اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم باور راستین تحقیق و نوآوری را به عنوان الگوی رفتاری در دانش آموزانم شکوفا سازم؟

اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم باور راستین تحقیق و نوآوری را به عنوان الگوی رفتاری در دانش آموزانم شکوفا سازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم باور راستین تحقیق و نوآوری را به عنوان الگوی رفتاری در دانش آموزانم شکوفا سازم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله شکوفا کردن باور راستین تحقیق و نوآوری در دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله شکوفا کردن باور راستین تحقیق و نوآوری در دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله شکوفا کردن باور راستین تحقیق و نوآوری در دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله شکوفا کردن باور راستین تحقیق و نوآوری در دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله شکوفا کردن باور راستین تحقیق و نوآوری در دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله شکوفا کردن باور راستین تحقیق و نوآوری در دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله شکوفا کردن باور راستین تحقیق و نوآوری در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با شکوفا کردن باور راستین تحقیق و نوآوری در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله شکوفا کردن باور راستین تحقیق و نوآوری در دانش آموزان

جمع آوری اطلاعات برای ارائه ی راه حل ها

۱-        مصاحبه:

ابتدا درمورد اهمیت تحقیق و پژوهش و همچنین در مورد اینکه چرا بعضی ها دوست ندارند در فعالیت های پژوهشی  شرکت کنند؟ و اینکه آیا دوست دارند بیشتر از کتاب استفاده نمایند و یا با اینترنت راحتترند؟ به نظر شان چه کار هایی باید انجام شود تا همه دانش آموزان در فعالیت های پژوهشی شرکت کنند؟ میزان همکاری اولیاء  با آن ها جهت انجام تفکر و پژوهش چگونه میباشد؟ سوالاتی از این قبیل از دانش آموزان پرسیده شد و دانش آموزان پاسخ های گوناگونی ارائه دادند که این پاسخ ها را به طور خلاصه یاد داشت کردم. وبا اساتید و مشاورین و همکاران محترم مصاحبه کرده و اطلاعاتی در این زمینه به دست آوردم.

۲-        برگزاری جلسه همکاران

جلسه ای با همکاران هم پایه برگزار کردیم و در مورد عدم علاقه ی بعضی از دانش آموزان به تحقیق و پژوهش با همکاران بحث و گفتگو کردیم آنها نیز متوجه این موضوع شده بودند و عقیده داشتند که تحقیق در این زمینه توسط یک نفر بدون همکاری دبیران هر کلاس نمی تواند در این امر مهم موفق شود و در پایان نتیجه گرفتیم که برای موفق شدن در این کار باید جلسه ای با اولیا ی دانش آموزان داشته باشیم و آگاهی های لازم را  در مورد چگونگی همکاری آنها با دانش آموزان و اهمیت تحقیق و پژوهش به آنها بدهیم.

۳-        مطالعه

مطالعه ی کتابها، مجلات و تحقیقاتی که در این زمینه کار شده بود،که عنوان بعضی از آنها در منابع و مأخذ ذکر شده است نیز، راه حل هایی یافت شد.

۴-        مشاهده

یکسری از اطلاعات را با مشاهده مکرری که در مورد طرز برخورد و رفتار دانش آموزان در بازدید از کلاس ها و کتابخانه داشتم به دست آوردم و از این طریق صحت نظر های ایشان در رابطه با پاسخ سوالات تأیید گردید.پس از بررسی اطلاعاتی که از طریق مصاحبه و مطالعه  و مشاهده و نظریه های همکاران سایر مدارس و معاونان و مشاوران امر به دست آمد اطلاعات حاصل از این فرایند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مواردی که باید در این زمینه تغییر و اصلاح یابد معین شد، خلاصه ی یافته های تجزیه وتحلیل به شرح زیر میباشد:

تجزیه و تحلیل داده ها

  • عدم فرهنگ سازی صحیح در زمینه تحقیق و پژوهش وتشکیل در بین دانش آموزان
  • عدم توجیه والدین برای تشویق و ترغیب دانش آموزان پژوهشگر
  • کمبود امکانات علمی و مالی برای دانش آموزان ارائه دهنده طرح
  • فقدان زمینه برای بروز خلاقیت های دانش آموزان و رشد وتوسعه بنیه علمی و پژوهشی آنان
  • کمبود یکسری ابزار آلات مورد نیاز آزمایشگاه ها و فقدان بعضی از کتاب های مرجع در كتابخانه برای انجام پژوهش های دانش آموزی
  • عدم امکان برقراری ارتباط پژوهشگران دانش آموز با سایر نهادها و موسسات علمی و پژوهشی وآموزشی
  • وقفه افتادن در تشكیل انجمن های علمی و پژوهشی دانش آموزی در مدرسه
  • عدم ارائه تجربه‌های مفید دبیران برای استفاده كلیه دانش آموزان
  • فراهم نبودن زمینه‌ ارتقای دانش‌ پژوهشی دبیران
  • عدم برگزاری مسابقات علمی – پژوهشی
  • فراهم نبودن زمینه های مشاركت دانش آموزان پژوهشگر در پژوهش های ملی و منطقه ای
  • جلب نظر دبیران به اهمیت تحقیق و پژوهش در فرآیند یاددهی یادگیری

