دانلود اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلال رفتاری لجبازی و خودنمایی را در محمد دانش آموز پایه دوم آموزشگاه … از بین ببرم؟

دانلود اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلال رفتاری لجبازی و خودنمایی را در محمد دانش آموز پایه دوم آموزشگاه … از بین ببرم؟ بانگارش برنامه قابل ویرایش ورد وبه صورت کامل و دقیق در ۳۱صفحه

دانلود اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلال رفتاری لجبازی و خودنمایی را در محمد دانش آموز پایه دوم آموزشگاه … از بین ببرم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر درسایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان براین باور است که در نگارش اقدام پژوهی ماننددانلود اقدام پژوهی مدیر می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.دراین رابطه هم دانلود اقدام پژوهی مدیر را تایید ومبتنی برآخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی مدیر موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقاله کنترل اختلال لجبازی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کنترل اختلال لجبازی

چکیده ومقدمه موضوع پیرامون مقوله کنترل اختلال لجبازی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کنترل اختلال لجبازی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کنترل اختلال لجبازی

جمع آوری داده ها وشواهد یک پیرامون مقوله کنترل اختلال لجبازی

تفسیر وتجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کنترل اختلال لجبازی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کنترل اختلال لجبازی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید ونظارت بر آن پیرامون مقوله کنترل اختلال لجبازی

کاربرد راه حل ها

برای کاهش رفتارهای نا مطلوب محمد  تصمیم گرفتم روش های تغییر و اصلاح را در موقعیت کلاسی به کار ببرم، با توجه به مشکل دانش آموز و رفتارهای غیر عادی او استفاده از «روش خاموشی» و «تقویت رفتارهای ناهمساز» یا مغایر را مناسب تشخیص دادم.

در«روش خاموشی» اگر رفتاری را که قبلا تقویت شده بود برای مدتی تقویت نکنيم، از نیرومندی آن کاسته می شود و تکرار بدون دریافت تقویت رفتار، سرانجام منجر به توقف کامل آن رفتار خواهد شد، ( سیف، ۱۳۷۰­، ۴۶۷ ).

در روش تقویت رفتار ناهمساز، از طریق تقویت نکردن رفتار نامطلوب و تقویت کردن رفتاری که با آن ناهمساز و مغایر است به کاهش رفتار نامطلوب می پردازیم،( سیف، ۱۳۷۰، ص ۴۶۴ ).

همچنین برخی عقیده دارند، چون کودک با هوش به سرعت درسها را یاد می گیرد ، لذا مانند دیگران زیاد تمرین نمی کند ، بعلاوه اغلب  قبل از ورود به مدرسه، بعضی درس ها را آموخته و توضیحات معلم باعث خستگی و  بی حوصلگی اش می شود، که در مورد این دانش آموزان بهتر است معلم با دادن تکالیف بیشتر و تشویق ایشان به استفاده از منابع متعدد و متنوع، آنها را سر گرم نماید، ( میلانی فر، ۱۳۶۹، ص۱۴۳ ).

بنابراین با توجه به روش های فوق وقتی محمد  در کلاس درس مطلب و حرف منطقی و بجایی را مطرح می نمود. او را تشویق می کردم و با کمک گرفتن از سایر دانش آموزان کلاس درباره آن موضوع بیشتر صحبت می کردم،

( تقویت رفتار مغایر ) و وقتی نظرات غیر منطقی برای جلب توجه و ایجاد بی نظمی مطرح می کرد، سعی می کردم بی اعتنا از آن بگذرم، (خاموشی) در نتیجه به تدریج بحث های مطرح شده در کلاس از سوی محمد  روال منطقی تری گرفت که برای تغییر رفتار باید آن را تا نتیجه مطلوب ادامه می دادم.

همچنین در یکی از جلسات کلاس به او پیشنهاد دادم که می توانم ۱۰ دقیقه از وقت کلاس را در اختیمحمد بگذارم تا در ارتباط با موضوعات مورد علاقه، مقاله ای تهیه نماید و در کلاس کنفرانس دهد که از این پیشنهاد استقبال نمود ولی گفت که وقت بیشتری می خواهد که مقرر شد ۲۰ دقیقه از وقت کلاس در اختیمحمد باشد، ( دادن تکالیف جنبی و بیشتر یا غنی سازی برنامه آموزشی ).

بعد از سه جلسه نوبت به ارائه مقاله توسط محمد  در کلاس رسید، او موضوع مقاله اش را که مرتبط با یکی از مباحث فیزیک بود روی تابلو نوشت و با تسلط کامل به مدت نیم ساعت در ارتباط با آن صحبت کرد، هر چند بحث مطرح شده برای دانش آموزان کلاس از نظر درک مشکل بود ولی بچه ها تحت تاثیر تسلط او بر موضوع قرار گرفته بودند، او را تشویق کردم واز وی خواستم که مقاله اش را برای همایش علمی دانش آموزان که از طرف آموزش و پرورش بر­گزار می شد ارسال نماید، بعدا در خارج از کلاس هم او را تشویق به این کار و فعالیت های علمی و تحقیقی دیگر کردم.

