نمونه اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم بابرنامه ریزی مراسم صبحگاهی با نشاطی درمدرسه برگزار کنم؟

نمونه اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم بابرنامه ریزی مراسم صبحگاهی با نشاطی درمدرسه برگزار کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

نمونه اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه توانستم بابرنامه ریزی مراسم صبحگاهی با نشاطی درمدرسه برگزار کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی مدیر می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی مدیر را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی مدیر موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقاله برپایی مراسم صبحگاهی در مدرسه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برپایی مراسم صبحگاهی در مدرسه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برپایی مراسم صبحگاهی در مدرسه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برپایی مراسم صبحگاهی در مدرسه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برپایی مراسم صبحگاهی در مدرسه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برپایی مراسم صبحگاهی در مدرسه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برپایی مراسم صبحگاهی در مدرسه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برپایی مراسم صبحگاهی در مدرسه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برپایی مراسم صبحگاهی در مدرسه

انتخاب و اجرای راه حل:

استفاده از ارزش های ملی و ایرانی:

طبق تحقیقات انجام شده، علاقه مندی و پای بندی به ارزش های ملی، در بین ایرانیان، مقام دوم را (پس از ارزش های دینی و اعتقادی) دارد؛ نظر به اقتضای رشته ی تحصیلی و علاقه ی خودم، از قصه های مثنوی و منطق الطیر و شاهنامه و…استفاده کردم.با قصه گویی، برنامه صبحگاه را به سریالی چند قسمتی تبدیل کردم که در جایی حساس و جذاب،تمام می شد و ادامه ی ان به فردا موکول می شد در نتیجه، بچه ها به حضور به موقع در مراسم فردا برای شنیدن قصه ترغیب می شدند و سعی می کردند به موقع در مدرسه حاضر باشند.

مطمئناً شما هم با این موضوع موافق هستید که شروع روز دانش آموزان با یک برنامه صبحگاهی مناسب علاوه بر پرورش روح معنوی دانش آموزان، در بالا بردن سطح آموزشی آن ها از لحاظ یادگیری تاثیرگذار است.

مثلاً اگر معلم پرورشی مدرسه بتواند هر هفته یک کلاس را برای برگزاری برنامه های صبحگاه مدرسه انتخاب و هدایت نماید:

اول: تمام دانش آموزان طبق استعداد خود در امور و انجام برنامه ها مشارکت می نمایند.

دوم: طبق ایام اله برای پیدا کردن مطالب مناسب روز اجرای برنامه به دنبال مطالبی از قبیل شعر، مقاله، طنز و غیره هستند.

سوم: مراسم آغازین مدرسه از یکنواخت بودن و احیاناً خسته کننده بودن به پویایی و سرشار بودن تبدیل می شود.

اهمیت برنامه ریزی مراسم صبحگاه:

۱- کلیه دانش آموزان و کارکنان، در مکان حیاط آموزشگاه حضور دارند.

۲- مدرسه می تواند برنامه های متنوع کوتاه داشته باشد.

۳- مراسم صبحگاه در ایجاد نظم و انضباط موثر می باشد.

۴- در مراسم صبحگاه پیام ها و اطلاعیه های عمومی برای همه حاضران قرائت می گردد.

۵- مراسم صبحگاه می تواند در آگاهی دانش آموزان نقش داشته باشد.

۶- در اجرای مراسم صبحگاه، دانش آموزان نقش فعال دارند.

چه مواردی در برنامه صبحگاه گنجانده می شود:

۱- تلاوت آیاتی از قرآن: تلاوت با صدای خوش، بیان معنی فارسی، اجرای کوتاه آن، درخواست سکوت کامل از طرف دانش آموزان به جهت احترام به  قرآن، مشخص کردن افراد قاری قرآن برای قرائت از میان دانش آموزان و… از نکات حاشیه ای برنامه قرائت قران می باشد. این برنامه هر روز تکرار می گردد.

