده نشد . انتظاری که ما از تدریس داشتیم به دست نیامد . یعنی اکثر دانش آموزان به هدف درس رسیدند . در جلسه ی بعدی  شورای معلمان  بنده معاون آموزشی وخانم سلگی و آقای غیاثوند مدیر مدرسه راه حل دیگری برای اجرای طرح درس جدید تدریس وایجاد علاقه در همکاران برای اجرای درس پژوهی توضیحات لازم داده شد از جمله اینکه متاسفانه مجری بیشتر جنبه ی تدریس به روش سخنرانی را بدون  فعال نمودن دانش آموزان در امر تدریس انجام می دادند . یعنی به این نقطه قوت درس پژوهی که جنبه ی مشارکت پزیری و تعاملی بودن طرح درس توجهی نشان  نمی داد . درس پژوهی نتیجه ای از پیش  نوشته شده نیست باید به حمایت مدیر ومعاون ودیگر همکاران نیز توجه داشت .

پس از انجام راه حل جدید ما به این نتیجه رسیدیم با اینکه توانستیم گروهی را از میان معلمان انتخاب کرده وآنها را به اجرای طرح درس پژوهی علاقه مند سازیم متوجه شدیم که این طرح متاسفانه جواب درست ومنطقی به ما نداد . بنابراین به دنبال راه حلی بودیم که گروه از روی رغبت وعلاقه کار خود را انجام داده نه از روی گرفتن نمره ارزشیابی وتشویقی ، بنابراین همان طور که «دکتر علی علاقه بند ، ۱۳۸۳» فراهم کردن شرایط رهبری و مدیریت اثر بخش در آموزش وپرورش مستلزم داشتن چشم انداز ودیدگاه خاصی است که بتواند راهنمای اندیشه و عمل قرار گیرد وبدون دیدگاه آگاهانه مدیرو معاون به هیچ ارزش قابل ملاحضه ای دست پیدا نخواهد کرد . بنابراین علاقه مند سازی معلمان به امر پژوهش مستلزم سیاست گزاری ، طراحی ، تدوین ، تصویب ، اجرای برنامه سنجیده و متکی بر تحقیقات علمی وتجربیات ارزنده ی جامعه جهانی است . (مدیریت در آپ۱۳۸۰)

بنابراین روش به کار  گرفته شده بیشتر روش های فردی هستند و برای کار درس پژوهی به نظر نمی رسند

گرد آوری  اطلاعات شواهد (۲)

برای اینکه معلمان دیگر از روند کار و پیشرفت حاصله اطلاع پیدا کنند و در موقعیت های مناسب از این روش ها استفاده کنند . بنده در جلسه بعدی شورای معلمان گزارشی از روند کار از اول تا حال را ارائه دادم ونظر اینجانب را در مورد نقاط ضعف و قوت طرح فوق از دیگر همکاران خواستار شدم . بنابراین دیگر همکاران هر کدام راه حلی را ارائه نمودند که موجب علاقه مندی گروه به اجرای تدریس به روش درس پژوهی شده و نقاط ضعف برطرف گردد .

مثلا یکی از همکاران گفت : این گونه نیست که بگوییم معلمی که دیروز بدون طرح درس به کلاس می رفت ، امروز باطرح درس برود و متن دیکته شده ای را تدریس و یا حتی طراحی کند و آن را درس پژوهی بنامیم . معلم در این طرح درس پژوهی مهندسی و طراحی کلاس درس تدریس را به عهده دارد و برای ایفای نقش باید آمادگی های لازم را داشته باشد . «تدریس وآموزش مانند آبگوشتی است که برای لذیذ شدن و لذت بردن دانش آموز باید کاملا جا بیفتد . بنابراین بعد از برسی مرحله ی ا ول تدریس که جوابی درست نداد و نقاط ضعف آن را برسی کرده این بار از گروه خواستیم که در نوشتن طرح درس از دیگر همکاران کمک گرفته و در فرایند تدریس از آنها یاری بطلبد . چون ما در درس پژوهی دنبال رشد حرفه ای معلمان هستیم . بنابراین همکاران با مشارکت یکدیگر طرح درس جدیدی را طراحی نموده که در آن «جمع فرایندی» در کلاس سوم را این بار از طریق جمع از هزار تایی بعد صدتایی وبعد یکی شروع می شود . این بار خانم پویا با مشارکت دیگر اعضای گروه سعی در اجرای طرح درس جدید به روش «درس پژوهی » نمود . در اجرای تدریس خانم پویا سعی در استفاده از روش مشارکتی و فعال  یعنی در این قسمت دانش آموزان حالتی فعال وپویا داشتند و معلم به عنوان راهنما تدریس را رهبری می کرد . اعضای دیگر گروه نیز ناظر تدریس طرح درس بودند . و از فعالیت آنها عکس گرفته شد . بعد از پایان آموزش اکثر دانش آموزان موضوع درس را به خوبی یاد گرفته بودند و در جریان تدریس حالتی شاداب و فعال داشتند . که این امر با پرسش از دانش آموزان مشخص شد .