انتخاب راه حل جديد به صورت موقت

امروزه در دنیا مدارس به عنوان بستر اصلی تفكر، تتبع و تفحص مسایل مبتلا به در جامعه شناخته شده اند. در صورتی که مدارس با رویکرد پژوهش- محور برنامه های درسی خود را تدوین کنند و آن ها را به اجرا در آورند.جامعه ای با سطح علمی بالا خواهیم داشت. برای تحقق اهداف طرح در رابطه با ایجاد نگرش مثبت در دانش آموزان به فعالیت های پژوهشی، راهکارهای زیر انتخاب گردید:‌

۱) فرهنگ سازی تحقیق و پژوهش وتشکیل کارگاه های آشنایی با روش تحقیق و پژوهش (تهیه پرو پوزال) ودر نهایت انتخاب رابط پژوهشی کلاس ها

۲) توجیه والدین برای تشویق و ترغیب دانش آموزان پژوهشگر و فراهم آوردن فضای پژوهشی برای آنان

۳) فراهم آوردن امکانات علمی و مالی برای دانش آموزان ارائه دهنده طرح

۴) برگزاری نمایشگاه دست ساخته ها، همایش های علمی دانش آموزی و ارتباط و تعامل بیشتر با گروه های آموزشی

۵) ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت های دانش آموزان و رشد وتوسعه بنیه علمی و پژوهشی آنان

۶) فراهم نمودن امكان دستیابی دانش آموزان به یافته های جدید علمی و پژوهشی داخل وخارج كشور در سطح خودشان از طریق اینترنت

۷) ایجاد بانك اطلاعاتی مورد نیاز دانش آموزان

۸) تجهیزكارگاه ها وآزمایشگاه ها وكتابخانه  برای انجام پژوهش های دانش آموزی

۹) حمایت از دانش آموزان پژوهشگر و نظارت و هدایت طرح های تحقیقاتی آنان

۱۰) ایجاد زمینه برقراری ارتباط پژوهشگران دانش آموز با سایر نهادها و موسسات علمی و پژوهشی وآموزشی

۱۱) تشكیل انجمن های علمی و پژوهشی دانش آموزی در مدرسه

۱۲) به كارگیری دبیران و اساتید مجرب برای آموزش و راهنمایی طرح های پژوهشی دانش آموزان

۱۳) اشاعه تجربه‌های پژوهش و نوآوری‌‌های دبیران در مدرسه و ایجاد انگیزه برای رشد و بالندگی

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله شکوفا کردن باور راستین تحقیق و نوآوری در دانش آموزان اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله شکوفا کردن باور راستین تحقیق و نوآوری در دانش آموزان اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله شکوفا کردن باور راستین تحقیق و نوآوری در دانش آموزان اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه

کسب نتایج  پیرامون مقوله شکوفا کردن باور راستین تحقیق و نوآوری در دانش آموزان اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله شکوفا کردن باور راستین تحقیق و نوآوری در دانش آموزان اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله شکوفا کردن باور راستین تحقیق و نوآوری در دانش آموزان اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه

منابع و مآخذ

۱- استيگر، رالف سي (۱۳۷۰). راههاي تشويق به پژوهش، مترجم پروانه سپرده، تهران: دبيرخانهء هيأت امناء كتابخانه هاي عمومي كشور

۲- بابائي، نظامعلي (۱۳۸۳). چگونگي علاقمند كردن دانش آموزان به درس علوم اجتماعي ، آموزش و پرورش خدابنده، برنامه اقدام پژوهي .

۳- پاورز، ملوين و رابرت اس استارت (۱۳۶۹). راهنماي تمركز بهتر، مشهد: مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي.

۴- پولادي ، كمال (۱۳۸۷) . رويكردها و شيوه هاي ترويج خواندن، تهران : مؤسسهء فرهنگي و هنري پژوهشي تاريخ ادبيان كودكان.

۵- دلجو، شريعت (۱۳۸۷) . شيوه هاي يادگيري و پژوهش ، تهران: مؤسسهء فرهنگي و هنري سپهر سخن.

۶- ديل سالواك (۱۳۸۲) ـ شوق كتاب، ترجمه مرضيه هدايت، تهران : انتشارات نوربخش.

۷- روزنامهء ايران، شماره ۴۴۶۱٫

۸- سعادت آبادي نسب، محمّد جعفر، مختاري، حيدر (۱۳۷۷). ايجاد انگيزه پژوهش در كودكان و نوجوانان ، تهران : پژوهشنامهء ادبيات كودك و نوجوان.

۹- شعباني، زهرا (۱۳۸۰). روش هاي پژوهش و يادگيري، تهران : مؤسسهء آفتاب انديشه.

۱۰- شعاري نژاد (۱۳۷۹). ادبيات كودك و نوجوان ، تهران : انتشارات دبيزش.

۱۱- طوسي، بهرام (۱۳۷۱). مهارتهاي پژوهش ، مشهد : انتشارات ترانه.

۱۲- معتمدزاده، كاظم (۱۳۷۹) وسايل ارتباط جمعي ، تهران : نشر دانشگاهي ، چاپ سوّم.

۱۳- معروف زاده ، عبدالحميد (۱۳۸۸). بررّسي عوامل ترغيب كننده و بازدارنده ، پژوهش در ميان مراجعان كتابخانه هاي عمومي فصلنامه علمي ـ پژوهشي ، دوره ۱۶، شماره اوّل، بهار ۱۳۸۹٫

۱۴- علاقه بند، علي (۱۳۷۷). جامعه شناسي آموزش و پرورش ، تهران : نشر روان.

برای دانلود اقدام پژوهی مدیر آموزشگاه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 9 = 12