۲- اجرای سرود ملی به صورت دسته جمعی: اجرای آن احساس ملی را در دانش آموزان تقویت و دانش آموزان ضمن احترام به سرود، آن را به صورت جمعی و با عشق و علاقه اجرا نمایند.

۳- بیان حدیث کوتاه از پیامبر و امامان معصوم : از قبل مشخص و به صورت موضوعی (مثل اهمیت علم، دوستی، عبادت،سلام کردن و… ) از دیگر برنامه های مراسم صبحگاه می باشد. بیان حدیث نیز از طرف دانش آموزان بوده و در صورت نیاز به توضیح کوتاه از طرف مدیر یا مربی یه دانش آموز توضیح داده می شود.

۴- قرائت دعا:  که در آن خواسته های مختلف دینی و ملی و شخصی گنجانده شده باشد. در اجرای آن، دعاها از طرف مجری قرائت و کلیه دانش آموزان آمین می گویند. اجرای مراسم دعا به عهده دانش آموزان قرار گیرد.

۵-اجرای کوتاه  ورزش صبحگاهی: ورزش شادابی خاصی به دانش آموزان می دهد.ورزش صبحگاهی یک کار دیگر گروهی بوده که اگر همراه با موسیقی باشد بهتر اجرا می گردد. در اجرای آن نیاید رفتارهای خشک وجود داشته باشدوبهتراست ۵ دقیقه قبل ازمراسم صبحگاه  اجراشود.

استفاده از امکانات صوتی مناسب و سالم در اجرای بهتر مراسم صبحگاه تاثیر دارد. ضمنا مکان اجرای مراسم و نظم  دانش آموزان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در مناسبت های مختلف از دانش آموزان مجری و برگزار کنندگان مراسم صبحگاه، نیز به نوعی قدردانی گردد.

مدیران مدارس در اجرای مراسم صبحگاه می توانند از نظر و حضور، مربی و مشاور و معاون و تشکل های دانش آموزی  استفاده نموده و ضمن بررسی و بازبینی مراسم صبحگاه، برنامه ها را به صورت هفتگی یا ماهانه به دانش آموزان اعلام نمایند. برنامه های مراسم صبحگاه با تدبیر و مدیریت مدیر و همکارانشان می تواند پربار برگزار گردد.

ارزشیابی:

هیجان دانش آموزان برای دنبال کردن ادامه ی قصه، به قدری زیاد بود که ریحانه، به پدرش پیشنهاد کرده بود برای جایزه ای که قول داده بود؛ برای او کتاب مثنوی بخرد. سارا، دیوان حافظش را که خیلی دوستش داشت با کتاب منطق الطیر عمویش عوض کرده بود.مادر مژگان، سراغ کتابخانه ای را می گرفت که کتاب امانت بدهد و پدر فریده، اسم قصه ی مثنوی این هفته را می پرسید که ادامه اش را برای فریده پیدا کند. جالب تر از همه، روزی بود که برای اولین بار به بهانه ای داستان را نگفتم و واکنش و تغییر بچه ها را در کلاس، از همکاران پرسیدم.

ارایه نتایج وگرد آوري شواهد دو:

در حین گفتن داستان ها؛ بچه های باذوق، صحنه های داستان را نقاشی می کردند،بجای شخصیت های داستان بازی می کردند،ادامه  داستان را حدس می زدند و… کاهش روند تاخیر در عرض چند هفته کاملا محسوس بود؛ من به نتیجه ای که می خواستم رسیده بودم: رشد، کیفیت، آرامش، قانونمندی، شادی و نشاط، صمیمیت و…

  • تاخیر ورود دانش آموزان به شدت کاهش یافت ( به طور میانگین ۱ نفر و ۲۷/۲ درصد کل دانش آموزان)
  • بچه ها با اصرار از من می خواستند که برنامه صبحگاه را زودتر شروع کنم تا پس از خواندن قرآن و دعا و… وقت بیشتری برای گفتن داستان داشته باشم.
  • همکاران از وضعیت آمادگی دانش آموزان در ساعت اول کلاس کانلا راضی بودند.
  • در حین جستجوی ادامه ی داستان در کتاب ها و… روحیه ی مطالعه و پژوهش بین دانش آموزان به شدت گسترش یافت.