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار آن :

پس از جمع آوری لازم درباره ی اقدامات صورت گرفته ومشاهده ی رفتار مثبت به وجود به وجود آمده در یاد گیری فراگیران جلسه ای با حضور اعضای گروه در مدرسه تشکیل گردید . تا مشخص شود اقدامات انجام شده تا چه اندازه برای دانش آموزان و معلمان مفید و موثر بوده است .در این جلسه که بعضی از اولیا فراگیران نیز حضور داشتند همکاران خانم پویا ، کرمپور ، سلگی مدیر مدرسه آقای غیاثوند و بنده حضور داشتیم همگی با سوال هایی که در کلاس از دانش آموزان داشتیم به این نظر رسیدیم که انجام طرح «درس پژوهی » با مشارکت دیگران و فعال بودن دانش آموزان روشی موثر برای یاددهی – یاد گیری بوده که خانم سلگی و کرمپورنیز به عنوان ناظر این روش را تایید نمودند .

تاکید اعضای گروه بر ارزیابی فرایند کار و نه فقط کار معلم بود این روش باعث تغییر در نگرش معلمان نسبت به تدریس جمع های فرایندی شد ودر پایان کار، شوق تغییر را در وجود همه ی همکاران دیدیم .

کار گروهی منسجم باعث یاد گیری پایدار در دانش آموزان شد .

در تقسیم وظایف به توانایی های اعضای گروه به خوبی توجه شده و متناسب با آن مسئولیت کار واگزار شده بود . فعالیت و رویکرد محور، عملا زمان بر است و باید با توجه به محدودیت ساعات درسی به این موضوع هم توجه شود . پژوهش بدون برسی زمینه ها وداشتن اطلاعات کافی ممکن نیست .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ایجاد علاقه به انجام درس پژوهی بین همکارانم دانلود اقدام پژوهی مدیر

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ایجاد علاقه به انجام درس پژوهی بین همکارانم دانلود اقدام پژوهی مدیر

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ایجاد علاقه به انجام درس پژوهی بین همکارانم دانلود اقدام پژوهی مدیر

کسب نتایج  پیرامون مقوله ایجاد علاقه به انجام درس پژوهی بین همکارانم دانلود اقدام پژوهی مدیر

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله ایجاد علاقه به انجام درس پژوهی بین همکارانم دانلود اقدام پژوهی مدیر

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله ایجاد علاقه به انجام درس پژوهی بین همکارانم دانلود اقدام پژوهی مدیر

فهرست منابع :

۱-      استیگلر ، جیمز و جیمز هیبرت ، شکاف آموزشی ، بهترین ایده ها از معلمان جهان برای بهبود و آموزش کلاس درس ، انتشارات مدرسه ، تهران ، ۱۳۸۳٫

۲-      سرکار آرانی ، محمد رضا ، اصلاحات آموزشی و مدرن سازی ، نشر روزگار ، تهران ، ۱۳۸۲٫

۳-      سرکار آرانی ، عباس و محمد رضا، آموزش و توسعه، نشر نی ، تهران ، ۱۳۸۸ .

۴-      قاسمی پویا ، اقبال ، راهنمای عملی و پژوهش در عمل ، تهران ، وزارت آموزش و پرورش پژوهشکده ی تعلیم و تربیت ، ۱۳۸۰٫

۵-      گروه های آموزشی ، دفتر آموزش دبستانی ، راهنمایی طرح درس پژوهی ، معاونت آموزش ابتدایی سال تحصیلی ۹۲-۹۳

۶-      علاقه مند علمی ، اصول مدیریت آموزشی ، انتشارات پیام نور ، تهران ، ۱۳۸۳٫

۷-      وایلز کیمبل ، ترجمه طوسی ، محمد علی ، تهران ، کوهسار ، ۱۳۸۳٫

۸-      رشد آموزش ابتدایی ،دوره ی هیجدهم شماره ۳ ، آذر ۱۳۸۵

۹-      رشد آموزش ابتدایی ، دوره ی هیجدهم شماره ۵ بهمن ۱۳۹۳٫

۱۰- رشد تکنولوژی آموزشی ، دوره ی بیست و نهم شماره ۴ ، دی ۱۳۹۲٫

برای دانلود اقدام پژوهی مدیر و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 61 = 64