در جلسه ای دیگری در اتاق مشاوره در زمینه ارتباط او با والدین و دیگر اعضای خانواده، دبیران و همکلاسی ها با یکدیگر بحث کردیم و اینکه در زندگی اجتماعی هر یک از ما باید سعی کنيم انتظارات معقول و منطقی اطرافیان را بر آورده سازيم و تلاش کردم برخی تصورات و افکار غیر منطقی که در ذهن داشت اصلاح نمایم، ( براساس دیدگاه عقلانی، عاطفی، آلبرت الیس ).

نکته مثبت قابل ذکر اینکه بدلیل درک ذهنی بالای محمد ، از طریق بحث و استدلال منطقی براحتی قانع

می­شد واشتباهاتش را می پذیرفت.

با دبیران دانش آموز هم در مورد وضعیت اش و دلایل برخی رفتارهای غیر عادی او صحبت کردم و آنها را متقاعد کردم که در قبال رفتارهای محمد  عکس العمل های مناسبی داشته باشند و سعی کنند کنجکاوی ها و نیاز به جلب توجه اش را به نحو مطلوب ارضاء نمایند.

به والدین محمد  توصیه های برای توجه بیشتر به علایق و نیازهای فرزندشان و توجه خاص به ویژگی های رشدی او روش هایی برای افزایش رفتارهای مطلوب و کاهش رفتاهای نامطلوب ارائه دادم و اینکه به نظرات منطقی وی توجه بیشتری بنمایند. انتظارات متناسب داشته باشند و به فعالیتهای علمی او با دید احترام و تحسین نگاه کنند و مشوق او برای یادگیری بهتر می باشند.

گرد­آوری اطلاعات ( شواهد ۲ )

گرچه عملکرد محمد  در کلاسها  و مدرسه مبین تاثیر مثبت روش های بکار گرفته شده بود، اما برای اینکه به نتایج عینی و ملموس تری دست پیدا کنم، بعد از گذشت حدود ۶ ماه از اجرای اولیه پرسشنامه توسط دبیران تصمیم گرفتم مجددا همان پرسشنامه را که بصورت مقیاس درجه بندی تنظم شده بود، دراختیار دبیران محمد  قرار دهم تا بتوانم نتایج بدست آمده در دو مرحله اجرا را، مقایسه نمايم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کنترل اختلال لجبازی در اقدام پژوهی مدیر

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کنترل اختلال لجبازی دانلود اقدام پژوهی مدیر

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کنترل اختلال لجبازی دانلود اقدام پژوهی مدیر

کسب نتایج  پیرامون مقوله کنترل اختلال لجبازی دانلود اقدام پژوهی مدیر

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کنترل اختلال لجبازی دانلود اقدام پژوهی مدیر

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کنترل اختلال لجبازی دانلود اقدام پژوهی مدیر

منابع و مآخذ

۱ – حسینی، سید مهدی، مشاوره والدین در مسایل تربیتی و تحصیلی فرزندان، چاپ اول، انتشارات اساطیر، ۱۳۷۷٫

۲ – چیکسنت، راتوند، ویلن، نوجوانان با استعداد، ریشه های موفقیت و شکست،ترجمه، پارسا، انتشارات انجمن اولیاء ومربیان، ۱۳۷۴ .

۳ – سیف، علی اکبر، روانشناسی پرورشی، نشر آگاه، چاپ پنجم، ۱۳۷۰ .

۴ – شاملو، سعید، بهداشت روانی، انتشارات رشد، چاپ هشتم، ۱۳۶۹ .

۵ – فرقانی، رئیسی، شهلا، شناخت مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوانان، معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش – چاپ اول ، ۱۳۷۲٫

۶ – کاظمی حقیقی، ناصرالدین، روانشناسی کودکان تیز هوش، انتشارات سایه نما، چاپ اول ، ۱۳۷۶٫

۷ – کرومبولتز، تغییر دادن رفتارهای کودکان و نوجوانان، ترجمه: یوسف کریمی، انتشارات فاطمی، چاپ چهارم، ۱۳۷۰٫

۸ – گالاگر، آموزش کودکان تیز هوش، ترجمه: مهدی زاده و رضوانی، انتشارات آستان قدس رضوی، ۱۳۶۹٫

۹ – میلانی فر بهرو، روانشناسی کودکان نوجوانان استثنایی، نشر قومس، چاپ دوم، ۱۳۶۹ .

برای دانلود اقدام پژوهی مدیر و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

34 − 25 =