اهداف مراسم آغازين:

مابا برگزاري مراسم آغازين آثار مثبتي رامي توانيم دردانش آموزان بوجود آوريم وزمينه اي رابراي  اجتماعي كردن كودكان بوجود آوريم.

مراسم آغازين مراسمي است كه قبل شروع كلاس با  صف كردن دانش آموزان در آموزشگاه درفصل بهار وپائيز وبيرون  از مدرسه وسالن آموزشي ودر فصل زمستان ونا مساعد بودن هوا در سالن آموزشي  با برنامه هاي از پيش تعيين شده كه عبارتند:

  1. A. خواندن قرآن توسط دانش آموزان
  2. B. خواندن پيام قراني
  3. C. خواندن حديث
  4. D. خواندن مقاله متناسب با ايام
  5. E. خواندن سرود ونيايش
  6. F. سخنراني مدير يا معاون وآموزگاران

لازم به ذكر است كه  براي برگزاري  مراسم آغازين بايد  از همه دانش آموزان استفاده شود ومسئوليت  برگزاري  مراسم آغازين  بر عهده دانش آموزان باشد .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برپایی مراسم صبحگاهی در مدرسه نمونه اقدام پژوهی مدیر 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برپایی مراسم صبحگاهی در مدرسه نمونه اقدام پژوهی مدیر 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برپایی مراسم صبحگاهی در مدرسه  نمونه اقدام پژوهی مدیر

کسب نتایج  پیرامون مقوله برپایی مراسم صبحگاهی در مدرسه نمونه اقدام پژوهی مدیر

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برپایی مراسم صبحگاهی در مدرسه نمونه اقدام پژوهی مدیر

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برپایی مراسم صبحگاهی در مدرسه نمونه اقدام پژوهی مدیر 

منابع و مآخذ:

۱-پاليزدار، مصطفي، ۱۳۸۸ فروردين، مديران مدرسه ها و ضرورت گسترش حسن مشاركت جويي دانش آموزان، رشته مديريت آموزشي شماره ۶۰ ، ص ۱۶

۲-جان جي- گايزل، ترجمه حجازي،محمد، ۱۳۵۲ ، شادكامي تهران، انتشارات ابن سينا، ص ۱

۳-حسن زاده، اكرم، كاتوزيان، فيروزه ۱۳۸۸ ارديبهشت چند پيشنهاد ساده ولي قابل اجرا، رشد مديريت آموزشي، شماره ۶۱ ، ص ۱۲

۴-حسني زنور، پريسا، ۱۳۸۲ ، دي، يادگيري مشاركتي، ماهنامه تربيت، شماره ۴ ، ص ۴۰

۵-سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۶-سرگزي، احمد علي، ۱۳۸۷ ، آبان، راهكارهايي براي بهسازي و با نشاط سازي مدارس، رشد مديريت مدرسه، شماره ۵۵ ص ۲۲

۷-سيد آبادي، عصمت، ۱۳۸۷ ، آبان، روشهاي فعال تدريس، رشته معلم، شماره ۲۳۵ ، ص ۳۰

۸-صباغيان، زهرا، ۱۳۸۴ تابستان، مدرسه و تقويت نشاط و اميد به زندگي، ماهنامه پيوند، شماره هاي ۳۰۹- ۳۱۰- ۳۱۱ ، ص ۲۸

۹-مراد حاصل، مهدي، ۱۳۸۵ ارديبهشت، رمز و راز شاد زيستن، ماهنامه پيوند، شماره ۳۱۹ ، ص ۱۸

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی مدیر و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

91 − 83 =